Sketsnack/Allmänt tjöt

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fyfan. Om jag mot förmodan någon gång skaffar sambo och kids, påminn mig att aldrig flytta runt.
Har packat 4 ½h nu och jag har lyckats tömma halva klädkammaren...

Bara 31 kvm kvar. :gnissla:huvet:gråta

Då gör du som följer Madass:

1. Gå ner med dom kartongerna du packat med kläder.

2. Släng alla kläder som är kvar i garderoben.

Så nu har du underlättat flyttandet betydligt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ett "life hack" (suveränt att googla, finns tusentals bra tips under den benämningen) jag lärt mig är att minst en gång om året vända alla galgar åt fel håll, så efter X antal månader märker man av vilka kläder det är man faktiskt aldrig rör utan bara hänger där. :tummenupp

... Eller... jag menar såklart att det är flickvännen eller någon tjejkompis som gör så här... jag badar bara i motorolja och kör hoj, inget annat :tungan ;)

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Det är ju inte kläderna som är problemet :6surkart (min klädkammare innehåller inte kläder)
Det är alla smågrejer och papper som man samlar på sig under alla år och som man absolut måste gå igenom och ha kvar... Jag kommer sluta som en galen tant som drunknar under sina saker :gnissla

Hänga kläder på galgar? :3freak

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
För er som söker garageplats på Torpa i jkpg. Jag har en plats i brf. Klostergården som ligger vid Brahegatan/Myntgatan. Denna kommer jag säga upp i höst då jag skall flytta till Norrahammar och få eget garage. :)

Kan ju vara läge att höra av sig till Inges Fastighetsservice 036-19 04 15 alt. 070-888 31 73 och ställa sig i kö.
Nu vet jag inte om det redan är kö för Mc-platserna.

/Nicke

Ställde mig på kö nu, var en snubbe före som var nyinflyttad som skulle få första tjing sa han!

Tack!

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
btw nån som lämnat sitt ställ till nån skräddare i stan? Behöver nya dragkedjor på mitt, tänkte ev testa med han som har sitt innan godishuset och synsam på stan.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Går det en enda dag utan att det regnar eller? Var ute en sväng precis och njöt lite, vips, regn, sol, regn, sol...... Blir såååå jävla trött på skiten!!
Hoppas på bättre väder imorgon!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja jag tänkte ge mig ut och öva på mumma zonen i eftermiddag men fan de regnar ju om vartannat. :huvet

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Hopplöst väder just nu....hade inte torkat upp ordentligt på väg till jobbet i morse så det blev inte mycket övat. Gränsen mellan wheelie och burnout/drifting är hårfin i blött :gnissla. Men imorgon ska det väl förhoppningsvis bli vettigt, pålitliga SMHI utlovar sol och 20´ imorgon em :rolleyes:.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är ju inte kläderna som är problemet :6surkart (min klädkammare innehåller inte kläder)
Det är alla smågrejer och papper som man samlar på sig under alla år och som man absolut måste gå igenom och ha kvar... Jag kommer sluta som en galen tant som drunknar under sina saker :gnissla

Hänga kläder på galgar? :3freak

Haha, du kör på "flytta-kläderna-från-stolen-till-sängen-när-man-vaknar,-flytta-kläderna-från-sängen-och-hänga-på-stolen-när-man-ska-sova"-varianten!? :)

Spara papper? Måste gå igenom?
Finns verkligen INGET nöje i att spara på papper, allra minst kvitton, fakturor och annat byråkratiskt. Slängt sådan de senaste fyra-fem åren. Har inte dödat mig än så länge :hihi
(Sen om skattedeklarationen innehåller korrekt mängd pengar att få eller betala tillbaka... vet ej, men man blir lika glad när man får tillbaka pengar ändå)

btw nån som lämnat sitt ställ till nån skräddare i stan? Behöver nya dragkedjor på mitt, tänkte ev testa med han som har sitt innan godishuset och synsam på stan.

Syateljé jämte Mackmakeriet, right?
Jag har lämnet in både en ryggsäck som spruckit och en dragkedja gått sönder på samt några jeans för lagning, lika nöjd varje gång :tummenupp

Ja fasen, vädret är ju mäktigt irriterande denna veckan, enda positiva är att det är min första arbetsvecka efter semestern :hihi
Har två mil på (tramp)cykel att se fram emot för att komma hem ifrån jobbet idag... YR.no sa bara sol igår kväll och imorse, när man väl kom till jobbet sa dom regn både idag och imorgon... och det stämmer ju än så länge :mad:

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Haha, du kör på "flytta-kläderna-från-stolen-till-sängen-när-man-vaknar,-flytta-kläderna-från-sängen-och-hänga-på-stolen-när-man-ska-sova"-varianten!? :)

Spara papper? Måste gå igenom?
Finns verkligen INGET nöje i att spara på papper, allra minst kvitton, fakturor och annat byråkratiskt. Slängt sådan de senaste fyra-fem åren. Har inte dödat mig än så länge :hihi
(Sen om skattedeklarationen innehåller korrekt mängd pengar att få eller betala tillbaka... vet ej, men man blir lika glad när man får tillbaka pengar ändå)

Nah, riktigt så illa är det inte. Har en garderob med bara hyllor ;)
Har nu kastat 13 par skor och 6 jackor, borde vara godkänt :hihi

Alla papprena är putsväck nu, var inget vettigt att spara på. Såklart. Synd bara att man inser det efter några år...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu räcker det med regn!! :4skrika Blev blöt i förmiddags igen när jag fick ta hojen för att köpa nya topplocksskruvar och motorolja :(

Jag vill ha SOOOOL! I morgon kör vi!

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Ladda ner appen, logga in som din användare på CheckMyTour tryck på start och välj live tracking on. Tadaaaa! Klart!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka