dh skrev:Intressanta inlägg ovan - är nog ännu mer förvirrad vad jag ska välja mellan .
Några bra märken/modeller som rekommenderas?
dh skrev:Intressanta inlägg ovan - är nog ännu mer förvirrad vad jag ska välja mellan .
Några bra märken/modeller som rekommenderas?
dh skrev:Det är alltid samma visa när man ska köpa något nytt. Mitt gamla skinnställ har gjort sitt och nu sitter man i valet och kvalet att fortsätta med skinn eller köra med allväder.
Hade varit bra med för- och nackdelar eller rentav andra erfarenheter som ni vill dela med er av av ovanstående plagg så man kan bestämma sig lättare .
Pappsen skrev:Efter en vurpa eller tre så vet man. Skinnställ, glöm allt annat. Ställ dig frågan: Varför har jag ett mc ställ? Finner du en annan anledning än: Om jag råkar ut för en olycka, så bör ni undersökas!
Därmed köper du det som är säkrast,dessutom snyggast och bekvämast. Töntigt att inte ha skinnställ om man kör sport.
pappsen har talat!!
kajlyl skrev:Det ser ju väldigt klumpigt ut om någon kommer med allväders ställ på sporthoj! då kan man lika bra ha en jethjäl oxxå
Sen är väl allväders ställ värdelöst vid en vurpa i över 50km/h!?
dh skrev:Det är alltid samma visa när man ska köpa något nytt. Mitt gamla skinnställ har gjort sitt och nu sitter man i valet och kvalet att fortsätta med skinn eller köra med allväder.
Hade varit bra med för- och nackdelar eller rentav andra erfarenheter som ni vill dela med er av av ovanstående plagg så man kan bestämma sig lättare .
Petrus skrev:Jag säger definitivt SKINNSTÄLL.
Det är inte det att själva materialet i ett allvädersställ är så mycket sämre, utan mest att passformen är sämre, alltså flyttar skydden på sig om/när man trillar.
Dessutom leder det lättare till brännmärken av att tyget rör sig mot huden. Och hur kul vore det att ramla och märka att ens tyg-jacka åkt upp längs ryggen och blottat huden mot asfalten...?
Nej, skinnställ är kanske lite opraktiskt, men jag står nog hellre ut med det i vetskap om att jag får behålla huden där den sitter.
DwD skrev:petrus har rätt det att skydden kanske flyttar sig när man vurpar..
nån som har testat ??
FZ1 skrev:
Som någon sa, regnställ ett måste vid långfärd i skinn.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|