Skriv-vad-du-vill-tråden

"Rask"

Guest
Då är du felinformerad i och med att polisen anställde x antal civila brottsutredare förra året just för att ta tag i alla ärenden som ligger i balans, samt att det anställs fler åklagare på visstid just av samma anledning.


Carin Götblad gick ut i början på året o meddelade att man är tvungen att dra ner på de civilanställda pga besparingar, samtidigt kan man läsa på olika polisforum hur rutinerade poliser är tvungna att gå ner o sätta sig i källarn och knappa på datorer som de inte har nån utbildnig för istället för att vara i yttre tjänst.
Senast häromdan stod det i tidningen att bristen åklagare är stor att man eventuellt måste skjuta upp 1000tals åtal pga personalbrist...
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Carin Götblad gick ut i början på året o meddelade att man är tvungen att dra ner på de civilanställda pga besparingar, samtidigt kan man läsa på olika polisforum hur rutinerade poliser är tvungna att gå ner o sätta sig i källarn och knappa på datorer som de inte har nån utbildnig för istället för att vara i yttre tjänst.
Senast häromdan stod det i tidningen att bristen åklagare är stor att man eventuellt måste skjuta upp 1000tals åtal pga personalbrist...

Jadu, inte fanns det några rutinerade poliser som satt i en källare och knappade på datorer när jag jobbade där, men vad vet jag.

Det var fler civila i tjänst än poliser när jag jobbade hos polisen så senast som i mars, men som sagt jag kan ju ha fel.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nuu åker jag ner till Hammarbyhamnen och monterar Texas Longhorn´s nya resturang jag har ritat.
Öppnar på Måndag !:tummenupp
Åk dit !:fyllisar
 

Dr.Bike

Guest
Nuu åker jag ner till Hammarbyhamnen och monterar Texas Longhorn´s nya resturang jag har ritat.
Öppnar på Måndag !:tummenupp
Åk dit !:fyllisar

Är det bjud/mutmiddag?
I´m coooooomiiiiiing! ;)

TL har lite trött meny, gummiartade sega biffar, men är ändå på det hela taget rätt ok.
Det HAR HÄNT att man faktiskt fått en BRA köttbit dä oxå.

Den som älskar kött, och vill äta det i Sthlm, ska bege sig till (eg. borde jag inte säga detta, för då blir det väl prishöjningar och fullsatt jämnt... :gnissla men ok bara för att jag älskar er så... viskar jag så ingen annan hör:)
Grill Rubys i gamla stan.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Den som älskar kött, och vill äta det i Sthlm, ska bege sig till (eg. borde jag inte säga detta, för då blir det väl prishöjningar och fullsatt jämnt... :gnissla men ok bara för att jag älskar er så... viskar jag så ingen annan hör:)
Grill Rubys i gamla stan.

Jimmys Steakhouse på Tjärhovsgatan!!
Samt kött som Tant tillagar, det går inte av för hackor det inte!!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Är det bjud/mutmiddag?
I´m coooooomiiiiiing! ;)

TL har lite trött meny, gummiartade sega biffar, men är ändå på det hela taget rätt ok.
Det HAR HÄNT att man faktiskt fått en BRA köttbit dä oxå.

Den som älskar kött, och vill äta det i Sthlm, ska bege sig till (eg. borde jag inte säga detta, för då blir det väl prishöjningar och fullsatt jämnt... :gnissla men ok bara för att jag älskar er så... viskar jag så ingen annan hör:)
Grill Rubys i gamla stan.

Av med nattmössan !

Jimmys Steakhouse på Tjärhovsgatan!!
Samt kött som Tant tillagar, det går inte av för hackor det inte!!

Gäller dig också !
 
Last edited:

sportbike

Guest
@pucken

Har du monterat upp en hel restaurang på 5 1/2 timme.
Micket snabb...:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Let the world know what your TravelerIQ is!
These patches are designed to be included anywhere you would like! You can add them to your other blogging accounts or websites.

For this game you earned a Traveler IQ of: 116



Testa själva på:

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Jag tog: Europe
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top