Skjuta en hund i skallen med en pilbåge...

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
arg

det e kanske tur att man inte får tag på vederbörande.
då skulle man ha så kul att man säkert skulle få sitta på
kåken sen.
tackars hund,det vänder sig i magen när jag ser bilden.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
HönaPower skrev:
Tror inte att veterinären vanligtvis tar fram en jaktpilbåge när gamle Rufus ska gå vidare.... :rolleyes:

Ingen har sagt det heller.
Vetrinärer gör det inte iaf.

Men någon som kanske jagar med pilbåge och ska avliva hunden kanske använder den istället för att åka till vetrinären.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
KarlJohan skrev:
Men kan lova att om jag fått tag på den skyldige så hade det blivit medeltid. :mad:

Om jag lovar att ge dig uppgifter om folk som gjort liknande, blir det medeltid då också? Eller renässans rent av? ;)

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Markus skrev:
Om jag lovar att ge dig uppgifter om folk som gjort liknande, blir det medeltid då också? Eller renässans rent av? ;)

Om jag inte har sovit på historialektionerna så tror jag att man gillade att dra ut på lidandet lite mer under medeltiden.

Jag är allergisk mot folk som plågar djur. :mad:

Caba

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Sporthoj!
HönaPower skrev:
Vad skulle NI göra om ni fick tag på den som gjorde detta?
Jag vet vad jag skulle göra..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,608819,00.html

Ge den skyldige som sköt hunden samma läxa!!!!
Det är ju inte för omänskligt,, om hunden kunde överleva kan man ju kolla om den skyldige också gör det. Följer bara ordspråket,, behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Blir så förbannad på folk som utnyttjar olika situationer hos individer som inte kan försvara sig.

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
zxr400
Vilken idiot...hur kan man bara göra så!!! borde få en pil genom huvudet själv...så hoppas han/hon/den/det hittas :mad:

skulle det nu vara avlivningsyfte använder man för f-n inte en pil!!!!! arg blir jag...... :mad:

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Måste säga att tårarna rullar. Detta är hjärtskärande förskräckligt. Stackars hund. Hoppas nån som har en öppen kärleksfull famn och som verkligen förbarmar sej över den får ta hand om den stackarn. :gråta / Nettan

Bifogat

• Bild 017.jpg
    Bild 017.jpg
    11.6 KB · Visningar: 33
  • Bild(8).JPG
    Bild(8).JPG
    46.3 KB · Visningar: 45

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
vad ska man säga?

personen som gjort det där är väl värd riktigt med stryk plus ett par pilar i sig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hoppas ingen här ska äta kött till middag, jag menar - hur kul kan det vara att åka lastbil i fem timmar för att få en elbatong i röven och sedan stå på ett kallt och blött fabriksgolv och kolla när polarna blir ihjälskjutna för att sedan få dödsstöten själv.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Markus skrev:
Hoppas ingen här ska äta kött till middag, jag menar - hur kul kan det vara att åka lastbil i fem timmar för att få en elbatong i röven och sedan stå på ett kallt och blött fabriksgolv och kolla när polarna blir ihjälskjutna för att sedan få dödsstöten själv.
Dom lider inget av slaktmasken.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
morlock skrev:
Dom lider inget av slaktmasken.

Nej, men av det runt omkring. Dessutom misslyckas man väl med slaktmasken då och då? Har hört om kossor som springer runt med bultpistol hängandes från pannan.

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Markus skrev:

Kött är gott men kycklingfile är godare..

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Markus skrev:
Nej, men av det runt omkring. Dessutom misslyckas man väl med slaktmasken då och då? Har hört om kossor som springer runt med bultpistol hängandes från pannan.
Det är inte slakterierna man ska haka upp sig på, lidandet är ett minimum hos de. Däremot slarviga bönder som inte mjölkar sina kor - det är värre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
morlock skrev:
Det är inte slakterierna man ska haka upp sig på, lidandet är ett minimum hos de. Däremot slarviga bönder som inte mjölkar sina kor - det är värre.

Att det ena är värre än det andra gör inte det andra bra.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
sandstream skrev:
Det kanske var någon snorunge som lånat pappas båge?
Barn och djur brukar kunna sluta olyckligt när de små liven ska utöva lite makt.

Pilen bör ha haft en bra kraft/fart för att kunna göra en sådan skada, knappast gjort av ett barn om denna inte har erfarenhet av att skjuta båge tidigare. Att bara "skjuta iväg en pil" är svårare än vad det ser ut.

:(

http://www.skovdebagskytte.surf.to/

Last edited:

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Vanligtvis är jag emot våld men skulle jag få tag på denna person skulle jag dräpa honom/henne. Straffet får jag ta senare men denna person har förbrukat sin rätt att leva. Detta är sjukt.. Om detta nu varit en jakt hund och personen som ägde den inte ville ha den så var det bara att ge den till någon som vill ha den.. Det finns alltid männsikor som är ensamma och vill ha sällskap.

Sen om hunden i fråga bitit en människa och fått smak för människokött så kanske han/hon försökte avliva den men inte fan gör man det med pilbåge.. Sånt här går mig SÅÅÅÅÅÅÅ arg :6surkart :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring