Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Visst ja. Du åkte på 4 kg sätt-tryck :D Jag brukar ju inte ha käglan i när jag blåser ut däcket på fälgen så allt är ditt fel ;)

Se till att acca med lite nerlägg så sliter du bort kanten fort nog.

Min dag var också riktigt bra (förutom att jag lyckades kasta kör- och kreditkort i skogen och kissa på dem, sen lämna dem där) :D

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ingen som vet om något helgjobb eller liknande här runt omkring trakterna?
Skulle behöva dryga ut reskassan lite.

Klarar av det mesta! :rolleyes:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det var dock billigt och nu går det komma undan däckbyte ett bra tag till, riktigt kvalitetsgummi...
Jag var ju lite ledsen över att bli av med mitt sista bakdäck men idag har jag bunkrat upp igen :D Tack för tipset Biddarn! :tummenupp Sju beg Dunlop mönstrade racedäck, D211 och nya modellen D212, för 400 kr (betalade bara för framdäcket) :lol
57 kronor/däck är schysst pris när D211 är hårdvaluta och betingar närmare 5000 kr/set om man hittar några nya. D212 skulle tydligen vara sämre och många byter nu till Pirelli i Superstock enl Wiking Racing.

Nackdelen är väl att det går att köra slut på ett bakdäck på en dag (främst på bana) så det blir en del krängande...

DunlopsX7-500.jpg

Last edited:

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Tja!

Upptäckte till min förskräckelse att bromsbeläggen fram i stort sett är helt slut. Det är ju inte så mycket kvar av säsongen men det är så lite kvar att jag inte vågar köra om det blir något mer åka detta året. Vad skulle ni rekommendera att jag köper och vart ifrån?

Jag kör väll ganska lugnt men tänkte prova på någon bandag nästa år. Några rekommendationer?
Kollade på dessa av street modellen. http://www.motoaction.se/mc/bromsdetaljer/bromsbelägg-fram-galfer

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gafler 1375:er köpte jag till min Gixxer, skit nöjd med dom när dom vart monterade och testade. Motoaction var smidigt att beställa ifrån och rätt bra pris på dom fick ja med.

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Gafler 1375:er köpte jag till min Gixxer, skit nöjd med dom när dom vart monterade och testade. Motoaction var smidigt att beställa ifrån och rätt bra pris på dom fick ja med.

Man kanske ska ta 1375 då.. Kan ju inte skada att ha ett par lite värre klossar :)

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Man kanske ska ta 1375 då.. :)

Jag köpte också Galfer 1375 till min Gixxer, och de funkar kanon. Men har du bråttom så ring och kolla att Motoaction har hemma innan du beställer. När jag beställde så fanns mina på lager enligt hemsidan, men det var inte så i verkligheten så jag fick vänta tre veckor på dem.

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Jag plockade bort oken och kollade, det var inte riktigt så illa som jag trodde. (Såg ut som om i stort sett jag var nere på metallen). Det finns några millimeter kvar och jag tror inte det kommer att bli så många mer mil i år så jag klarar mig nog denna säsongen ut.

Ska beställa hem filter, olja och backar och byta det innan jag parkerar för detta året. Kanske något fint vax som jag kan smeta på med så den kan stå och gotta sig i :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Brukar oftast vara så som du beskrivit. Ser helslut ut framifrån men nån millimeter kvar när man plockar ur dem. Ge dig inte ut på Anderstorp innan du bytt bara ;)

Jannes MC i Skillingaryd har nog en del Galfer hemma om det skulle knipa men det låter ju som att du klarar dig till vintern.

Team Wiking som hade däcksrensning igår hade visst ett set racekåpor till übergixxer liggande så det blev ett impulsköp idag :D Bara licens som fattas nu...
Kraschkåpor.jpg

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Brukar oftast vara så som du beskrivit. Ser helslut ut framifrån men nån millimeter kvar när man plockar ur dem. Ge dig inte ut på Anderstorp innan du bytt bara ;)

Jannes MC i Skillingaryd har nog en del Galfer hemma om det skulle knipa men det låter ju som att du klarar dig till vintern.

Team Wiking som hade däcksrensning igår hade visst ett set racekåpor till übergixxer liggande så det blev ett impulsköp idag :D Bara licens som fattas nu...
View attachment 370105

Jag klara mig nog som sagt, däremot märkte jag att det var dåligt med luft i bakdäcket. 3:e j**la pys punkan detta året, och de andra 2 nya däcken satt ju på hojen som blev skrotad.. :huvet

Vad rekommenderar ni för sulor när vi ändå håller på? :3freak
Pilot Road 3? Funkar det till någon bandag också?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Dunlop FTW... (Sportmax sportsmart) funkar ypperligt till både gatan & banan. :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hade tänkt testa Pilot power 2ct nästa gång. Har fått uppgifter på helt ok däck till bra pris. De kan tydligen släppa tvärt om man är snabb på banan och överhettar dem, men jag klassas inte dit så..

Edit: Har sportsmart på R1an och bak på 990:n och är väldigt nöjd med dom däcken.

Fidde_jkpg

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
Yamaha Fazer FZS 1000 2002
Torsk på batteri. Förslag?

Hej,
Har fått torsk på batteri under natten då jag lyckades lämna nån lampa på.
Kan man koppla med kablar till en bil och dra igång den så? Andra alternativ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tja en batteriladdare av typ MC borde göra susen ja har en liggandes i garaget om du behöver låna.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Klart man kan kabla från bil. Få hojar har 6V-system. Do it

Rulla igång är också en lösning så länge man inte kör stor twin. Radfyra 1000 startar lätt

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...