Fler kvinnor inom kåren riskerar att skapa en polis som är mindre aggressiv och som är mindre benägen att ta risker
det är då den här konflikten blossar upp mellan feminiseringen å ena sidan och uppdraget att faktiskt konfrontera gärningsmannen, säger han.
Han menar också att en större andel kvinnor i en organisation tenderar att förändra hela kulturen
Behövs det någon utredning när problemet är så väl beskrivet här, av problemet självt? Givetvis menar jag inte att Katharina von Südow ensam bär skulden, utan att hon är en klockren representant för den kultur och inställning som ÄR problemet.Äntligen någon som vågar kalla en spade för en spade.
![]()
Professorns poliskritik: Har blivit ”feminiserad”
Bidrog en ”feminisering” av polisväsendets till att fler människor dog i Örebro? Det är en fråga som måste ställas, enligt filosofiprofessor Erik J Olsson vid Lunds universitet. – Jag tror att problemet är att man inte har tänkt igenom vad den nuvarande strategin betyder för de här extrema...www.expressen.se
Behövs det någon utredning när problemet är så väl beskrivet här, av problemet självt? Givetvis menar jag inte att Katharina von Südow ensam bär skulden, utan att hon är en klockren representant för den kultur och inställning som ÄR problemet.
Vad ska vi med en utredning som kommer fram till att ”inga fel har begåtts”?
Om det inte är någon skillnad så kan man ju undra varför det är viktigt med "mångfald"?Ja jag funderade på att ta med lite citat från henne också men lät bli eftersom det kunde ha blivit förvirrande.
Men det kan väl sammanfattas med att det är ingen skillnad på kvinnor och män så därför behöver man ha lika många kvinnor som män i kåren. Solklart.
Nu vet inte jag med säkerhet vilka vapen killen ägde och vilka han tog med sig/använde.Kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att han valde bort AR-bössan och använde de vapen han gjorde?
Var de bättre för uppgiften eller hugget som stucket?
Debatten efteråt har enligt min mening antytt att det vapen som inte användes har större risk att ge skador så det verkar kontraproduktivt att lämna det hemma.
Medhåll, men vi vet redan en del klart graverande misstag som begåtts. Var en polis som yttrade sig för några sidor sedan i denna tråd (i en artikel)Absolut! Men jag tycker att vi ska vänta på Utredningen!![]()
Jag har inte läst någonstans att han hade licens för en AR, en Browning var det väl?Kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att han valde bort AR-bössan och använde de vapen han gjorde?
Var de bättre för uppgiften eller hugget som stucket?
Debatten efteråt har enligt min mening antytt att det vapen som inte användes har större risk att ge skador så det verkar kontraproduktivt att lämna det hemma.
Det enda som jag sett om vapen var att han hade licens för två pumphagel och två halvautomat kulgevär, och att det inte var AR.Jag har inte läst någonstans att han hade licens för en AR, en Browning var det väl?
Var har du läst att han hade AR?
En annan konstig sak, filmen där någon filmar från ett fönster:
![]()
Örebro skolskjutning: Skottlossning hörs på filmen - Aftonbladet TV
Flera personer döda i skolskjutning i Örebrotv.aftonbladet.se
Jag hör ca tio skott i snabb följd. För det första finns inte så stora magasin som standard till en Browning och för det andra går det absolut inte att skjuta så fort med ett sådant vapen.
Skotten kommer dessutom utomhus skulle jag gissa.
Vad är det här för film och vad är det man hör?
Det enda som jag sett om vapen var att han hade licens för två pumphagel och två halvautomat kulgevär, och att det inte var AR.
Och den första hälften av skotten i videon låter ju väldigt annorlunda än den andra hälften, och eldhastigheten ökar ju också markant, så han kan ju ha bytt vapen halvvägs igenom.
Men jag har ingen aning.
Räknas extrapipan som det fjärde vapnet eller saknas det ett i listan?
Det avhandlas som huvudnyhet i denna kända antivapenaktivists "avslöjande artikel" så den saknas i listan jag postadeRäknas extrapipan som det fjärde vapnet eller saknas det ett i listan?
Det kan givetvis vara ett missförstånd av mig. Jag tror att jag läste det i Flashbacktråden dagen efter och uppfattade det som att det var ett han ägde, men inte hade använt.Jag har inte läst någonstans att han hade licens för en AR, en Browning var det väl?
Var har du läst att han hade AR?
![]()
Jag hör ca tio skott i snabb följd. För det första finns inte så stora magasin som standard till en Browning och för det andra går det absolut inte att skjuta så fort med ett sådant vapen.
När kom Utöya? Typ så långt efter, åtminstone, hoppas jag, vad den nu ska vara bra för.Vilket år kommer filmen?
![]()
Det var en konstig uppspeedad remixkänsla på ljudet i Aftonbladets version. Denna är bättre:Och den första hälften av skotten i videon låter ju väldigt annorlunda än den andra hälften, och eldhastigheten ökar ju också markant, så han kan ju ha bytt vapen halvvägs igenom.
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |
|
![]() |
Indian-träff i Cornwall i augusti
Andra veckan i augusti håll... |
![]() |
Var femte mc-förare byter hjälm för sällan
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!
I slutet av januari 2026 sl... |