Sketsnack/Allmänt tjöt

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Tänkte ordna med flädersft och snaps till midsommar. Vad hittar jag sådant blomster att plocka i eller runt jönköping?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
FY FAAAN! Nu räcker det! :4skrika :4skrika

Lunginflammation - hosta i fyra veckor - orkeslös och sjukskriven

Kamremsbrott - motorras på bilen - helt billös familj ett tag - hojen kvar som transportsätt

Idag spik i nya bakdäcket på Gixxern och punka :huvet :brinnerup :4skrika :gråta

5500 kr i oförutsedda utgifter precis innan semestern alltså :gråta Ingen ork att varken kränga däck eller byta topplock :(
Skänk en slant...

Punka.jpg

Ser ni en CR500 med fyra pers på à la Indien så vet ni vem det är...

Zuperbulle ta tillbaka din otur!

Last edited:

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Tänkte ordna med flädersft och snaps till midsommar. Vad hittar jag sådant blomster att plocka i eller runt jönköping?

K-mannens kollega visste!

krysset herkulesvägen och kraftvägen på cyckelbanesidan både innan och efter korsningen så växer det stora bestånd av fläder men det behövs lite mer sol kanske 5% utslaget men massor på g.

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Ärade Jkpg folk ;)

Jag har blivit med mc + kort!

Ser ni en röd hungrig VTR brumma på gatorn med spegel visir så är det jag som försöker se lite småball ut! Ser fram eomt att träffa flera av er!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
K-man

Skicka det vidare!! Inte tillbaka! För mig kostade det 20000 på en 10 dagar :gråta
Det var inte meningen att skicka det till dig :3freak Tack för fredag och lördag förresten, mycket bra!

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
CR500AF bygge någon, både donator hoj för ram m.m. (komplett förutom motorn) sen en komplett 500. Bara att bygga. :tummenupp

CR500AF

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Risk2:an avklarad, uppskrivning på tisdag :)

Härligt! En polare tog också sin Risk2'a idag. Det mer eller mindre enda positiva han hade att säga om saken var fikat, men att det inte var värt 3300 SEK :hihi

Och att han hade lite svårt att hålla sig för skratt för ironin i att dom nämner att ungefär 25% av alla som dör på en motorcykel inte har körkort (så varför har man då lagt in Risk1 och Risk2 för ca 4000-4500 SEK, som om teori+uppkörning vid lätt MC, uppkörning vid 18 för mellantung eller teori+uppkörning vid 21 inte räcker!?...)

Men gött iallafall! Go for it :)

Ärade Jkpg folk ;)

Jag har blivit med mc + kort!

Ser ni en röd hungrig VTR brumma på gatorn med spegel visir så är det jag som försöker se lite småball ut! Ser fram eomt att träffa flera av er!

Härligt, grattis!! :rock

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-man

Skicka det vidare!! Inte tillbaka! För mig kostade det 20000 på en 10 dagar :gråta
Det var inte meningen att skicka det till dig :3freak Tack för fredag och lördag förresten, mycket bra!
Varsågod! Fortsätt träna på allt för att knyta ihop allt och hitta flytet/göra det till rutin. Bra kört och stort framsteg! :tummenupp

Nån som vill ha en stor påse otur? Jag har en över!

Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ja det var absolut inte värt 3300 kr. Och bullen + kaffe +en redbull (från Sveriges centrallager för redbull så det var gratis för dem) var väl inte så mycket till fika heller.
Inte så värst mycket åkande, även om det var mer körning än vad många andra får.

Slutsatsen man kan dra är följande:
Risk1 och risk2 är ett skämt! Det hade varit en sak om det kostat 500 kr för båda utb, men att sitta på en riskutbildning där de förklarar allt vad en normal människa ser som sunt förnuft är inget man ska bli tvingad att betala.
Något jag har lärt mig är tex: "Använder man en reflexväst som mc förare så blir det lättare för medtrafikanter att upptäcka er", NOOO SHIT, på riktigt, det kunde jag inte använt min hjärnkapacitet till alls för att klura ut... Vänta, det kommer mer....
Det är INTE tillåtet att dricka alkohol i samband med MC-körning, då får man nämligen sämre omdöme. Som om man inte har klurat ut att man får sämre omdöme efter en krogrunda när man upptäckt att hon man står och hånglar med kanske hade varit snyggare utan sprit i kroppen (många år sedan nu) ;)

Men det är faktiskt jäkligt gott att ha dem gjorda iaf så man slipper dem.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag kan ta över oturen, har den ständigt med mej ändå.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vill inte göra det mot dig kompis.

Bilen inlämnad för att åtgärda brister jag upptäckte vid köpet. Har nu en Hyundai iX35 Suv lånebil. Vilken skitbil. Plastig, bullrig och stötig. Känns riktigt billig.

skickat från Tapatalk. Ursäkta ev T9-fel

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Tips för er som vill skrämma bort avskum:
köpte in några sånna här för att testaEbay-länk till produkten

50 kr inkl frakt. Reagerar bättre än väntat, både på rörelse (om man lutar upp hojen) samt stötar. Larmas med medföljande fjärr, även batterier ingår. Ett VÄLDIGT prisvärt köp om man ska parkera hojen i stan under en kväll.

EDIT:
Sen fick jag hem mitt 2-way system idag oxå, ska försöka pilla in det i hojen imorgon.
350 kr gav jag för det och när jag testade det hemma med 12v så fungerade det väldigt bra. Fjärren indikerar om någon pillar på hojen upp till 500m.
DSC_0355.jpg

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
WooHoo paket till mig i lådan idag. Tank tredz :yoparty
Får ta mig en tur i garaget och montera.

Tanktredz.jpg

Sen var de visst lite mer skit med CRF:n än befara tidigare, monterade ner subframen och hittade följande saker som ja måste få svetsat. :huvet

I värsta fall får jag beställa en bättre beg. från staterna från BFF:n Ebay.

Skada1.jpg Skada2.jpg

Skada3.jpg

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Sen var de visst lite mer skit med CRF:n än befara tidigare, monterade ner subframen och hittade följande saker som ja måste få svetsat. :huvet

Jag har TIG, dock ingen gas i flaskan just nu, men är det ingen överhängande panik så kan jag lösa det.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nä de är ingen panik, har give and take 2 veckor kvar innan jag egentligen få ge mig ut på cykel igen, så de vore guld om man fick de ordnat. Du får hojta till när de passar. :tummenupp

Dessutom är de mest vanliga MC:n som lockar nu...

Last edited:

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Nä de är ingen panik, har give and take 2 veckor kvar innan ag egentligen få ge mig ut på cykel igen, så de vore guld om man fick de ordnat. Du får hojta till när de passar. :tummenupp

Då ska det nog kunna ordna sig, jag hinner troligen inte fylla/byta flaskan denna veckan men måndag borde jag hinna med det.
Jag kan inte garantera att det blir snyggt, men det blir billigt... Vi kan bestämma mer via PM.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras