Sketsnack/Allmänt tjöt

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Köp INTE, den har ju inte ens bubbelpool eller Heli-platta!! :smasha
Men den skulle kunna ha, och ändå rymma hela familjen! :)

Dom kommer ångra sig så är det, motarder e kul i stan
Men det e kul å piska på tex Anderstorp :)
Håller med. Vaggeryd är inte mycket till stad heller. Krokvägen bakom mig eller Hökensås är väl också roligt tack vare supertajt o slingrigt men jag tror också att man ledsnar på motard och saknar farten. Aja. Kanske är kul att testa nåt nytt ett tag.
Får hoppas att det köps banhojar att ha bredvid motarden :)

Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Men den skulle kunna ha, och ändå rymma hela familjen! :)

Håller med. Vaggeryd är inte mycket till stad heller. Krokvägen bakom mig eller Hökensås är väl också roligt tack vare supertajt o slingrigt men jag tror också att man ledsnar på motard och saknar farten. Aja. Kanske är kul att testa nåt nytt ett tag.
Dom kommer sakna sina välvårdade hojar...
Rätt gött å ligga å piska sportjournalist dom har ju sina crossar de kan leka med också.
Hade varit kul om vi kunde bli gött gäng som åker runt å piskar bana ihop :)

Slå upp tälten bredvid varann å grilla å dricka öl efter körningarna

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Rätt gött å ligga å piska sportjournalist dom har ju sina crossar de kan leka med också.
Va??? :va

Ja banåkning är ju alltid kul. Synd att man inte e 25 längre utan har jobb och familj att ta hänsyn till ur den aspekten. Inte alltid så lätt för mig iaf att vara borta och tälta :rolleyes: Hade du bokat Gotland också Lillen?

Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Va??? :va

Ja banåkning är ju alltid kul. Synd att man inte e 25 längre utan har jobb och familj att ta hänsyn till ur den aspekten. Inte alltid så lätt för mig iaf att vara borta och tälta :rolleyes: Hade du bokat Gotland också Lillen?
De blir fel ibland när man skriver på plattan :) sporthojar ska de va
Gotland e bokat :):banana

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
De blir fel ibland när man skriver på plattan :) sporthojar ska de va
Gotland e bokat :):banana

Jag kan ställa upp på öl och tälta! Kanske lite banåka oxå om det inte är scnabbaste tempot :crash

Edit: Amanda har sagt att jag inte kommer bli farsa innan jag fyllt 35* så jag har gott om tid ett "par" år till.. :fyllisar

*i nuvarande sambokonstallation

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om man kikar lite i Italien så finns de gott om Gixxrar till salu men visst då är de att ta sig dit och hem igen med cykeln och allt annat vad de innebär.

Men visst finns de lite nice modeller... :hihi

Gixxer12.jpg

Subito.it annons

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Jag kan ställa upp på öl och tälta! Kanske lite banåka oxå om det inte är scnabbaste tempot :crash

Edit: Amanda har sagt att jag inte kommer bli farsa innan jag fyllt 35* så jag har gott om tid ett "par" år till.. :fyllisar

*i nuvarande sambokonstallation
De finns lugn grupp du kommer inte ångra dig... :)
Funderar lite på en cross i vinter kan inte bestämma mig någon som vet om någon runt 15?

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Om man kikar lite i Italien så finns de gott om Gixxrar till salu men visst då är de att ta sig dit och hem igen med cykeln och allt annat vad de innebär.

Men visst finns de lite nice modeller... :hihi

Men, om du ska till Italien ska du väl köpa prisvärda lokala springare?

Last edited by a moderator:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Abstinensmätaren nollställd. Check.

Frusna fingrar. Check.

Blev en liten runda på k2:an för att posta brev. Måste ju färdas snabbt för att kompensera för snigelpostens långsamhet. Har en känsla av att Hökensåsrundan inte är snabbaste vägen till postlåda om man bor i Habo men har man dåligt lokalsinne så har man :hihi

Gillar gixxern starkt. Nästan läskigt vad lätt det går att få upp framhjulet i vädret om man jämför med thunderbesten. Nu gäller det bara att hitta rätt med timing gas/koppling, men nåt ska man ju ha att göra till våren.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Gött att den glädjer dig så, själv har man en viss saknad av den men får kompensera de med att hitta en nyare och trösta mig med. Men dåligt med objekt ute i denna årstid som gör att man skulle ta sig tid och åka och kolla, de två man var "riktigt" sugen på var man ju andreman på och bägge blev sålda.

Lätt abstinens över att behöva vänta med att skaffa en ny. :hihi

Men de är ju som sagt var ett angenämt problem snarare än tokjobbigt.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
... Nästan läskigt vad lätt det går att få upp framhjulet i vädret om man jämför med thunderbesten. Nu gäller det bara att hitta rätt med timing gas/koppling, men nåt ska man ju ha att göra till våren.
Gött! Tvåan, sextusen varv och koppla till :tummenupp
Vet inte om den där är nerdrevad men vill du ha lite extra drag så är det billigt trim att dreva ner en kugg fram och det är smidigt att passa på under vintern. Det har jag gjort på min 1000. Väl värt det tycker jag. Sällan man toppar den på sexan eller tourar. Roligare med bättre klipp ut ur kurvorna.

Se till att du kör däcken varma innan du pressar eller kopplar till så här års bara. Hösttemperaturer och Avondäck... :rolleyes::crash
Håll utkik efter vettiga däck till den under vintern. Avon är inte bra (om de inte heter Ultra kanske). Bra däck och fjädring är värt oändligt mycket mer än öppet system och powercommander. Däcken gör ofta skillnad mellan en hoj du har förtroende för eller inte.

Men dåligt med objekt ute i denna årstid...
Billig K9'a till Rav3n (i England) Bara 5 h kvar på auktionen!
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Suz...6926983?pt=UK_Motorcycles&hash=item4abe199307
1600 mil, bud på 4600£ just nu

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Den ör std. drev på den så de kan passas på och köpas ett mindre fram, hade fundering på de själv men blir ju en k5-> så får bli på den istället. De är ett par Avon Storm Ultra som sitter på för tillfället, var ju dom som aj ev skulle krängt till dig för din drifting karriär... :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka