Sketsnack/Allmänt tjöt

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Körde lite random väger ner från linköping idag.

väg 133 mellan tranås och gränna är ju fin som snus!

f.ö så är Kitesurfing roligt som fan. Att vila sig i form inför en 4dagars kurs med det är inget jag rekommenderar.
nu smärtstillande och sömn :)

Åker du därimellan igen pröva vägen över eksjö till kisa o linköping.. mycket trevlig! Liten omväg möjligt men väl värd! =)

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Va ute på lite småvägar runt Nässjö med SMTn idag å fy fan va kul det är i jämförelse med sporthoj eller ren streetfighter. Kör ändå dämparna på sportinställning men blir å sänka något så att det blir emellan standard och sport för att få den något mjukare så den sväljer ojamnheter bättre :)

Men snacka om att "supermotard" eller vad man nu ska kalla SMTn för är roligt att köra :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Siktar på att dra ner till Claessons i Bromölla i veckan är sugen som FAN på att testa nya Husqvarna Nuda 900 R, de jobbigaste är om de skapar ett ha begär, men de får bli nästa problem... :hihi

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Har sett två Fz8or en vit och en svart köra omkring tillsammans i stan ett par gånger, någon från SH?
Den vita brukar stå parkerad utanför alcamo i stan.

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Finns det någon vänlig själ här inne som besitter ett verktyg för nitning av kedjor (530) som skulle vilja låna ut det för en kortare tid?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Har dessvärre inget själv men vet att K-man har en, så kolla med honom om du kan låna...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Varning...

OBS, varning ! Påfarten till E4:an Rödepåle (Råslätt) norrgåeende riktning är tjärgrus lagad fläckvis men dock är de grus över hela påfarten så vill varna för detta om man är i krokarna. Svevia har inte blåst av överblivna lösa gruset från vägen så är ett massor med grus över hela påfarten.

Så ni tar de lungt där ute...

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Jag slängde iväg ett meddelande till han nu och hoppas på det bästa, hade vart grymt bra, har besiktningstid imorgon nämligen....

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jag borde få min kabel vilken dag som helst nu, så när jag har fått den så är det bara att komma förbi :)

Hört att det rekomenderas att man stänger av EPC på ktm 990 smt för att få full effekt/vridmoment på 2 och 3ans växel.

Vad behöver man för det? Program? Kabel? Etc.
Kanske någon i krokarna som kan hjälpa till med det, jag bor i Nässjö.

Är helt ny på KTM då detta är den första jag äger men absolut inte den sista :) Hehe.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Gött att höra! :) Vänta bara tills du fått på ett lite öppnare system och akra mappningen!

Vet inte exakt hur fjädringen är på SMT'n men på min SMR fick jag rekommenderat att låta comp och förspänning stå på standard och returen på sport +2 klick in extra. Detta funkar riktigt bra för mig iaf. Sen har jag släppt igenom gafflarna så dom ligger 10mm över kronan, blir mer snabbstyrd utan att för den delen bli ostabil.

Det gillar jag med KTM och WP dämpningen att den går att justera så mycket och att man verkligen känner skillnad på bara några klick hit eller dit :)

Va ute på lite småvägar runt Nässjö med SMTn idag å fy fan va kul det är i jämförelse med sporthoj eller ren streetfighter. Kör ändå dämparna på sportinställning men blir å sänka något så att det blir emellan standard och sport för att få den något mjukare så den sväljer ojamnheter bättre :)

Men snacka om att "supermotard" eller vad man nu ska kalla SMTn för är roligt att köra :)

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Gött att höra! :) Vänta bara tills du fått på ett lite öppnare system och akra mappningen!

Vet inte exakt hur fjädringen är på SMT'n men på min SMR fick jag rekommenderat att låta comp och förspänning stå på standard och returen på sport +2 klick in extra. Detta funkar riktigt bra för mig iaf. Sen har jag släppt igenom gafflarna så dom ligger 10mm över kronan, blir mer snabbstyrd utan att för den delen bli ostabil.

Det gillar jag med KTM och WP dämpningen att den går att justera så mycket och att man verkligen känner skillnad på bara några klick hit eller dit :)

Ska testa med sport +2 snäpp ut på allt förutom förspänning som står på sport.
Får testa sig fram lite å se vad som händer :)

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Ligger i sängen o lusläser instruktionsboken till nyförvärvet i garaget.... riktigt nice!:tummenupp

EDIT: Alltså inte Rettans bok... utan det ny nya nyförvärvet som låter BRAAAAP....:hihi

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Skulle till JB innan och åkte vägen mellan Barnarp och Rogberga. Kom att tänka på att de är förbannat mycket kurvor så den vägen skulle ni nog gilla om ni nu inte redan har åkt där. Är ju lite hus ut med vägen på vissa ställen men kan säkert vara roligt ändå :)

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...