Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Precis som Goffe säger så sitter det två stag. Den är alltså redan höjd bak och jag vill ha den tillbaka till ursprungshöjd. Jag är inte tillräckligt lång för att ha den så hög :)
Ebaya hem original "shock links" eller "Dog bones" som de också kallas. Svårt att veta var man ska borra i förlängda såna för att få rätt höjd

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Ebaya hem original "shock links" eller "Dog bones" som de också kallas. Svårt att veta var man ska borra i förlängda såna för att få rätt höjd

Kan inte ebay/tradera för fem öre. Men jag antar att det är auktioner osv.
Testade att söka shock links och dog bones för zx9r och det enda jag fick fram var stag till 98-99 års modell.
Vad kan man annars söka på? Har inte en aning om vad det heter. Och hur pålitligt är ebay?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nått för din CR500AF K-man ? Bygga om den till Fi (Fuelinjection) !? Verkar inte vara så svårt men är säker en annan historia att få till. Har letat lite men inte hittat så mycket info om själva jobbet hur dom fått ihop det.

Eller om man själv skulel hitta en donator för att ha nått att sysselsätta sig med i höst/vinter.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tillbringade lite tid i garaget igen för att meka ihop cykeln man frontade ett träd med, upptäckte att fram dämparna läckte så de blev en gaffel renovering igår, alltid lika tillfredsställande när man lyckas fixa sådana saker själv. Hade lite hjälp av en polare för de är inte superlätt att demontera och montera dom utan ett par extra händer, annars var de ganska enkel demontering/montering om man bortser från en blunder man lyckades med (monterade ihop ett av gaffelbenen och glömde sätta in fjädern i benet). :hihi

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nått för din CR500AF K-man ? Bygga om den till Fi (Fuelinjection) !?
Jag har läst om bygget i nåt forum men de var väldigt hysch hysch om hur de fick allt att lira och blev väldigt tjuriga när det kom frågor.
Kom och prova min nån gång så ska du se att det går bra med förgasare också ;)

Grattis Landin!!! :tummenupp:tummenupp Såg ju så stabilt ut att det inte fanns tvivel

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hört att det rekomenderas att man stänger av EPC på ktm 990 smt för att få full effekt/vridmoment på 2 och 3ans växel.

Vad behöver man för det? Program? Kabel? Etc.
Kanske någon i krokarna som kan hjälpa till med det, jag bor i Nässjö.

Är helt ny på KTM då detta är den första jag äger men absolut inte den sista :) Hehe.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
JAAAAAAAAA Äntligen får man köra själv =)
Fredag den 13e släng dig i väggen!!

:banana

få sälla mig till skaran och önska dig grattis till kortet. :tummenupp

Jag har läst om bygget i nåt forum men de var väldigt hysch hysch om hur de fick allt att lira och blev väldigt tjuriga när det kom frågor.
Kom och prova min nån gång så ska du se att det går bra med förgasare också ;)

Ok där ser man, därav man inte hittar speciellt mycket detaljer om de överhuvudtaget
Får väl ta med stället om man inte ska göra en samkörning innan grillen elelr så får man väl dyka ner nån dag och testa... Hög tid nu... :hihi

Tvivlar inte en sekund att de funkar ypperligt med förknasare med... :tummenupp

Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Hört att det rekomenderas att man stänger av EPC på ktm 990 smt för att få full effekt/vridmoment på 2 och 3ans växel.

Vad behöver man för det? Program? Kabel? Etc.
Kanske någon i krokarna som kan hjälpa till med det, jag bor i Nässjö.

Är helt ny på KTM då detta är den första jag äger men absolut inte den sista :) Hehe.

Du behöver nog bara bekanta dig med Jensen här på forumet!

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Körde lite random väger ner från linköping idag.

väg 133 mellan tranås och gränna är ju fin som snus!

f.ö så är Kitesurfing roligt som fan. Att vila sig i form inför en 4dagars kurs med det är inget jag rekommenderar.
nu smärtstillande och sömn :)

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Körde lite random väger ner från linköping idag.

väg 133 mellan tranås och gränna är ju fin som snus!

f.ö så är Kitesurfing roligt som fan. Att vila sig i form inför en 4dagars kurs med det är inget jag rekommenderar.
nu smärtstillande och sömn :)

Ja den vägen är inte alls fel faktiskt :) Har inte fått så mycket stryk efter vintern heller som många andra fina vägar fått.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras