Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blivit lite garage meckande idag när vädret ändå är kasst så man inte vill köra hoj. Fått ordning helt på CRF:n nu, subframen svetsad och dit satt samt bytt gaswire x 2 och gasrulle + monterat "unbreakable" grepp (både koppling och broms)

CRFSubframe.jpgCRFSubframe2.jpg

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
När man slänger på nya däck (bak och fram) behöver man rugga upp ytan innan man ska kan ligga ordentligt i kurvor igen? har varit helt förskonad från däck byte på mc fram tills nu :confused:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu har det kommit grejor. Jag hoppas att ni som beställde fortfarande är intresserade. Xshot-stavarna kostar 252 kr styck och SD-kortet 230 kr.

edit: testade Xshotstaven lite och den känns riktigt bra! :)

Det finns ju även en DWE quickshifter till salu här nu för 1000 kr. Goffe har första tjing

Xshot-rods.jpg

När man slänger på nya däck (bak och fram) behöver man rugga upp ytan innan man ska kan ligga ordentligt i kurvor igen? har varit helt förskonad från däck byte på mc fram tills nu :confused:
Man skrubbar in däcken automagiskt när man kör. Försök inte göra knäskrap i första korsningen eller rondellen bara utan ta det lugnt och lägg ner mer och mer gradvis.

Vad köper du för däck? Märke/modell alltså?

Last edited:

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Hoj
fick tag i ett par bridgestone däck nyligen. undrar vart :rolleyes:
fram 120/70ZR17M/C
bak 180/55ZR17M/C
funkar nog till min körning ivf och de däcken som sitter på nu måste bytas. i göteborg där hojen kommer ifrån har de tydligen inga svängar utan bara raksträckor :dummer

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Hoj
Är det nya Bridgestone S20?

Få landsvägsåkare sliter ut kanterna före mitten :)

jag antar att s20 är årets herrejösses model men det här är väll något billigare prylar :rolleyes:
Fram däck Battlax BT 023
Bak däck Battlax BT016 PRO
kommer jag behöva montera krasch kåpor innan jag ger mig ut sen? :D

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Har ni hört den där låten? Sommaren e kort, det mesta regnar bort nnanaaa naa nnnaaaaa na naa naanana na nanaaa. Dagens låt:gråta

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
K-Man - fint! Hämtar prylarna så fort jag kommit hem, senast måndag.
QS - org eller race vxl?

Rav3n - bilden på sh är det närmsta du kommer det minneskortet!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ohjo, tror nog jag kommer närmare än de om man är ute och kör med kameramannen nån dag... :hihi
Men point taken, ang. QS är inte den anpassningsbar ?!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-Man - fint! Hämtar prylarna så fort jag kommit hem, senast måndag.
QS - org eller race vxl?
Gott. Jag har kört racevx men enl Meccan går den att vända om du vill. Vet inte hur ditt länkage ser ut men just nu bryter den vid dragbelastning iaf.

Hörru, du är väl ledig den 21a så du kommer å grillar eller? Kan jag skriva upp dig?

Alter Bridge - White Knuckles.... passande mc-videolåt :)

"hold on for your life - coz only the strong survive" :)

http://www.youtube.com/watch?v=kmOH63s5_xU

Studioversionen är lite bättre än denna liveversion tycker jag...

Last edited:

Hell_ON_Damn_A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Hoj
00, Honda, 929
Hej, ska sälja min hoj ifall det finns intresse. En 929:a med massor av godis på. Öppen för diskuss gällande priset. Hör av er eller kolla runt bland era hoj letande vänner!

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Har ni några bra tips på var man kan hitta bra reservdelar och tillbehör till en bra peng?
Killen som haft hojen innan mig har kört stenhårt på biltema.. Backspeglarna trillar av närsom :gråta
Och bakblinkers syns knappt i dagsljus.
Kollade lite på bikeshop.se där jag handlat innan och varit nöjd, men dom hade inget till zx9r.

Så, har ni något att rekomendera? :Bugar

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Idag bokade jag teoriprovet. Det är 08.30 på min födelsedag nu den 24e.
De är bara att jag börjat tappa suget lite :/ Har börjat köra massa cross igen och tycker det är sjukt kul.
Men det bästa som ja kört är fortfarande Goffes hoj :yoparty Vilken känsla, vilken maskin, vilket ljud:banana

Ni ska inte samlas å wheela lite någon dag igen? Känner att jag behöver se lite bus för att få tillbaka suget att plugga teorin.
Och om ni sitter på lite sköna ytube klipp så länka några så ja har att drömma om :tummenupp
Keep on riding boys och madass :yoparty

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Hoj
Idag bokade jag teoriprovet. Det är 08.30 på min födelsedag nu den 24e.
De är bara att jag börjat tappa suget lite :/ Har börjat köra massa cross igen och tycker det är sjukt kul.
Men det bästa som ja kört är fortfarande Goffes hoj :yoparty Vilken känsla, vilken maskin, vilket ljud:banana

Ni ska inte samlas å wheela lite någon dag igen? Känner att jag behöver se lite bus för att få tillbaka suget att plugga teorin.
Och om ni sitter på lite sköna ytube klipp så länka några så ja har att drömma om :tummenupp
Keep on riding boys och madass :yoparty

se det så här att när du nu fixar teori och uppkörning så slipper du det för all framtid istället för att börja om igen när suget kommer tillbaka :tummenupp jag ångrar absolut inte de timmar jag la ner på kortet!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras