Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Öööh räven. Passa på och förläng den och en tolva på sen har du en likadan som ryan moore :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
*GAH* Jag är så galet MC-sugen!

Igår var det fint väder utan MC men som jag kunde genomlida det tack vare trevlig grillning på kvällen och att jag iallafall fick se och putsa lite på hojen. Men idag och med vetskapen att jag "inte kan" ta hojen till Fiskebäckskil över midsommar p.g.a dåligt väder på söndag (och lördag, troligen måndag med) gör ju att det känns som att få en midsommarstång uppkörd där bak :gråta

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Snart dags att byta drivpaket på Thunderacen och funderade lite på alternativ drevning när man ändå ska byta grejerna. Lite bättre acc och mer lättwheelad hoj vore ju trevlig :banana, kan leva med att toppfarten går ner med några km/h.

Funderade lite på att gå ner -1 i framdrev och/eller +1 bakdrev (standard 17/46). Har förtstått att en -1 kugge fram brukar jämföras med +3 bak så det kanske räcker att ta ner framdrevet en kugge? Har inte mekat något med drevning så jag tänke kolla vad ni tror?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gah vilken besluts ångest man har idag då, sitter och går igenom kursutbudet nu på SMC för ja ska göra minst en 2 dagars denna säsong. Då blir alternativen förre man har Knutstorp nästa helg, finns alltid dagar på Gotland med SMC Väst men tillkommer massa kostnader och platserna går fort nu.

Sen så var de någon som fick mig på spåret 4-dagars på Kemora, vilket lockar som tusan just nu. Riktig nice tripp i sommar och köra där och allt ingår utom resan dit och hem. Ser man till priset så är de 1300:-/dag för den kursen i jämförelse med 1600-1800:-/dag i Svedala.

Decisions decisions... :huvet

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag bytte till en kugg mindre fram på R1an och det blev riktigt bra! Känns piggare och lättare att köra på bakhjulet och växla !

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Heheheh :hihi Alltid intressant med random kommentarer från personer som snurrar in i Jkpg forumet... :krama

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Gah vilken besluts ångest man har idag då, sitter och går igenom kursutbudet nu på SMC för ja ska göra minst en 2 dagars denna säsong. Decisions decisions... :huvet
Lite beroende på instruktör men man blir ganska chokad i huvudet av kurserna. Att gå fyra steg utan att hinna smälta nåt mellan... njaa... då ska du ha nån som kör enkel och bra kurs (som jag :) ) Jag hade samma äldre deltagare i min grupp både i fredags och lördags och inget gick in på lördagen trots det, men jag är säker på att du grejar det bättre än han. Mitt tips iaf: Max två dagar på raken. Inte fel med två veckor mellan varje kurs heller så man hinner öva lite på det som gåtts igenom.
Steg 1 är iof ganska basic men det syns att när det kommer nya grejor i steg 2 så glöms Steg 1 bort fort om det inte sitter.
Eller hur Zuperbulle :7peta :D ;) :krama

Snart dags att byta drivpaket på Thunderacen och funderade lite på alternativ drevning när man ändå ska byta grejerna. Lite bättre acc och mer lättwheelad hoj vore ju trevlig :banana, kan leva med att toppfarten går ner med några km/h.
-1 fram och +1 bak gör att du kan ha standardlängd på kedjan utan att få längre hjulbas. (lättare att svänga och wheela) så kör på det om du kan välja fritt. Annars bara -1 fram :tummenupp

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp blir jobb fram till lunch sen har man 4 veckor semester att se fram emot... :yoparty

Lite beroende på instruktör men man blir ganska chokad i huvudet av kurserna. Att gå fyra steg utan att hinna smälta nåt mellan... njaa... då ska du ha nån som kör enkel och bra kurs (som jag :) )...

Ok ja misstänkte det, då lutar de åt Kinnekulle eller Knutstorp, tacksamt med info från nån som har erfarenhet och vet. Hmm undra om handen fixar kurs redan nästa helg, får känna efter lite. Ja sugen som fan på att köra igen... :hihi

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Kemora hade vart fint.. Jag hade ju antingen alperna eller Finland som mål i sommar och då hade man ju kunnat stanna till där några dagar :) Ligger ju bara 15 mil ifrån ett av du ursprungliga stoppen.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
jo de hade ju varit ett intressant avslut på semestern. Men klar om de är korvstoppning så är de kanske inte så man får valuta för dom pengarna som 2x2 dagars eller liknande... klämma in lite bandagar med mellan kurserna. ja de är lite att fundera över. :va

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jag bytte till en kugg mindre fram på R1an och det blev riktigt bra! Känns piggare och lättare att köra på bakhjulet och växla !

-1 fram och +1 bak gör att du kan ha standardlängd på kedjan utan att få längre hjulbas. (lättare att svänga och wheela) så kör på det om du kan välja fritt. Annars bara -1 fram :tummenupp

Tack för tipsen! :tummenupp

Det lutar nog åt -1/+1 om det går att få tag. Verkar dock finnas på e-bay eller via nätbutiker i staterna eller uk. Ska bli trevligt med 6-8% mer kraft vilket blir som att få +10-12 hkr extra med originaldrevning :hihi

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Candyman leverade till arbetsplatsen. Jag, kollegorna och räddningstjänstbefälen tackar :Bugar
Tyvärr fick vi 30 bränder (ingen överdrift) och några trafikolyckor samtidigt så jag hann inte tacka ordentligt personligen. Muchos gracias amigo! :tummenupp

Imon tar jag kidsen till KFUM's midsommarfirande på Vidablick i Bankeryd kl 14 och sen jobbar jag halva natten. Ta en nubbe åt mig också!

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...