Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ta det svarta och vita i så fall det vita blir sjukt solkigt av flugor och fotgängare....

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Har köpt galltvål som skall förhoppningsvis reda ut en del av asfaltsfläckarna som är kvar efter dainese egna rengöringsmedel... Vitt är grymt bra i trafik men ett helvete o hålla reda på..

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Snälla hjälp mig lite med bra musik. Sitter å kör hela natten och har tröttnat rätt rejält på min Spotify spelningslista..

Jag lyssnar på allt som är bra :tummenupp

Om ni inte kommer på nåt just nu så kan ni väll länka en hel playlist iallafall :krama

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Snälla hjälp mig lite med bra musik. Sitter å kör hela natten och har tröttnat rätt rejält på min Spotify spelningslista..

Jag lyssnar på allt som är bra :tummenupp

Om ni inte kommer på nåt just nu så kan ni väll länka en hel playlist iallafall :krama

mjaha

grym Hiphop blandning
http://open.spotify.com/user/moosehair/playlist/6B3v8o253xG0Mo8Ge0ocAy

asloj reggea o ska
http://open.spotify.com/user/moosehair/playlist/49ov9Kj7OZTuEzB5uRcX1X

dupstep!
http://open.spotify.com/user/moosehair/playlist/4Mpi6N8Y69K9o1IfLYHE3K

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
16:30 - åker till vårdcentralen, mest för att ha dokumenterat om man skulle få problem senare/försäkringsbolag mm. Han känner på allt & inget, får tid direkt för röntgen.

17:30 - första turen, sitter på en stol. Dem snurrar den, snurrar allt annat. Men det räcker visst inte. Dem vill se min gadd, fort av med tröjan.

Paus

20:00 - dem visste nog om mitt stora teknikintresse, för dem stoppade in mej in i en flygplansmotor. Proffsen kallar det för datortomografi.

Sen sa dem att jag haft änglavakt. Jag sa att det inte var första ggn. :) Är fortfarande öm & stel, och vänster axel & huvudet har fått sej en bra smäll. Men statistiken håller i sej, inget brutet!

/Nurse Goffe

Gott att höra att att det verkar ha gått bra på det stora hela :tummenupp

Själv har jag tydligen något emot mina nyckelben för de går åt skogen efter varje luftfärd :crash

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Nu är det klart! Min klotade springare går till inlösen. Lite ledsamt när jag klappade om Yamahan för sista gången nere hos Mascot....men man förser iallafall marknaden med en massa fina beg.delar :)

Fick iallafall svaret på vad som hände med bromsarna på Anderstorp. Beläggen var rejält snedslitna....ok på ena sidan, helslut på andra sidan. Inte bra när man ska bromsa ner 250 kmh. Kommer nog att ha för vana att ta en kik extra då och då och byta med god marginal.

Det positiva är att det är fyndläge på kläder och MC nu. Två veckor kvar sen ska man vara ihopläkt igen.

Det negativa är att det är konstant skitväder så tillfällen till provkörning är inte många.

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Vad hade du för försäkring och vilket bolag?

Hur värderade dom hojjen osv?

Nyfiken :) övrigt, skönt att du mår bra =)

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Vad hade du för försäkring och vilket bolag?

Hur värderade dom hojjen osv?

Nyfiken :) övrigt, skönt att du mår bra =)

Hade hojen försäkrad hos Trygg Hansa. De har varit helt suveräna så här långt. Trevliga att prata med och inget tjafs. Skrev som det var att jag åkt på bana men inte tävlat. Ersätter hojen med 30000kr - 6000kr i självrisk. Täcker även alla sjukvårdskostnader, förlorad inkomst och lite för sveda och värk. Kläderna hade några år på nacken så där blir det 10% åldersavdrag per år men det tycker jag är helt ok.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gött när de löser sig hyffsat smidigt med FB, så man vet vad man kan utgå ifrån.

Du ska inte testa en Gixxer till nästa säsong då ? :hihi

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
.. men det tycker jag är helt ok.

Skönt att höra att det gått bra med både inlösen av hoj, kläder mm!
Hoppas du vill fortsätta att åka på bana, och att du hittar en trevlig hoj till nästa säsong.
Jag är inte helt nöjd med senaste vurpan, men hellre att det sker på bana än bland andra mötande bilar, diken, träd mm.

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
i den prisklassen är K1/2 alt R1/6 det vettigaste enligt mej. Hoppas du hittar rätt hoj för dej.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Jag vet inte hur mkt du själv skruvar med hojen, men lär dej gärna och ta hjälp. Jag har själv börjat lära mej, mkt tack vare K-Man & R6an som stod i hans garage. Nu vet man att man har friska bromsar, lager mm. Och man slipper betala en verkstad stora sedlar för en sketen stämpel.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Faktum är att jag kollar lite på en gixxer k1/k2 alternativt en ninja 98->

http://www.blocket.se/angelholm/Suzuki_GSXR_1000_k1_42435038.htm?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/varmland/Suzuki_gsx_1000_R_42594342.htm?ca=17&w=3

Verkar ju finnas en del gixxer-kompetens på det här forumet så det kan ju vara ett plus :tummenupp

Var inte du i säljartagen? Kanske skulle komma över och kika lite :D

Jodå ligger längst ner i mina inlägg en länk till anonnsen... Sänkt pris på den nu inför vintern, sista ropet innan jag ställer in den för vinterförvaring. :hihi

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=65453

Tycker ja du ska göra... :tummenupp

nog för att ja ligger lite över den prislappen för dom hojar du tittat på men min är välservad och blingad så, du får som sagt komma och kolla så får vi väl snacka i värsta fall.

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jag vet inte hur mkt du själv skruvar med hojen, men lär dej gärna och ta hjälp. Jag har själv börjat lära mej, mkt tack vare K-Man & R6an som stod i hans garage. Nu vet man att man har friska bromsar, lager mm. Och man slipper betala en verkstad stora sedlar för en sketen stämpel.

Har nog mycket att lära men en del skruvande har det blivit med åren. Det sura var att jag bytte belägg bak samma morgon :mad: Så här i efterhand skulle man bytt fram istället eller varför inte både och när man ändå är igång. Håller med dig, det känns på sätt och vis tryggare att gör själv för då vet man att grejerna sitter som de ska.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom