Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja då är de cruising sulor på den... För dom där var ju nya för 2012, de är inte sulorna på K2:an.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Tjohej!! Igår låg man en dag i garaget och plockade bort SAS, Secondary flies och återinstallerade ett Rottweiler o rc8 stacks... En ommappning och ut för provkörning.. Resultatet var helt Bizarr.. Ljudet är utanför denna värld känns det som & nu pekade framhjulet upp i luften smidigt på 4an.. skum känsla när ljuskäglan pekar upp och man ser absolut inget framåt när gatubelysningen är frånvarande!

Nu fattar man vad alla snackar om..:banana

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Lätt abstinens över att behöva vänta med att skaffa en ny. :hihi

Men de är ju som sagt var ett angenämt problem snarare än tokjobbigt.

Kan förstå det, inte mycket som slår MC abstinensen! Jobbigt att vara tvåa när man hittat något som känns intressant. Det kommer dock massor med fina objekt till våren så då har du ditt roliga kvar.

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Gött! Tvåan, sextusen varv och koppla till :tummenupp
Vet inte om den där är nerdrevad men vill du ha lite extra drag så är det billigt trim att dreva ner en kugg fram och det är smidigt att passa på under vintern. Det har jag gjort på min 1000. Väl värt det tycker jag. Sällan man toppar den på sexan eller tourar. Roligare med bättre klipp ut ur kurvorna.

Se till att du kör däcken varma innan du pressar eller kopplar till så här års bara. Hösttemperaturer och Avondäck... :rolleyes::crash
Håll utkik efter vettiga däck till den under vintern. Avon är inte bra (om de inte heter Ultra kanske). Bra däck och fjädring är värt oändligt mycket mer än öppet system och powercommander. Däcken gör ofta skillnad mellan en hoj du har förtroende för eller inte.

Nytt drivpaket och däck står högst på önskelistan hos tomten :tummenupp. Lika bra att dreva ner fram när man ändå byter, bättre klipp i utbyte mot topphastighet känns ju som ett lätt val. Är det Dunlop Sportsmart jag ska kolla efter? Svårt att jämföra p g a låg temp men kändes som Avon släpper rätt lätt jämfört med Pilot Power, har :crash så det räcker för ett tag. Verkar gå att få en uppsättning sportsmart för runt 2800kr fram+bak via däckonline.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp Sportmax Sporsmart is the shit... :tummenupp

Tjohej!! Igår låg man en dag i garaget och plockade bort SAS, Secondary flies och återinstallerade ett Rottweiler o rc8 stacks... En ommappning och ut för provkörning.. Resultatet var helt Bizarr.. Ljudet är utanför denna värld känns det som & nu pekade framhjulet upp i luften smidigt på 4an.. skum känsla när ljuskäglan pekar upp och man ser absolut inget framåt när gatubelysningen är frånvarande!

Nu fattar man vad alla snackar om..:banana

Inlägg som dessa gör ju inte en mindre sugen på att våren ska komma och nyare hoj inhandlats... :hihi Men trevligt för dig... :huvet

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Madass_ är de inte dags att pimpfa hojen till nästa säsong, föreslår ett "Power Puff Pinglorna" tema. Hittade en fin bild och har för mig du var lite smått förtjust i rosa ? :hihi

Amy_Powerpuff_riding.jpg

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Såja, köpte bromsok, pump och stålomspunna slangar till hojjen idag. Allt från VTR SP1 som är fantastiskt mer prestanda i på bromsarna :D köra fort går ju lätt men köra bra och bromsa bra blir fokus nästa säsong :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Trevligt Lerutis :tummenupp Får man tipsa om Stomp Grips/Shark skinz då också kanske om du inte har det redan? Underlättar enormt och hjälper dig med stabil hoj under hård bromsning.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ja det sätter du på tanken. Du har inget val. DU MÅSTE HA DET!! :3freak
Du kommer få en liten AHAA känsla så fort du sätter fingrarna på bromshandtaget.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja, till o med jag är rätt nöjd med hur SportSmart beter sig och håller i på bana. Ffa med tanke på livslängden.

Lillen: Vad tar du för ett hyfsat framdäck?

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Ja, till o med jag är rätt nöjd med hur SportSmart beter sig och håller i på bana. Ffa med tanke på livslängden.

Lillen: Vad tar du för ett hyfsat framdäck?

300-500 beror på hur mycket ja kört
OBS det är bara fina däck!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ohlala, nu blev fredagen lite trevlig. Dök upp två K5:er i Ängelholm för vettig peng. Men måste ringa och luska lite mer om vad som finns till dom då annonserna inte direkt säger så mycket. Eller så gör dom de och de är inte så mycket på dessa hojar. Hade helst sett att Yoshi slip-on:t suttit på den mer kittade K5:an.

Billiga K5:an Org. + Yoshi

5941388444.jpg

Dyrare K5:an med lite mer utrustning.

5955883033.jpg

Sen skulle man ju vilja ha fälgarna vita med men de går ju alltid att ordna i efterhand, kanske nån här som har kontakter ?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka