Skolskjutning i Örebro

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Eller en aktivistmördare som Brevik som hade som mål att döda så många som möjligt. En polis som gömmer sig är inte vad jag vill se av vårt våldsmonopol. De möter inte upp den skulden deras monopol kräver.

Nej precis. Men då kommer vi till den springande punkten? Gömde sig polisen?

Mvh

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja eller sätta meddebattörer på ignore, alt påstå att man gjort det, så kan man också bekvämt fortsätta skriva om dem, bemöta dem via anonyma inlägg och bara vara allmänt pöjkig.
Ännu ett oskick.
Man läser ju i stort lika mycket utan att logga in som inloggad och då ser man ju de ignorerades inlägg. Det har jag testat. Annars syns de väl när någon citerar, eller cyklar jag mot enkelriktat där?

It’s pointless.

Lyssnade på P1 i bilen nyss. Dom de jobbar för att göra det till ett rasistdåd. P:et i P1 står för Propaganda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ännu ett oskick.
Man läser ju i stort lika mycket utan att logga in som inloggad och då ser man ju de ignorerades inlägg. Det har jag testat. Annars syns de väl när någon citerar, eller cyklar jag mot enkelriktat där?

It’s pointless.

Lyssnade på P1 i bilen nyss. Dom de jobbar för att göra det till ett rasistdåd. P:et i P1 står för Propaganda.
Är väl någon härskarteknik som fungerar om man tex jobbar med barn eller i äldreomsorgen eller vad vederbörande nu gör av sin tid.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ännu ett oskick.

It’s pointless.

Vad sade de om rasism på P1?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
De blev beskjutna och lämnade byggnaden, så ja de gömde sig. Det var först när de gick in igen om de kunde konstatera att gärningsmannen var död.
Ja, det har ju andra Poliser bekräftat. De kan iof ha fel, men helt oavsett...de skulle inte backat. Nu vet ANDRA våldsverkare att Polisen viker ned sig då de blir beskjutna. DET är allvarligt.
Vi får inte glömma att Polisen INTE får visa sig svag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, det har ju andra Poliser bekräftat. De kan iof ha fel, men helt oavsett...de skulle inte backat. Nu vet ANDRA våldsverkare att Polisen viker ned sig då de blir beskjutna. DET är allvarligt.
Vi får inte glömma att Polisen INTE får visa sig svag.
Det är väl i och för sig rimligt att backa, ta skydd och sedan gå på igen, det gör nog alla poliser på jorden, men det som sticker ut här är ju att det tog en timme tills de gick in. De visste ju inte att skottet han tog sitt liv med var ämnat för det, och de gick ju inte in efter det heller.
Så det vi vet är att de gick in, de besköts, de gick ut, det kom minst ett skott till efter det, och sedan avvaktade de en timme till. Så länge de inte hade en drönare där inne som visade en död förmodad gärningsman så tycker jag inte särskilt mycket tyder på att de gjorde någon större nytta.
Om jag har fel kommer jag bli glad och lite skamsen kanske.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hur många hade kunnat räddas om de hade sluppit vänta på vård i en dryg timme? Statistiskt iaf en eller två skulle jag gissa men polisens utredning kommer nog landa i att alla dog direkt. Move along nothing to see here

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Det är väl i och för sig rimligt att backa, ta skydd och sedan gå på igen, det gör nog alla poliser på jorden, men det som sticker ut här är ju att det tog en timme tills de gick in. De visste ju inte att skottet han tog sitt liv med var ämnat för det, och de gick ju inte in efter det heller.
Så det vi vet är att de gick in, de besköts, de gick ut, det kom minst ett skott till efter det, och sedan avvaktade de en timme till. Så länge de inte hade en drönare där inne som visade en död förmodad gärningsman så tycker jag inte särskilt mycket tyder på att de gjorde någon större nytta.
Om jag har fel kommer jag bli glad och lite skamsen kanske.
1/ de visste då de gick in att det sköts = de bör varit förberedda på att bli beskjutna och därmed ha en stridsplan för att hantera det proaktivt (se 3/)
2/ att backa ger en motståndaren tid att omgruppera för att nästa gång...träffa. Dvs en dålig taktik.
3/ går man in...gör man massa väsen mm för att visa beslutsamhet, slagkraft och därmed övertag i styrka, som gör att motståndaren inser att det är kört och slutar döda för att istället ge upp. (enplanshus så man kan enkelt skjuta i taket för att skrämma en gärningsman)

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Hur många hade kunnat räddas om de hade sluppit vänta på vård i en dryg timme? Statistiskt iaf en eller två skulle jag gissa men polisens utredning kommer nog landa i att alla dog direkt. Move along nothing to see here
Yepp, men det kommer nog inte lyftas upp såklart.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Både och, jaktgevär är ett ganska brutalt vapen.
Men ja, de borde gått in.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har inte följt detta på detalj nivå men hur var det med vapen. Vilket användes mest? Kula eller hagel? Om han sköt med kulvapen var det med halvmantlad jakt ammunition eller helmantlad typ som man har på skjutbanan?

Sköt han med halvmantlad jakt ammunition så måste det blivit mycket otäcka skador. Vet ju själv hur ett rådjur kan se ut som blivit skjuten på nära håll

Såg någonstans att han hade licens på en sluggpipa det är ju också ganska brutalt

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...