sandstream
Guest
Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.Mackz skrev:En radfyra är en bilmotor!
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen
Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.Mackz skrev:En radfyra är en bilmotor!
sandstream skrev:Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.
ChrillZ skrev:Hej! finns säkert någon tråd om detta innan men men...
Om man typ gämför Rsv Mille (r) och Honda 929/954, hur stor skillnad är det egentligen? jag vet ju att twinnar är starkare på lågare varv och rad 4r har klippet på toppen, men hur märker man det i verkligheten? stor skillnad eller marginellt? jag ska enbart köra på vägen. Jag älskar ju ljudet i en mullrande twin och vill ju helst ha en sån.. men samtidigt vill jag ju ha en hoj som har ett härligt klipp! om ni förstår vad jag menar..
Så vad säger ni?
/ChrillZ
sandstream skrev:Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.
Ja, då får man väll leva på ljudet och utseendetPejo skrev:Jag letar febrilt efter en inscannad sida ur Performance Bikes eller om det var Fast Bikes, med effekt/vrid-kurvor på Duccen o Hondan. Pinsamt för twinnen, som inte har några fördelar, utan bara nackdelar.
betsy skrev:Nu har jag små händer igen... Är jag en GUBBE
Tonårsmonster!!Fluxir skrev:nej, du är tjej, det är ett helt annat begrepp, du blir tant istället.
Neutral skrev:. Sedan slipper man ju att växla ned till 1:an och slira på kopplingen i korsningar för att inte hela hojen ska självdestruera i våldsamma skakningar som en twin gör, en R4:a kan man segdra utan protest vilket är bekvämt.
Det är ingen myt men din Mille kanske var ett undantag. Jag har inte kört den men ett gäng andra twinnar och stånkor.2ono skrev:Apropå myter
Neutral skrev:Som sagt, det där med vridmomentet är en myt som baserar sig på karaktären, inte på fakta. Sedan slipper man ju att växla ned till 1:an och slira på kopplingen i korsningar för att inte hela hojen ska självdestruera i våldsamma skakningar som en twin gör, en R4:a kan man segdra utan protest vilket är bekvämt.
vadå 5000 varv? står 102nm vid 8000 varv på den länken jag bifogade.Roger_SWE skrev:Ja, då får man väll leva på ljudet och utseendet
Jag har 82Nm/3000rpm och 102Nm/5000rpm på hjulet.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|