Skriv-vad-du-vill-tråden

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hållå tjejer! Påsken närmar sig. Jag undrar: Vilken kvasttyp är snabbast? Bauhaus-piasava eller Krauta-kvast? Vileda-moppen är väl för slö antar jag?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ingen fara alls, jag ville ju ha input, det var därför jag frågade!:) Jag skulle vilja jobba med konstruktion och/eller problemlösning eller design, sen om det är hårdvara eller inte spelar inte så stor roll, båda delarna har sin charm...:) Att jag funderar på IT är lite att jag känner en viss fallenhet för det, samtidigt som att jag känner att väldigt mycket går att göra bättre och enklare, titta bara på tex. SAS's hemsida...

Ok, då kommer mer input på dina funderingar.

Att hamna så att man kan påverka ett företags hemsida har väldigt sällan med IT-management att göra, det faller oftast under marknadsavdelningen och sen en extern part som gör själva sidan.

Som nybakad inom IT-management så hamnar du garanterat på någon form av supporttjänst och då är det inte så mycket problemlösning i sig utan snarare problemhantering och det är oftare användarna som är problemet och inte själva datorerna.

Du bör inte plugga CAD för att få jobba med produktion eller design, då är det nån linje för just maskinteknisk konstruktion eller design som gäller, där får du även lära dig att använda verktygen som används och CAD är ett av de...

Det jag alltid brukar ge som tips när det gäller karriär och dylikt är att skaffa sig en plan, så har man som mål att få jobba med industriell design/konstruktion så får man ta reda på hur vägen dit ser ut och sen jobba för det.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Godmorgon på er! Minus grader idag med :huvet

Får koka en kanna kaffe istället då.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Pfft, det gick alldeles utmärkt att ta hojen till jobbet i morse.

Enda problemet var att jag tappade känseln i fingrarna, men vad gör man inte för att få köra lite. :crash

Mm jag vet! Jag känner mig tvungen att köra 80 mil innan nästa fredag, ska lämna in hojen på 100 mila service. Bara sluta gnälla och ge sig ut och lägga lite mil :) Tyvärr så finns det knappt några tider att tillgå när det gäller service på BMW:n.

/Try

Danne_M

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
R1 -99
Mm jag vet! Jag känner mig tvungen att köra 80 mil innan nästa fredag, ska lämna in hojen på 100 mila service. Bara sluta gnälla och ge sig ut och lägga lite mil :) Tyvärr så finns det knappt några tider att tillgå när det gäller service på BMW:n.

/Try

Hur går hojen förresten? Jag är lite sugen på att köpa en såndäringa tysk pryl själv.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Hur går hojen förresten? Jag är lite sugen på att köpa en såndäringa tysk pryl själv.

Den går som en dröm. Tyvärr är den spärrad vid 9000varv, och det roliga börjar vid 10000. Så jag återkommer efter 13 april ;) Klart du ska ha tyskt! Tjöööp

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ok, då kommer mer input på dina funderingar.

Att hamna så att man kan påverka ett företags hemsida har väldigt sällan med IT-management att göra, det faller oftast under marknadsavdelningen och sen en extern part som gör själva sidan.

Som nybakad inom IT-management så hamnar du garanterat på någon form av supporttjänst och då är det inte så mycket problemlösning i sig utan snarare problemhantering och det är oftare användarna som är problemet och inte själva datorerna.

Du bör inte plugga CAD för att få jobba med produktion eller design, då är det nån linje för just maskinteknisk konstruktion eller design som gäller, där får du även lära dig att använda verktygen som används och CAD är ett av de...

Det jag alltid brukar ge som tips när det gäller karriär och dylikt är att skaffa sig en plan, så har man som mål att få jobba med industriell design/konstruktion så får man ta reda på hur vägen dit ser ut och sen jobba för det.

Tack för mycket bra input!:) Det blir till att fundera ett varv till, sen får jag se hur det blir... Någon form av omskolning får det bli, mekaniker/reparatörer går det 14 på ett dussin av, och det gör att det blir mycket trögare att byta arbetsplats..

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Vem kommer och serverar mig kaffe ur min snabbkaffe maskin? Jag är för trött för att gå 5 meter till den......Någon som gärna har brön:tuttar

Edit: Snuset håller på att ta slut så den som kikar förbi kan ju köpa med sig en dosa Skruf Stark White (du får en vänskaplig klapp på kinden som tack för besväret)

Last edited:
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...