Skolskjutning i Örebro

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det går iofs inte så bra för pudelns kärna ligger ju just i detta faktum med feminisering och värdegrund blivit viktigare än att få jobbet utfört.
Kanske, rent av sannolikt, men han använder detta, sin vana trogen, att glida ur tidigare ställningstaganden.
Att polisen höll sig utanför är nu klart.
Att folk dog på grund av det är sannolikt.
Varför de höll sig utanför är mycket möjligt på grund av allmän feminisering.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Går du ff i god för skönmålningen av polisens mediokra insats?

Det jag är emot är att bygga en världsbild på rykten. Allt skall liksom passa in i modellen av samhällskollaps orsakad av ”woke” och illasinnad invandring.

Svart eller vitt - vare sig nyanser eller faktiska omständigheter finns det plats för.

Att polisens insats var ”medioker” finns det knappast fog för att säga än så länge i alla fall. Att det finns inslag som borde ha gjorts bättre eller på annat vis - ja det är sannolikt så och så är det vid 100% av de insatser man gör.

Jag har inte tillräckliga kunskaper för att avgöra frågan och jag tror nog att jag delar det med närmare 100% av sporthojsdebattörerna. Tycker inte att man skall skönmåla heller utan helt enkelt låta utredare och expertis så objektivt som möjligt ta reda på exakt vad som hänt och vad man sedan kan göra för att hantera det bättre nästa gång.

Det jag menar med eftertanke är att vara lite mindre happy trigger och springa på enkla förklaringsmodeller grundade på faktiskt mestadels okunskap.

Det är slående hur lite förtroende som visas expertis och hur mycket förtroende som visas anonyma nättroll och jag måste nog säga att jag anser att det i grunden är ett felförhållande.

Man får absolut tycka att jag har fel, och gärna också bemöta det med sakargument. Jag tycker si och så, därför att osv.

Personpåhopp som tyvärr förpestar diskussioner är däremot underkänt och förstås som alltid självmarkerande.

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det jag är emot är att bygga en världsbild på rykten. Allt skall liksom passa in i modellen av samhällskollaps orsakad av ”woke” och illasinnad invandring.

Svart eller vitt - vare sig nyanser eller faktiska omständigheter finns det plats för.

Att polisens insats var ”medioker” finns det knappast fog för att säga än så länge i alla fall. Att det finns inslag som borde ha gjorts bättre eller på annat vis - ja det är sannolikt så och så är det vid 100% av de insatser man gör.

Jag har inte tillräckliga kunskaper för att avgöra frågan och jag tror nog att jag delar det med närmare 100% av sporthojsdebattörerna. Tycker inte att man skall skönmåla heller utan helt enkelt låta utredare och expertis så objektivt som möjligt ta reda på exakt vad som hänt och vad man sedan kan göra för att hantera det bättre nästa gång.

Det jag menar med eftertanke är att vara lite mindre happy trigger och springa på enkla förklaringsmodeller grundade på faktiskt mestadels okunskap.

Det är slående hur lite förtroende som visas expertis och hur mycket förtroende som visas anonyma nättroll och jag måste nog säga att jag anser att det i grunden är ett felförhållande.

Man får absolut tycka att jag har fel, och gärna också bemöta det med sakargument. Jag tycker si och så, därför att osv.

Personpåhopp som tyvärr förpestar diskussioner är däremot underkänt och förstås som alltid självmarkerande.

Mvh

Jag håller med, polisens insats var inte medioker. Den var ju obefintlig under nästan 3 timmar så hur skulle den då kunna vara medioker?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag håller med, polisens insats var inte medioker. Den var ju obefintlig under nästan 3 timmar så hur skulle den då kunna vara medioker?
Intressant att han bytt fot helt nu, och att det passerar nästan obemärkt. Förut var ju insatsen perfekt, nu skall den utredas.
Vidare, det vanliga snorungegnället om att blir otrevligt bemött, i samma inlägg som man kallar alla ens meningsmotståndare för troll.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...