Skilland Tranc/dance/techno/rave??

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Välkommen tillbaka i alla fall.
Din jävla kommunist. :mad:

Tack. Du måste ha jobbat hårt att bli impopulär under min frånvaro, Markus-hatet verkar mer utbrett än när jag var här på allvar. Ska bli intressant att se hur det ligger till när jag loggar in nästa gång, dvs om två-tre år igen.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Den mixen är dock inget bra, men de e en underbar låt..

Här har vi dock top3 ever tror ja nog.


Har själv lyssnat väldigt mycket på den låten tidigare minns jag. Blev nog att man la den på hyllan ett tag tills man nu fann den igen. Och tycker nu sådana här remix är så underbara då man verkligen känner att de bygger upp nåt väldigt stort innan de smäller av!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Inte sådär jätteinsatt i EDM-scenen, men här är iaf två av mina favoriter som passar till vilken bilfärd som helst:

[YOUTUBE-ID]BWG45ORjae8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]RW4YfSxBeAw[/YOUTUBE-ID]
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tack. Du måste ha jobbat hårt att bli impopulär under min frånvaro, Markus-hatet verkar mer utbrett än när jag var här på allvar. Ska bli intressant att se hur det ligger till när jag loggar in nästa gång, dvs om två-tre år igen.

A man got to do... ja du vet.
Det går i cykler men jag bedömer beundrarskaran och kretinerna som ungefär lika många till antalet.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Välkommen tillbaka i alla fall.
Din jävla kommunist. :mad:

Kommer du ihåg den här Armand van Helden-klassikern då din pjunis? The Funk Phenomena?
Den gick ju fett på MondayBar i början på 90-talet! Tvättäkta böghouse! :D

[YOUTUBE-ID]t1x6z4DSViI[/YOUTUBE-ID]

Jag vet att den är pinsamt känd, men det är skön nostalgi :gråta
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet att den är pinsamt känd, men det är skön nostalgi :gråta

Ja det där var inte tillräckligt Underground för min smak. :hihi
nej men House sax tycker jag.
Lyssnade på lite Josh Wink idag, det är bra nostalgi annars.
303 ska det va, tralalalala-laaa.

[YOUTUBE-ID]gFfydjatQMU[/YOUTUBE-ID]
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Ja det där var inte tillräckligt Underground för min smak. :hihi
nej men House sax tycker jag.
Lyssnade på lite Josh Wink idag, det är bra nostalgi annars.
303 ska det va, tralalalala-laaa.

På tal om "Joshan".

Helt klart vinnaren av det han gjort...:tummenupp
[YOUTUBE-ID]Y9gWA491H4U[/YOUTUBE-ID]
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det där var inte tillräckligt Underground för min smak. :hihi
nej men House sax tycker jag.
Lyssnade på lite Josh Wink idag, det är bra nostalgi annars.
303 ska det va, tralalalala-laaa.

Faktum är att jag var nostalgisk, jag lade förts upp Don't Laugh och Higher state of Consciosnes med Josh Winks i inlägget ovan men skämdes sedan och ändrade mig till Van Helden! :D

Jag kan fortfarande faktiskt tycka att sönderspelade saker som Don't Laugh och Higher state of Consciosness är lite bra ibland :gnissla

De låtarna finns på en gammal CD.med JW som jag plockar fram ibland, Left Above The Clouds heter den. Den var suverän att plugga matte till :D
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De låtarna finns på en gammal CD.med JW som jag plockar fram ibland, Left Above The Clouds heter den. Den var suverän att plugga matte till :D

Josh W är stenhårt.
Apropå 303 så fanns graffitimålarjeng som hette 303 på 90-talet.
Det var bra vandalism, alla som åkte pendeltåg fick se hur bra syntar Roland gjort. :fakta

Nu blir det Yamaha R-1-noll-tre istället. Ring Gottröra, be dem sätta på kaffet.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Apropå 303 så fanns graffitimålarjeng som hette 303 på 90-talet.
Det var bra vandalism, alla som åkte pendeltåg fick se hur bra syntar Roland gjort. :fakta

Stämmer. "Bana" och "Pan" som var grundarna hade som "tags".:tummenupp Tror det bara vara de två om jag inte minns helt galet. Två killar som var riktiga nattvandrare. "Bana" en skön lirare, men kanske inte den "vassaste kniven i lådan...":va

På tal om just 303 så blev det talet lite magiskt efter ett tag. Dels från musikmaskinen "Roland TB 303", sedan "graffitti-crewn" 303, sedan "klubb 303" som körde fester på en båt på södermälarstrand som hette "Vielle Montagne" *stavning". Sedan har vi hotellrum 303 i Matrix och i flertalet andra filmer... Alla bussar med 303... Wooooshaaa...

303, the number of the "Fest", som vi sa det:D
 

Bifogat

  • Bana-Pan-303.jpg
    Bana-Pan-303.jpg
    149.2 KB · Visningar: 39
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan skulle viljas ha en cd bränd med alla låtar i den här tråden.
Så skön Monday-bar flashback !

Snälla Mange fixa....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Stämmer. "Bana" och "Pan" som var grundarna hade som "tags".:tummenupp Tror det bara vara de två om jag inte minns helt galet. Två killar som var riktiga nattvandrare. "Bana" en skön lirare, men kanske inte den "vassaste kniven i lådan...":va

På tal om just 303 så blev det talet lite magiskt efter ett tag. Dels från musikmaskinen "Roland TB 303", sedan "graffitti-crewn" 303, sedan "klubb 303" som körde fester på en båt på södermälarstrand som hette "Vielle Montagne" *stavning". Sedan har vi hotellrum 303 i Matrix och i flertalet andra filmer... Alla bussar med 303... Wooooshaaa...

303, the number of the "Fest", som vi sa det:D

Men alla de där 303-entusiasterna har väl snott det av Roland ändå.
Hotellrummet undantaget, oftast finns det ju bara några våningar per hotell och några rum per våning så tredje rummet på tredje våningen känns inte så spooky. :gnissla
Det fanns en riktigt bra acid-dj i Stockholm som även han var graffiti-fjant, han hette Term som dj och tydligen klottrade han det också.
Han var med och anordnade Ocean of Dreams som då var en av de största festerna i Norden men på något sätt var den tämligen okänd. På den festen stod en av Stureplansvakterna i dörren, han blev ihjälskjuten typ helgen efter. Hörde att han var bra dryg på Ocean of Dreams också så det var väl väntat att han fick smaka helmantlat. :brynad
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Josh W är stenhårt.
Apropå 303 så fanns graffitimålarjeng som hette 303 på 90-talet.
Det var bra vandalism, alla som åkte pendeltåg fick se hur bra syntar Roland gjort. :fakta

Nu blir det Yamaha R-1-noll-tre istället. Ring Gottröra, be dem sätta på kaffet.

Ja hade inte Josh gjort Higher state så tror jag inte den här blivande klassikern heller hade blivit till. Djävla luderaktigt att hoppa i plastbåt dock :gråta
[YOUTUBE-ID]PSYxT9GM0fQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top