Skriv-vad-du-vill-tråden

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
nystädat hemma..strax packa för några svulstiga dagar i London och ev några dagar i Singapore..fårse..:)

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Goooooooood mooooooooorning...

:Trollethardruckitkaffeja
:Trolletärpiggareänförraveckan
:TrolletärpåbrahumörYay

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag funderar på någon av följande utbildningar:

http://www.kyutbildningar.se/Tekniker_CAD_KY_10771.htm

http://www.kyutbildningar.se/IT_Management_KY_38015.htm

http://www.lernia.se/Utbildning/Utbildningar/IT/Kommunikations--och-systemteknik/

Vad tror folk? Är det någon av dom som är något att ha, och går det lätt att få jobb?

CAD är en gren som inte är så svår egentligen... har själv gått Autocad grundkurs samt fortsättningskurs och blev lite förvånad över den låga nivå som de andra deltagarna hade.
Men som med mycket annat så är det bara ett verktyg, vad har du tänkt jobba med sen?
För CAD är mer som hammaren för en snickare, han måste kunna mycket mycket mer för att vara gångbar på arbetsmarknaden än att bara kunna svinga sin hammare.

IT-Management... visst, det kommer alltid finnas jobb men är det vad du vill göra? Har sett många genom åren som sadlat om till IT men bara pallat ett år eller två, det är ett väldigt informationsintensivt arbete som sätter huvudet på spinn på heltid.

EDIT: Jag menar inte att dissa eller så, men bara att slänga upp en flagga för att det är inte bara att plugga en termin eller två och sen börja jobba. Man måste ju vilja jobba med det också.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tralllllaaaaaaallllllllaaaaaaaaaa...

En kaffe på det så... :tungan

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
CAD är en gren som inte är så svår egentligen... har själv gått Autocad grundkurs samt fortsättningskurs och blev lite förvånad över den låga nivå som de andra deltagarna hade.
Men som med mycket annat så är det bara ett verktyg, vad har du tänkt jobba med sen?
För CAD är mer som hammaren för en snickare, han måste kunna mycket mycket mer för att vara gångbar på arbetsmarknaden än att bara kunna svinga sin hammare.

IT-Management... visst, det kommer alltid finnas jobb men är det vad du vill göra? Har sett många genom åren som sadlat om till IT men bara pallat ett år eller två, det är ett väldigt informationsintensivt arbete som sätter huvudet på spinn på heltid.

EDIT: Jag menar inte att dissa eller så, men bara att slänga upp en flagga för att det är inte bara att plugga en termin eller två och sen börja jobba. Man måste ju vilja jobba med det också.

Ingen fara alls, jag ville ju ha input, det var därför jag frågade!:) Jag skulle vilja jobba med konstruktion och/eller problemlösning eller design, sen om det är hårdvara eller inte spelar inte så stor roll, båda delarna har sin charm...:) Att jag funderar på IT är lite att jag känner en viss fallenhet för det, samtidigt som att jag känner att väldigt mycket går att göra bättre och enklare, titta bara på tex. SAS's hemsida...

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...