Går du ff i god för skönmålningen av polisens mediokra insats?
Det jag är emot är att bygga en världsbild på rykten. Allt skall liksom passa in i modellen av samhällskollaps orsakad av ”woke” och illasinnad invandring.
Svart eller vitt - vare sig nyanser eller faktiska omständigheter finns det plats för.
Att polisens insats var ”medioker” finns det knappast fog för att säga än så länge i alla fall. Att det finns inslag som borde ha gjorts bättre eller på annat vis - ja det är sannolikt så och så är det vid 100% av de insatser man gör.
Jag har inte tillräckliga kunskaper för att avgöra frågan och jag tror nog att jag delar det med närmare 100% av sporthojsdebattörerna. Tycker inte att man skall skönmåla heller utan helt enkelt låta utredare och expertis så objektivt som möjligt ta reda på exakt vad som hänt och vad man sedan kan göra för att hantera det bättre nästa gång.
Det jag menar med eftertanke är att vara lite mindre happy trigger och springa på enkla förklaringsmodeller grundade på faktiskt mestadels okunskap.
Det är slående hur lite förtroende som visas expertis och hur mycket förtroende som visas anonyma nättroll och jag måste nog säga att jag anser att det i grunden är ett felförhållande.
Man får absolut tycka att jag har fel, och gärna också bemöta det med sakargument. Jag tycker si och så, därför att osv.
Personpåhopp som tyvärr förpestar diskussioner är däremot underkänt och förstås som alltid självmarkerande.
Mvh