Sketsnack/Allmänt tjöt

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
efter att ha börjat dagen med att få domen hos tandläkaren så tröstar jag mej med en tur på hojen till pizzerian..sen får man väl sälja hojen för att betala käftis..

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Min tandläkare ger mig 2-3 olika alternativ på mina besvär till skillnad från nötterna på Folktandvården. Gillar honom skarpt. Inga måsten, bara raka besked.
Thomas Möller på Grupptandläkarna.

Second opinion kanske? :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Min tandläkare ger mig 2-3 olika alternativ på mina besvär till skillnad från nötterna på Folktandvården. Gillar honom skarpt. Inga måsten, bara raka besked.
Thomas Möller på Grupptandläkarna.

Second opinion kanske? :)

Nja det var jag själv som uppsökte tandläkaren för att laga hålen jag redan visste själv att jag hade.

Blir väl att fylla i 2-3 ställen tror jag och sen ge fan i godis och småätning resten av livet.

Skulle ja ha några större problem dock så går jag nog nästan hellre till privatvården. Som det är nu så märker jag inte av nått. Inga ilningar eller smärtor alls.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har med haft 2 elever dom va hopplösa båda två jag fick både slå och hota dom flera ggr det va en pärs men båda klara det på första försöket med så nått gjorde jag rätt =)
"Du ska kööa Yamaha sa ja te di!" :fatta!

Var det lektionen eller? ;)

Blir väl att fylla i 2-3 ställen tror jag och sen ge fan i godis och småätning resten av livet.
Jag sökte folktandvården norrahammar för ett besvär jag hade med en tand. De gjorde inget åt tanden men gjorde en vanlig undersökning och skickade iväg mig 600+ kr fattigare. Gicck tillbaks och frågade "WTF?!?" och de bara "Oj, ja... vi kanske skulle ha ägnat oss åt det. Men nu har vi inte tid för det. Du får återkomma"

Det gjorde jag INTE!
Möller slipade ner den lite för 300 kr. Problemet borta :)

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
"Du ska kööa Yamaha sa ja te di!" :fatta!

Var det lektionen eller? ;)

Jag sökte folktandvården norrahammar för ett besvär jag hade med en tand. De gjorde inget åt tanden men gjorde en vanlig undersökning och skickade iväg mig 600+ kr fattigare. Gicck tillbaks och frågade "WTF?!?" och de bara "Oj, ja... vi kanske skulle ha ägnat oss åt det. Men nu har vi inte tid för det. Du får återkomma"

Det gjorde jag INTE!
Möller slipade ner den lite för 300 kr. Problemet borta :)

Haha ja det låter ungefär som folktandvården.

Jag är ju fortfarande ung så undersökningen betalades av försäkringskassan :p

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag gick till smile sist för de hade (har) kvällsöppet. Första gången hos en privat tandläkare, aldrig mer folktandvården!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tack för igår Rockband buddies och alla som var med och wheelade (eller tittade på) Ni vet vilka ni är :tummenupp och det blev ju en najs avslutning på kvällen! :)

Jag är mör i kroppen idag! :D
Och jag är glad att det bara var soppatorsk när hojen plötsligt dog mitt i en wheelie. Fick aldrig tvålitersvarningen (bara femman - länge) så jag trodde att jag skulle hinna till macken :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jahopp boys, idag var de dags för mandomsprovet med gummibåt från Oset i Hka till Hamnpiren jkpg. 17.00 är starten vid Oset och så är de en mellanlandning vid Sanna badet innan turen runt sandbankarna. Sen vidare till Vätterstranden (vollyboll planerna) för ett pitstop där och ladda inför sista sträckan som är målgången vid hamnpiren.

Eftersom de inte var något sporthojsfolk som var män/kvinner nog att delta så får ni väl ta en titt på spektaklet istället. Kommer själv köra film/intervjuver från en följebåt under racets gång.

See ya if u get there... :hihi

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Och jag är glad att det bara var soppatorsk när hojen plötsligt dog mitt i en wheelie. Fick aldrig tvålitersvarningen (bara femman - länge) så jag trodde att jag skulle hinna till macken :D

Råkade ut för samma sak för några veckor sedan. Trodde hela skiten hade rasat.....blev till att putta 2km i konstant uppförsbacke innan jag var framme vid macken :gnissla. Verkar som soppaindikatorn går bananas :banana:banana:banana när man wheelat (eller i mitt fall försökt wheela) med lite kvar i tanken. "Note to self" se alltid till att ha lite extra marginal när man ska åka bakhjul :fakta

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Letade efter ett tryck att ha på tröjan, tänkte 69. Och började leta efter ledig hemsida, 69.se/nu/org osv. Alla var upptagna, och väldigt mkt 69..

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Varför flyttas vissa startade trådar, & varför står det inte varför den isf är flyttad?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vet att jag flyttade en ny startad tråd där de var nån som bara ville hälsa till folket på Bikeweek som ja slog ihop med Allmänt tjöt eller om de var eftersnack för att hålla nere antalet startade trådar på första sidan så man har översikt. Sen var de nån med frågade efter kartor runt JKPG och de finns hänvisning till de numera.

Sen var den din tråd om dom hala vita linjerna som ja flyttade till allmänt tjöt med eftersom den fyllt sin funktion, däremot missade jag hänvisning. My Bad...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka