Skriv-vad-du-vill-tråden

Dr.Bike

Guest
Det är fint med fina tatueringar jue. :D

Jovisst - när man märker boskap eller straffångar... :blah
Jag tror... att folk som tatuerar sig har dålig självkänsla.

Vad minns man bättre med att skriva ett namn rita en bild på nån käresta? Vad visar man mer av det man kallar "personlighet"? (Och om en del ÄR såna personligheter som deras tattueringar visar, ja då blir jag mörkrädd!) Vad vill man säga med en tatuering som man inte klarar av att kommunicera ut till omvärlden ändå, utan att se ut som ett klotterplank?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jovisst - när man märker boskap eller straffångar... :blah
Jag tror... att folk som tatuerar sig har dålig självkänsla.

Vad minns man bättre med att skriva ett namn rita en bild på nån käresta? Vad visar man mer av det man kallar "personlighet"? (Och om en del ÄR såna personligheter som deras tattueringar visar, ja då blir jag mörkrädd!) Vad vill man säga med en tatuering som man inte klarar av att kommunicera ut till omvärlden ändå, utan att se ut som ett klotterplank?

Tatueringar är för ens egen skull, man gör sig fin. Ungefär som på samma sätt med vissa accessoarer man vill göra sig fin, både för sig själv samt för andra.

Vissa personer uppskattar inte detta och det får man acceptera.

Jag anser inte att jag har en dålig självkänsla och mina tatueringar syns inte till vardags.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jovisst - när man märker boskap eller straffångar... :blah
Jag tror... att folk som tatuerar sig har dålig självkänsla.

Vad minns man bättre med att skriva ett namn rita en bild på nån käresta? Vad visar man mer av det man kallar "personlighet"? (Och om en del ÄR såna personligheter som deras tattueringar visar, ja då blir jag mörkrädd!) Vad vill man säga med en tatuering som man inte klarar av att kommunicera ut till omvärlden ändå, utan att se ut som ett klotterplank?

:rolleyes: Nu låter du lite cynisk. I å försig har jag 3 tatueringar men ingen av dom är nån hyllning till annat än olika skeden i mitt liv. Men den 4:e jag ska göra är en hyllning till 2 starka kvinnor som imponerar på mej var gång jag tänker på vad de har genomleft.
 

Dr.Bike

Guest
kan man kräva av hyresvärden att de ska ljudisolera en lägenhet så man slipper höra grannarna när de spelar hög musik å väcker en???

Nja det kan du inte. Iaf inte som en första åtgärd.
Däremot att dina grannar ska visa hänsyn.
Men... det beror oxå på vilka TIDER det rör sig om.
Stipulerad tid för tillåtet buller ligger ju anpassat efter dagarbete, så du kommer ikläm dessvärre.

Men jag tror det finns prejudikat med nattarbetare som fått rätt mot buller dagtid, så de kan sova.
Kolla med tant råsa, hon har garanterat koll.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jovisst - när man märker boskap eller straffångar... :blah
Jag tror... att folk som tatuerar sig har dålig självkänsla.

Vad minns man bättre med att skriva ett namn rita en bild på nån käresta? Vad visar man mer av det man kallar "personlighet"? (Och om en del ÄR såna personligheter som deras tattueringar visar, ja då blir jag mörkrädd!) Vad vill man säga med en tatuering som man inte klarar av att kommunicera ut till omvärlden ändå, utan att se ut som ett klotterplank?

Men man behöver ju inte se ut som ett klotterplank bara för att man har några tatueringar??? Behöver ju inte göra fulla sleeves???

Jar har skaffat mina tatueringar för min skull och för att JAG tycker de är fina.
Kan gömma alla om jag vill och kan visa de flesta när jag vill.
Att folk inte gillar sådant är ju deras problem...
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Tatueringar är för ens egen skull, man gör sig fin. Ungefär som på samma sätt med vissa accessoarer man vill göra sig fin, både för sig själv samt för andra.

Vissa personer uppskattar inte detta och det får man acceptera.

Jag anser inte att jag har en dålig självkänsla och mina tatueringar syns inte till vardags.

Det var den bästa motiveringen jag hört hittills! :klappar
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nja det kan du inte. Iaf inte som en första åtgärd.
Däremot att dina grannar ska visa hänsyn.
Men... det beror oxå på vilka TIDER det rör sig om.
Stipulerad tid för tillåtet buller ligger ju anpassat efter dagarbete, så du kommer ikläm dessvärre.

Men jag tror det finns prejudikat med nattarbetare som fått rätt mot buller dagtid, så de kan sova.
Kolla med tant råsa, hon har garanterat koll.

Jo men så här är de, oavsett tid på dygnet får du spela högt så länge dina grannar inte hör det. och bor man i hyres hus så får man tänka igenom sitt spelande, jag ska inte oavsett tid på dygnet vakna av att lägenheten vibrerar av musik från en annan lägenhet.
 

Dr.Bike

Guest
:rolleyes: Nu låter du lite cynisk. I å försig har jag 3 tatueringar men ingen av dom är nån hyllning till annat än olika skeden i mitt liv. Men den 4:e jag ska göra är en hyllning till 2 starka kvinnor som imponerar på mej var gång jag tänker på vad de har genomleft.

Ja - jag raljerar såklart lite för att få fart på er!
Men ok, dina tattos är hyllningar. Varför måste detta manifesteras i bilder? Och varför måste bilderna sitta på kroppen?
Kunde de ha varit minnsebilder istället? Eller tavlor på¨din vägg?
Varför tattos?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jo men så här är de, oavsett tid på dygnet får du spela högt så länge dina grannar inte hör det. och bor man i hyres hus så får man tänka igenom sitt spelande, jag ska inte oavsett tid på dygnet vakna av att lägenheten vibrerar av musik från en annan lägenhet.

25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de
som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad
kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras
bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet).
Hyresgästen skall vid sin användning av lägenheten också i övrigt
iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott
skick inom fastigheten. Hyresgästen skall hålla noggrann tillsyn
över att detta också iakttas av dem för vilka han svarar enligt
24 § första stycket.

Om det förekommer störningar i boendet, skall hyresvärden ge
hyresgästen tillsägelse att se till att störningarna omedelbart
upphör samt, om denne är en bostadshyresgäst, underrätta social-
nämnden i den kommun där lägenheten är belägen om störningarna.
 

Dr.Bike

Guest
Jo men så här är de, oavsett tid på dygnet får du spela högt så länge dina grannar inte hör det. och bor man i hyres hus så får man tänka igenom sitt spelande, jag ska inte oavsett tid på dygnet vakna av att lägenheten vibrerar av musik från en annan lägenhet.

Det är riktigt.
Men det finns oxå en regel om 22.00 där man påbjuder tystnad.
Innan dess anses visst buller ok.

Dock inte som du beskriver det: Att din säng flyter runt på vibrationerna genom golvet... ;)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ja - jag raljerar såklart lite för att få fart på er!
Men ok, dina tattos är hyllningar. Varför måste detta manifesteras i bilder? Och varför måste bilderna sitta på kroppen?
Kunde de ha varit minnsebilder istället? Eller tavlor på¨din vägg?
Varför tattos?

Varför inte, nu är de ju mina personliga hyllningar till mej själv och de jag har komme igenom i mitt liv. vissa har hellre tavlor men själv kändes de mer naturligt att fästa bilderna på huden.
Har även köpt smycken av samma anledning, en gåva till mej själv av samma anledning.

Sen är alla mina tatueringar placerade så att jag inte behöver vissa de var dag, utan kan välja när jag vill vissa dom. Jag vill inte ha dom synliga och kan inte heller pga mitt jobb.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ja - jag raljerar såklart lite för att få fart på er!
Men ok, dina tattos är hyllningar. Varför måste detta manifesteras i bilder? Och varför måste bilderna sitta på kroppen?
Kunde de ha varit minnsebilder istället? Eller tavlor på¨din vägg?
Varför tattos?

Jag har massor av medaljer som hänger på min vägg. Jag är stolt över dessa,men jag kan ju tyvärr inte ta med dem, eftersom bära medaljer följer strikta regler.

Fotografier i plånboken :yoparty

Samt tatueringar - dessa är minst lika vackra anser jag.

Jag har fått syrliga påpekanden angående mina medaljer så det finns alltid andra människor som ej gillar vad du gör!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kafferep ser jag...
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Det är riktigt.
Men det finns oxå en regel om 22.00 där man påbjuder tystnad.
Innan dess anses visst buller ok.

Dock inte som du beskriver det: Att din säng flyter runt på vibrationerna genom golvet... ;)

jag har tillkallat störningsjouren ett flertal gånger och de har vare och påpekat för dessa personer att även om de är kl 12 på dagen så ska jag 2 våningar ner inte behöva höra deras musik, du kan ju tänka dej hur de låter bar en våning under dom då :näsblod
 

Dr.Bike

Guest
jag har tillkallat störningsjouren ett flertal gånger och de har vare och påpekat för dessa personer att även om de är kl 12 på dagen så ska jag 2 våningar ner inte behöva höra deras musik, du kan ju tänka dej hur de låter bar en våning under dom då :näsblod

Ja fyfan för odrägliga grannar.
Hade ett pack med finska zigenare som grannar en gång och där var det ALLTID ett herrans liv, men vaktmästarjäveln och störningsjouren vågade inte säga till dem. Och att vi sa nåt hjälpte inte heller.
Situationen hade varit lugn i huset i alla år (16) men när dessa element flyttade in började cyklar försvinna, källarförråd bli uppbrutna, fylla och fajt samt narkotikaförsälning och spritlangning.
Så jodå jag vet hur irriterande det kan vara när man hela tiden störs och/eller får vara orolig för sin egendom.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ja fyfan för odrägliga grannar.
Hade ett pack med finska zigenare som grannar en gång och där var det ALLTID ett herrans liv, men vaktmästarjäveln och störningsjouren vågade inte säga till dem. Och att vi sa nåt hjälpte inte heller.
Situationen hade varit lugn i huset i alla år (16) men när dessa element flyttade in började cyklar försvinna, källarförråd bli uppbrutna, fylla och fajt samt narkotikaförsälning och spritlangning.
Så jodå jag vet hur irriterande det kan vara när man hela tiden störs och/eller får vara orolig för sin egendom.

som tur är så är egendomen här med alla förråd och cyklar ej rörda bara en massa hög musik som stör alla, vi har en som arbetar som dagmamma här i huset och hon blir också lidande när barnen inte kan sova middag osv de är bara så själviskt att inte tänka till innan.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
:va kan man kräva av hyresvärden att de ska ljudisolera en lägenhet så man slipper höra grannarna när de spelar hög musik å väcker en???

:mad: nya grannar och barn som är äldre som gillar dunka musik, :huvet mitt huvud gör ont igen man får ju för fasiken epilepsi eller hjärtinfarkt av detta....och ja jag sover med öronproppar i öronen när jag jobbar :( men ändå vaknar man av att hela lägenheten vibrerar.

Har du provat att klaga hos hyresvärden? Om tillräckligt många klagar så borde det inte dröja så länge innan dom åker ut:näsblod
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top