Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har för mig att Power pure är en vidare utveckling på 2CT så de är nog hugget som. Lite olika mönstringar men har väl liknande egenskaper med 2 komponents gummi, då de ska vara lite mer slit motståndskraftigt gummi på mitten för att motverka den sk. touring plattan.

Men om dom verkligen funkar så vet ja inte då jag inte har nån erfarenhet av detta.
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Har för mig att Power pure är en vidare utveckling på 2CT så de är nog hugget som. Lite olika mönstringar men har väl liknande egenskaper med 2 komponents gummi, då de ska vara lite mer slit motståndskraftigt gummi på mitten för att motverka den sk. touring plattan.

Men om dom verkligen funkar så vet ja inte då jag inte har nån erfarenhet av detta.

Eftersom jag inte är någon räääser förare så spelar det nog kvitta då alltså, tänkte mest på om någon hört något speciellt om någon av modellerna.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser ut som sådana bullen har på sin SM 990, låter satan utan insatserna. :hihi
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Så, åkte från Jönköping rätt tidigt innan regnet kom för att åka hem hem för vinterförvaringen. Riktigt skön körning över Tived och Laxå även mellan Köping och Fagersta (250) med fint väder,sen strax efter Smedjebacken tog det stopp...när 4mil återstod av säsongen.

IMG_20120921_190320_zps3c9af0fd.jpg

Total skrot av maskinen. Själv är en sena skadad till yttersta leden i ett av fingrarna så det blir glasspinne några veckor. Men hade kul de veckorna jag fick köra där nere...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Eftermarknadsrör är ett måste! Chrisx tipsad.

Skönt att du klarade dig såpass Zam_zap! Vad hände?
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så, åkte från Jönköping rätt tidigt innan regnet kom för att åka hem hem för vinterförvaringen. Riktigt skön körning över Tived och Laxå även mellan Köping och Fagersta (250) med fint väder,sen strax efter Smedjebacken tog det stopp...när 4mil återstod av säsongen.

IMG_20120921_190320_zps3c9af0fd.jpg

Total skrot av maskinen. Själv är en sena skadad till yttersta leden i ett av fingrarna så det blir glasspinne några veckor. Men hade kul de veckorna jag fick köra där nere...

Usch aldrig kul att höra dock bra att du inte skada dig mer än så med tanke på hojen. Krya på dig... Som Bullen sa, vad hände ?
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Som Bullen sa, vad hände ?
Kommer ut på vägen efter smedjebacken och tycker att förhållandena är bra. Måste ha varit rätt ny begläggning på den vägen så när jag kommer in i den kurvan lite fint så släpper framdäcker en del när jag är i kurvan, nästan längsmed räcket i färdriktningen. Var en halare fläck/parti där det sket sig. Vi kunde konstatera efteråt att framdäcket måste ha varit över på andra sidan räcker, men sedan studsat ner igen på rätt sida, jag flyger av och glider till en början på sidan/ryggen för att sedan slå runt och snurra lite. Cykeln gled en bra bit längre än mig.
En upplevelse helt klart.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vilket hade ni rekommenderat för någon som vill testa lite bana till nästa år? Vilket passar bäst för någon enstaka bandagar men mest snirkliga landsvägar?
Kör på Power 2CT.
Pure-däcken är mer för bana än gata och håller inte särskilt länge- Power funkar bra för de flesta gatåkare
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Kommer ut på vägen efter smedjebacken och tycker att förhållandena är bra. Måste ha varit rätt ny begläggning på den vägen så när jag kommer in i den kurvan lite fint så släpper framdäcker en del när jag är i kurvan, nästan längsmed räcket i färdriktningen. Var en halare fläck/parti där det sket sig. Vi kunde konstatera efteråt att framdäcket måste ha varit över på andra sidan räcker, men sedan studsat ner igen på rätt sida, jag flyger av och glider till en början på sidan/ryggen för att sedan slå runt och snurra lite. Cykeln gled en bra bit längre än mig.
En upplevelse helt klart.

Var det på den vägen där dom har hållt på o grejat i över ett år? Ska tydligen varit ny asfalterad för nån vecka/två sedan... Skönt o höra att det inte gick värre iaf men surt med trajjan!! Krya på dig!
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ringde till Mascot idag eftersom de har däck-dag imorgon. 25% rabatt på Michelin och ingen avgift för bytet.

De hade Michelin: (180/55/17)
Power Pure 1500:-
Power 2CT 1300:-

Vet inte om detta var med rabatten. Vilket hade ni rekommenderat för någon som vill testa lite bana till nästa år? Vilket passar bäst för någon enstaka bandagar men mest snirkliga landsvägar?

Blir nog att jag plockar bort däcket och tar bilen in imorgon och får det bytt. 7 grader och regn är inte muma att köra i :fakta

Jaha, blev det nytt däck på Mascot idag då? :)
Du skulle ju tagit hojen istället för bilen dit, regnade ju inte såååå mycket ;) Hehe
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Måste bara skriva av mig lite. Vart ute och kört lite idag. Fy faan vad kul :yoparty
Testade såklart på bakhjulet. Ca 75-80 på 2ans växel med ett lätt tryck på kopplingen och poff så kör man på ett hjul :banana

Hur gör ni i högre farter? När man ser dom som kör i 150 och uppåt? Måste man växla upp den eller går det även på 3an?

Ska inte regna imorgon heller så om någon vill tipsa mig lite så är jag på :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
När jag kunde så körde jag alltid på 2an, höll 170-180. Nu vet jag inte hur man gör..
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Hur gör ni i högre farter? När man ser dom som kör i 150 och uppåt? Måste man växla upp den eller går det även på 3an?

Jag kopplar upp den på 2an för sedan skicka i 3an.. sen går det 200+ alabama!

Vissa har en kugg ner fram och kopplar upp den på 3an men det är lite trixigare :)
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top