Skjuta en hund i skallen med en pilbåge...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Vågar inte ens tänka på vad jag hade gjort om jag hade set det :mad: Hade nog blivit stolen för mig om jag hade varit i det landet :huvet

Edward

Svänger det så rockar det!
Gick med
15 Oct 2004
Hoj
Ducati 999R och 1098S Tricolore
MikkE skrev:
Skulle nästan inte tveka en sekund. Har själv två hundar som är ens bästa vänner.

tog bort ett ogenomtänkt inlägg. Jag avsåg att ge en balanserad bild av spörsmålet. Försöker igen - som ägare till två jakthundar så har jag givetvis förståelse för hundlobbyn, men man får inte glömma bort att människan och dess liv och relationer ÄR viktigare än ett djurs dito.

/K

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Keihin skrev:
Jag tar inte ställning, jag bara konstaterar fakta.

/K

Vilken erkänd filosof var det som sa dessa fakta då och hur dum var han? Det finns erkända nynazister som säger att förintelsen aldrig ägde rum, jag antar att du litar på dom också.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Läste igenom tråden, alla utom 1-3pers utgick ifrån att hunden var en tam kelhund.

Men tänk om det nu var en lösspringande vildhund som biter och river barn, sprider rabies osv? Alldrig någon som tänkt på att det har kunnat finnas en tanke bakom att hunden skulle avlivas? Jag förespråkar inte att det är ok att skjuta någon eller ett djur med pilbåge, men man får inte glömma att kulturen Sverige Vs. Mexico är annorlunda, en annan sak är att folk där inte har för mycket pengar, men tanke på att kidnappningar i Mexico City så bör folket där ha banklån på en 10 mille :rolleyes:?

Skottet var välriktat, och eftersom pilen var av jakttyp så får vi väll utgå ifrån att det var en avlivning som gick fel? Hade ju likagjärna kunnat vara ett skott istället för en pil och hunden överlevt, hade det varit likabrutalt då?

Jag har skjutit pilbåge så jag kan säga att det är enormt svårt att få bra precision och kraft i pilen. Ungefär 1 av 10 skott gick bullseye och resten nån annanstanns, på marken eller något. Så nog fasen är det svårt.

Fanns säkert en anledning till att det händer, om ett barn skjuter sådär bra med en pilbåge,, Så måste han vara jävligt bra på det dära :näsblod.

Att det är synd om hunden som överlevde är ju ingen tvekan om, finns ju även människor som har fått kraniet penitrerat och överlevt. :död

Edit: Tydligen så var det New Mexico och inte Mexico, fasen, låter det stå ändå.

Last edited:

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
honkiie skrev:
Vilken erkänd filosof var det som sa dessa fakta då och hur dum var han? Det finns erkända nynazister som säger att förintelsen aldrig ägde rum, jag antar att du litar på dom också.

Har läst filosofi och stötte på det dära citatet, så det finns.

Må de säga, deras filosofi det, en filosofi kan alldrig vara fel, den kan däremot låta befängd i lyssnarens öra. Därför det finns miljoner och åter miljoner filosofier ;)

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Markus skrev:
Du är inte så vass på geografi va? New Mexico är en stat i USA. :hihi

Läste fel :näsblod

Trodde dom snackade om Mexico.

Då får jag väll ta tillbaka 99,2% av det jag sade då :huvet

doooooh

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
2fast4hjo skrev:
Pilen bör ha haft en bra kraft/fart för att kunna göra en sådan skada, knappast gjort av ett barn om denna inte har erfarenhet av att skjuta båge tidigare. Att bara "skjuta iväg en pil" är svårare än vad det ser ut.

:(

http://www.skovdebagskytte.surf.to/
Det kan visst vara ett barn, med compoundbåge så behöver man inte vara stark för att kunna få fart på pilen..

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
ja, Kehihin först trodde jag du var sarkastisk eller nått men nu undrar jag. Jag sköt själv en jaktkamrats hund av misstag vilket är det värsta jag gjort. Men en sak kan jag tyvärr garantera, den hunden led. Jag förstår inte hur folk resonerar, dvs sådana som du.

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
Lider med hunden. Kan ju inte precis ha gått smärtfritt de där.

Hoppas han anmäler sig själv. Om det är en normal person så gör han det för att få sitt straff. Den skyldige kan ju inte bara gå vidare i livet utan å tänka nåmer på de där.

Men som sagt, kan ju vara någe psykfall som bara skulle testa sin pilbåge. Eller något barn som fått tag i pappas pilbåge och gick ut å "lekte".

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
The-PatriX skrev:
Må de säga, deras filosofi det, en filosofi kan alldrig vara fel, den kan däremot låta befängd i lyssnarens öra. Därför det finns miljoner och åter miljoner filosofier ;)

Klart den är fel. Det är ju vetenskapligt bevisat.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
haha sicket jävla trådnamn då :tummenupp

"skjuta en hund i skallen med en pilbåge" - mer behöver man ju lixom inte läsa..

tänk om alla kunde skriva så bra.
"moppefucko behöver hjälp med hayabusa köp för att kunna slanga"
eller
"det här med hojköp hjälpte inte alls när jag raggar hur får man lite f***a lättast?"
..kanske..
"jag har trots mina 10 tummar och obefintliga datavetande lyckats göra en hojfilm, var tanka upp den?"

its a joke så ta inte illa upp.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
sven666 skrev:
"jag har trots mina 10 tummar och obefintliga datavetande lyckats göra en hojfilm, var tanka upp den?"

Dagens sanning, man vet inte om man ska skratta eller gråta 9 av 10 ggr.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
sharpedge skrev:
Det kan visst vara ett barn, med compoundbåge så behöver man inte vara stark för att kunna få fart på pilen..

Visst ingenting är omöjligt :)

Fakta, compound är ett vapen och den bågen som jag har (köpt i usa)har rent tekniskt en sådan kraft så att man kan avliva elefanter med den.

"det är ju bara o sikta o skjuta, eller?" se nedan

http://web.telia.com/~u24316167/denlilla.htm

Last edited:

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Efter som ett utav mina största intressen är djur och hundar står min välldigt varmt om hjärtat , så hade jag nog om jag fått veta vem det va , tvingat personen dricka syra eller nått sånt , sen hade jag fan sparkat in pannbenet på idioten

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu menar jag inte att ni särbehandlar djur (eller? :rolleyes: ). Ha det i åtanke.

Men om samma sak hänt en hare eller en skata, hade Aftonbladet skrivit en artikel om det då och hade ni tvingat förövaren att dricka syra och aldrig sluta slå? Är inte djur lika värda?

I vissa länder äter man hund och katt medans vi äter ko och gris, så egentligen är det väl ingen skillnad på dom, eller? :näsblod

//jaG

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Fast hundarna får sin hämnd ibland. Har ni inte sett Bowling for Columbine? Där ska en jägare ta ett kort på sin hund iklädd jaktkläder. Sen hänger han bössan över hunden och ska filma. Då rör hunden på sig, bössan ramlar, skott går av och skjuter lilla husse i huvudet.

Only in USA...

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tycker det är skrämmande att många anser sig vara kapabla till att begå dråp, mord och grov misshandel på grund av detta. Vad fan tänker ni med? Okej, ni har djur och är känslomässigt bundna till dessa, men är ni så fästa vid era djur att ni kan begå än större brott mot människor?

Låter inte klokt, skärp er.

Förresten, jag tycker det är riktigt hemskt och hoppas den skyldige får ett kännbart straff för dådet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring