Skinnställ/Banta

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
1. Omega 3 olja, kaffe, Glutamin.
2. Linfrö olja



.Omega 3 gör att kroppen släpper på fettet på morgonen när du är ute o går.

.Glutamin förhindrar att du bränner dina muskler i viss mån

.Fettet i linfrö olja ska du ha som fett intag varje dag.
Du behöver ca 40 g fett per dag

Utöver det så kan du följa vissa råd som nämts ang vad för mat du ska äta.
Försök me långsamma kolhydrater me så lite fett som möjligt. Fettet du behöver får du från linfrö oljan

Givetvis är protein rik mat aldrig fel heller men d visste du nog..
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Acrid skrev:
Man förbränner fett hela tiden.

Felformulering från min sida, men enligt boken Allt om fettförbränning av Fredrik Paulún så bör man gå helst över en timme för att det är då man förbränner mest fett. Men visst det stämmer, man förbränner fett hela tiden. :tummenupp
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Du glömde asperinet,det ska blandas med både koffein och effedrinet för maximal effekt......

matte_r6 skrev:
effedrin och koffein på morgon och sedan gå upp och gå i ca 45-60 min innan frukost.. detta funkar skit bra. fast du måste ändra din kostvanor också skippa nästan alla kolhydrater och om du ska är dessa så se til att dom är långsamma.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
semlan skrev:
Märker att du svalt mkt bullshit från aftonpressen :tomten
:(

Läser inte skvallerpress. Som jag skrev, mina amatörtips som jag själv har använt mig av, vilka inte är vetenskapligt bekräftade. Men som sagt, det funkade för mig och det tycker jag har viss betydelse. Läste längre ner i forumet att du hade bra koll på ämnet. Det finns inga fasta regler utan bara förslag hur man t.ex. kan göra, vilket jag gjorde. Därmed behöver man inte anklaga mig för att referera till dåliga källor. :4skrika
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jupps det är det......Har varit det ett bra tag nu......
Men han skulle ju inte träna på gym så vad ska han bry sig i om det är dopingklassat eller inte.......

Psykfall skrev:
Är inte effedrin dopingklassat?!?! :confused:
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Crille skrev:
Jupps det är det......Har varit det ett bra tag nu......
Men han skulle ju inte träna på gym så vad ska han bry sig i om det är dopingklassat eller inte.......

Haha, då kan man ju dricka lite oftare av sin hostmedecin, Lepheton mmmm Morfin och Effedrin :tummenupp Blev lite gosig av den faktiskt, röd triangel :yoparty
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Crille skrev:
Jupps det är det......Har varit det ett bra tag nu......
Men han skulle ju inte träna på gym så vad ska han bry sig i om det är dopingklassat eller inte.......


Inte förbjudet o bruka effedrin! Tävla på effedrin är förbjudet inom vissa sporter ja.

Sist jag kolla iaf ..

Edit:

Q: Sitter här och kollar i nya B&K på kosttillskottsguiden. Jag undrar: är inte Efedrin olagligt?

A: Då skulle majoriteten av alla astmatiker vara lagbrytare. I Sverige är det ett receptbelagt läkemedel.

NetDoktor:
"Efedrin är ett naturligt förekommande ämne som dels verkar direkt på luftrörens och blodkärlens muskelreceptorer samt stimulerar kroppens egen frisättning av noradrenalin (som även det verkar på dessa receptorer). Effekten blir att luftrören vidgar sig och slemhinnesvullnaden går ned."

Riksidrottsförbundet:
"Detta läkemedel är förbjudet i samband med idrottstävling, men inte vid träning.
 
Last edited:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Efedrin är en i vissa växter naturligt förekommande enkel alkaloid. Används i hostmedicin (t.ex. Lepheton?) och astmamedicin p.g.a. att det är bronkvidgande? och avsvällande?. Det används även som bantningspreparat eftersom det har hungerdämpande effekter, samt att det ökar energiförbränningen. Påminner till strukturen väldigt mycket om metamfetamin?, och den enda skillnaden är den polära hydroxylgruppen på beta-kolet, som förövrigt också är anledning till att efedrin har så pass mycket svagare effekt än metamfetamin?. Hydroxylgruppen hindrar nämnligen molekylen från att passera blod/hjärnbarriären, vilket får som effekt att efedrinet mer eller mindre bara verkar perifert, dels som adrenerg agonist? (det vill säga den frigör frigör hormonet adrenalin) och dels på de noradrenerga neuron i binjurarna?.
På grund av den prestationshöjande effekten används det av idrottsmän, t ex Diego Armando Maradona. Det är populärt inom bodybuilding i och med att det ökar förbränning och koncentration. Det används också ibland som partydrog tillsammans med alkohol. Efedrin är dopingklassat, men ej narkotikaklassat i Sverige. Det är alltså ej olagligt att inneha efedrin, däremot finns vissa restriktioner avseende handel, transport och förvaring på grund av att efedrin kan användas för framställning av narkotika (se Förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika).
 

asdffdsa

ABOOBOO!
Gick med
31 Jul 2003
Ort
fdsaasdf
Hoj
Spark
Hemligheten med att gå ner massor fort är följande : Ät inte. Sov istället. Se till att vara riktigt jävla sjuk också. Funkade för mig, gick ner 6 kg muskler på en vecka :D .
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
Crille skrev:
Du glömde asperinet,det ska blandas med både koffein och effedrinet för maximal effekt......


Aspririn är en av farmakologernas hatobjekt. I koffein/efedrin fallet
gör det att effekten varar längre via enzyminduktion (cAMP). Den
effekten är inte avgörande men på pappret fungerar den. Stor skillnad
kommer det inte göra men varför inte maximera :) .Om Du tar
aspiriin så ta 125mg till 25mg efedrin tillsammans med dina
koffeintillfällen. Aspirinen kan dessutom avhjälpa ev. inflammationer.
Aspirin förstör magen och tunnar ut blodet så max 250mg /dag är mitt tips
om man inte vill vara tvungen till att ha uppehåll pga magkatarr el liknande.
Använd ej ECA-stack om du har högt blodtryck, dåliga levervärden eller förstorad prostata.

Dessutom ska man komma ihåg att intag av ECA stack i en normaldos på EJ nedreglerade receptorer höjer din basala metabolism under ca 2 timmar med 2-3%. Det är en riktig piss i havet och kommer inte ha någon effekt alls i stort sett på dietresultatet. Så ECA stacken ska man inte förvänta sig några mirakel av direkt. Det som är bra är att man under tiden man ligger på lågt kaloriintag kommer må tillfälligt bättre under tiden efedrinet verkar. Kan även fungera lite som en träningsboost. Iallafall för motaviation/vilja. Knappast fysiskt.

Ät och träna rätt alltså är det viktiga, preparat kan ALDRIG ersätta det :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Semlan - KIRE? :va

Jag saknar mitt svar från PMet :(
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Att jogga är bra, men börja snällt, annars finns risken att du pajjar knäna.

/me drog iväg på en 1,6 milarunda efter ett långt uppehåll. Knäna börja göra ont redan efter 5 kilometer men ja tänkte "smärta är bara vekhet som lämnar kroppen"... Detta var april förra året och det har fortfarande inte läkt. :huvet
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
Nicko@K.A.P skrev:
1. Omega 3 olja, kaffe, Glutamin.
2. Linfrö olja



.Omega 3 gör att kroppen släpper på fettet på morgonen när du är ute o går.

.Glutamin förhindrar att du bränner dina muskler i viss mån

.Fettet i linfrö olja ska du ha som fett intag varje dag.
Du behöver ca 40 g fett per dag

Utöver det så kan du följa vissa råd som nämts ang vad för mat du ska äta.
Försök me långsamma kolhydrater me så lite fett som möjligt. Fettet du behöver får du från linfrö oljan

Givetvis är protein rik mat aldrig fel heller men d visste du nog..


Sluta nu, dina tips är rent förkastliga :näsblod :)

Omega-3 innan morgonträningen?
Varför?

Det finns ingen forskning som säger att du ska inta fett innan din promenad.
Promenaden ska av olika anledningar göras på TOM mage. Endast vatten och eventuellt termogeneshöjande preparat(koffein m.m) ska ner i den innan promenaden. Kroppen släpper knappast på sina fettdepåer för att du äter fett
innan promenaden, snarare tvärtom även om skillnaden inte är stor.

Glutamin då?
Nej inte det helller :)
Glutaminintag kommer resultera i ökade insulinnivåer i blodet och om du sedan ska promenera endast så kommer dessa nivåer vara förhöjda under ett bra tag
och förstöra dina goda förutsättningar för fettbränning på morgonen.
Kommer du köra mera högintensiv träning spelar inte insulinnivåerna någon roll men glutaminet är ändå helt onödigt. Det sparar inte ett skit på muskelmassan. Om man förlorar muskler eller ej har helt andra orsaker.
Dessutom kommer en del av glutaminet omvandlas till glukos även om det spelar jävligt liten roll med tanke på mängden så är det iaf ett faktum som INTE talar för glutaminintag innan promenad.

Nu spelar det inte jättestor roll om man tar omega-3 och glutamin innan sin promenad men det har absolut ingen positiv effekt. När man kör sin promenad har egentligen ingen betydelse alls. Huvudsaken är ATT man kör den och förbrukar energin.

Men grejen är att man kan skita i promenader helt och äta rätt mängd mat istället. Man kan promenera 5 timmar om dagen utan att förlora något kroppsfett om man äter fel mängd mat så att bara börja promenera är inte rätt sätt att angripa problemet.

Ät rätt först, börja träna sedan.
Skit i promenader eftersom dom inte är någon magiskfettbrännare och dessutom tar det en j-a tid att förbruka energin under promenader. Cykla eller spring istället så blir det mkt mera tidseffektivt. Dessutom får du en bra kondition på köpet och det ger RIKTIGT bra förutsättningar för effektiv fettbränning och gymträning.

Det smartaste och mest tidseffektiva för en person som vill tappa fett och inte är ett muskelberg är följande.

1. Ta reda på hur mkt energi du förbrukar/dag
2. Ta reda på vilken mat du bör äta och vilken mängd mat du bör äta och vilken mängd mat din energiförbrukning motsvarar.
3. Börja gymträna och löpträna. Det är ett måste för att kunna förbränna fett istället för muskler och har massor av fördelat förutom det. KAN man inte löpträna(man kanske är en hjärtsjuk pensionär tex) så promenera eller gör nått annat som förbrukar energi.
4. Ät nu ungefär 500-1000Kcal mindre mat än din energiförbrukning per dag och du kommer tappa 0.5-1kg i veckan utan muskelmassaförlust.
OM du vill och känner att du behärskar att gymträna ordentligt trots lågt kaloriintag så kan du ligga mer än 1000kcal i energiminus. Det kommer ge snabbare resultat men ställer högre krav på rätt träning/kost för att du inte ska tappa muskelmassan samtidigt.
5. Skit i alla kosttillskott osv. Dom gör inte mkt till/från på resultatet.

Så enkelt är det :)

Men hur vet man detta då?
1. Ta din kroppsvikt gånger 3 om du är en normal person. Då har du ett riktvärde på din energiförbrukning om du är stilla en hel dag. Lägg sedan till lite kalorier som motsvarar den energiförbrukning din träning ger.
2. Ät oraffinerad enkel mat!!! Dom flesta vet vad som är bar att äta egentligen. Annars sök runt lite. Häng inte upp er på GI då det spelar MYCKET mindre roll än att du äter rätt mängd mat. Ta reda på energiinnehållet i maten och börja räkna. Det finns inget annat sätt att kunna veta vad man får i sig. tråkigt men sant. Fokusera inte på energifördelningen i första hand utan på energiMÄNGDEN. Men försök att hålla proteinet och fettet högt men kolhydraterna lågt.
3. När du nu har koll på vad du ska äta så äter du bara ca500-100kcal mindre och tränar på med din gym/löpträning. När du tränar spelar mindre roll. Träning innan frukost är inte magiskt så häng inte upp dig på det. Det viktiga är att energin förbränns så att du hamnar på kaloriminus totalt. Hur mycket kaloriminus du ligger på bestämmer hur mkt fett du tappar. Kom ihåg att om du
ligger på kaloriminus och inte gymtränar kommer kroppen gärna använda dina muskler som bränsle. Därför se till att gymträna ordentligt. Kör inte mesiga högreppare bara för du känner dig tunn på dieten utan kör så tungt du kan.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Jag tycker att det mest handlar om ändrade levnadsvanor. Bli inte för extrem med bantandet, det gör att det är lätt att tröttna på skiten...
Promenera, är små måltider ofta, undvik onödigt socker, osv.
Ironiskt nog så kommer ju en hel del av tipsen här av folk som har tappat si och så många kilon på x antal månader "två gånger"!!!!! Varför har man gjort det två gånger?? :va Antagligen för att man går ner x antal kilo och är skitnöjd, och så börjar man med dom gamla vanorna igen...

Försök att ändra livsstilen, det tror JAG ger det bästa resultatet i längden!!!

Visst finns det en jäkla massa kurer som ger snabb nedgång men du går bergis upp samma igen +några extra kilon när du börjar äta som vanligt igen..

Se detta som ett långsiktigt projekt!!
LYCKA TILL!!! :tummenupp :tummenupp
 

matte_r6

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
örebro
Hoj
Yamaha YZF R6-99
MrDaytona skrev:
Effedrin har ju en viss negativ effektiv på skallen också.....om de nu inte e så att man tycker de e skoj att bli lite extra aggresiv m.m! Men de beror ju även på hur man e som människa innan, vissa skulle ju bara må bra av lite extra aggrisivitet i kroppen.. :näsblod :näsblod :huvet :huvet


Aggresiv?? okey måste vara från person till person.. har då aldrig blivit aggresiv.. vet ingen som blivit det heller, förutom du tydligen... enda problemet kan vara att man kan få lite svårt att sova om man äter dom för sent på dagen. Detta är ett bra sett att gå ner snabbt på fast som vissa andra talat om bättre att göra det över en längre tid. Du skulle ha börjat för flera månader sedan. fast 30 kg det kan du bara drömma om på 1 år. Väldigt få som klara av det.

Ät mindre fett, börja träna, gå ut och gå på morgonen 3-4 dagar i veckan ca 60 min, drick väldigt mycket mindre alkohol, drick mycket vatten, ät små protioner ca 5-6 ggr/ dag. Om du börjar med detta kommer du se resultat inom 1 månad det kan jag lova dig.

Mvh Matte
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
semlan skrev:
...
Men hur vet man detta då?
1. Ta din kroppsvikt gånger 3 om du är en normal person. Då har du ett riktvärde på din energiförbrukning om du är stilla en hel dag. Lägg sedan till lite kalorier som motsvarar den energiförbrukning din träning ger.
...

Kroppsvikt? Vilkan skala? kalorier i kilo? jag väger 100 kg, är det 300 kalorier? Verkar ju inte stämma.

V. Ilse.


Edit: denna stavning...
 
Last edited:

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
t-rex skrev:
Kroppsvikt? Vilkan skala? kalorier i kilo? jag väger 100 kr, är det 300 kalorier? Verkar ju inte stämma.

V. Ilse.

Tror semlan menar gånger 30, och resultatet blir i kilokalorier då alltså. Fast det här är ju HÖGST ungefärligt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top