Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Kört lite hoj idag igen med bla Minibullen och en till som åker motard. As kul :tummenupp
Såklart tränat lite på bakhjulet med. Har insett att om man drar upp den på 1ans växel och sedan lägger i 2ans växel så känns det bättre:)

Håller på att ladda upp ett kort klipp på tuben nu. Fast där är det 2ans växel och koppling som gäller:)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Med tanke på vädret som råder så lär de inte bli så, relaxen låter nice. Får nog ta en seriös funderare på de, lär inte bli nån enduro idag heller. :tummenupp

Got Damn sket väder, är inte så farligt om de kommer lite vatten men nu är de bara löjligt, marken hinner ju inte ens ta upp de som föll förra vecka så lär vara pölar av gigantisk strlk på banan.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har kurs på jobbet till kl 17 idag men fick nu höra att de inte vet alls hur lång tid det tar. Om den slutar 15 och det ser upptorkande ut så kommer jag att överväga Anderstorp.
Annars blir det Relax

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Blev NMK och lera upp till axlarna idag istället för nått annat... Damn att de var blött o lerigt. Men fixade 1+1+3 varv trots tuffa förhållande, men till de tre avslutande varven så hade man ju lärt sig att dodga dom djupast pölarna. :hihi

Däremot plöjde man nog genom djupaste pölen/lerhålet de första man gjorde sen var de ju bara att köra på... :yoparty

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Bike Trollhättan (pdf)

Dom kommer ha en stor höstrea på fredag och lördag. Någon som är sugen på att haka på? Vädret säger att det blir Fyra hjul dit, har tre platser lediga kvar i bilen och tanken är tidigt på lördag :tummenupp

Själv sugen och behov utav personlig skyddsutrustning från topp till tå hehe

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Oh, najs! Hade varit kul men jag har precis lagt 3 lök på ett nytt avgassystem så jag tvingas nog lämna WO :(

Utrustning har jag gott om men oljor, tillbehör eller kanske nya stövlar skulle va najs. Goffe borde köpa Level 2 ryggskydd och kanske en del annat :)

När har du tänkt åka? Jag slutar kl 15 på fredag, annars lör morgon? Ska iväg på eftermiddagen. Ska kolla familjeschemat lite. Kanske kan åka med för skoj skull :)

Ju förr desto bättre. Mer grejor kvar då

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
ja jag hade funderingar med om att åka och kika i helgen. Lutar åt en julklapp till mig själv i form av ett par nya stövlar, sen kan man alltid fynda nått annat billigt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Dom öppnar 10 och det tar lite mindre än två timmar dit, men sovmorgon är gött, så vi säger 09.00 @ Shell, Torpa.
Så får man hoppas att allt mums inte försvinner under fredagen eller första timmen :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
tracking.JPG

Undrar hur det är att köra på amerikanska vägar..
Tycker markören kan förflytta sig till Sverige nu! :banana

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Bike Trollhättan, lördag 29/9-12 09.00
1. Werzion
2. (Tronic)
3.
4.
5.
6. (pucko, redan i Trollhättan)

Polaren kanske åker på att jobba, återstår att se lite.
Jag kommer plocka upp honom i Huskvarna så folk som bor mellan Huskvarna och Torpa kan jag hämta upp på vägen, även om han inte hakar på, så behöver inte att kämpa med att ta sig till Shell/Torpa :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
16:30 - åker till vårdcentralen, mest för att ha dokumenterat om man skulle få problem senare/försäkringsbolag mm. Han känner på allt & inget, får tid direkt för röntgen.

17:30 - första turen, sitter på en stol. Dem snurrar den, snurrar allt annat. Men det räcker visst inte. Dem vill se min gadd, fort av med tröjan.

Paus

20:00 - dem visste nog om mitt stora teknikintresse, för dem stoppade in mej in i en flygplansmotor. Proffsen kallar det för datortomografi.

Sen sa dem att jag haft änglavakt. Jag sa att det inte var första ggn. :) Är fortfarande öm & stel, och vänster axel & huvudet har fått sej en bra smäll. Men statistiken håller i sej, inget brutet!

/Nurse Goffe

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
16:30 - åker till vårdcentralen, mest för att ha dokumenterat om man skulle få problem senare/försäkringsbolag mm. Han känner på allt & inget, får tid direkt för röntgen.

17:30 - första turen, sitter på en stol. Dem snurrar den, snurrar allt annat. Men det räcker visst inte. Dem vill se min gadd, fort av med tröjan.

Paus

20:00 - dem visste nog om mitt stora teknikintresse, för dem stoppade in mej in i en flygplansmotor. Proffsen kallar det för datortomografi.

Sen sa dem att jag haft änglavakt. Jag sa att det inte var första ggn. :) Är fortfarande öm & stel, och vänster axel & huvudet har fått sej en bra smäll. Men statistiken håller i sej, inget brutet!

/Nurse Goffe

Skönt att höra att allt är ok med dig förutom lite tilltufsad. :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Skönt att läsa Goffe!
Gick det lika bra för din mc?

Ang. bilden i förra inlägget så är det en ny luftburk :brynad Måste ju skaffa sig vinterpill!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0