Skriv-vad-du-vill-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
5-6 grader inatt... Undrar om det är safe att ta en repa med hojen vid tolvslaget :tummenupp

Någon meteorolog, vägarbetare, budhojförare eller annat löst folk med kalla fakta om väglaget inatt?
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
yes god fortsättning..skönt att vakna upp och inte vara bakis..

Kvällens 4 rätters radhusbiff smakade superb, sköljdes ner med varierande årgångar av Chatåå Dunk med kolsyra..
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Är det någorlunda snö/is-fria/torra vägar hemma eller? Lufttemperaturen är inte så viktig, jag har ju handtagsvärme numera :D

Är på semester och åter först i slutet av veckan, man blir ju körsugen när man läser om folk som tagit fram hojen.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Micke™;5699579 skrev:
men i själva verket blir det inget speciellt på nyår. på sin höjd ett par radhusbiffar ala blodpudding. vadan detta skryt om vad folk ska äta eller inte äta. sitter ni o kikar på så mycket matlagningsprogram att ni lär er varenda sak eller. för jag tvivlar starkt på bra mångas uttryck för vad de ska laga osv. om jag inte missminner mig så fanns det en artikel om detta beteende. handlade om psykopat/sociopater etc osv. vågar inte stå helt för vad jag just skrev att det handlade om men ja nåt i den stilen. återkommer med artikel.

Fast nu vet i alla fall jag att både jag och Nicotin gärna njuter av god mat och har ett genuint matintresse... och Coeur De Filé Provencal tror jag nog du också skulle gilla, oxfilé som tillagas på en potatisbädd med vitlökssmör över så att även potatisen tar smak av köttet och vitlökssmöret. ;)

Sen att jag och polarn har som tradition (sedan ca 10år tillbaka) att lägga mycket krut på nyårsmaten, först nu på senare år så har rätterna reducerats till 3-4st istället för 5-9st... vi brukar planera tillräckligt långt innan så att man under hela december bara går och längtar efter att få sätta igång och laga maten och inte minst äta den och se vad resten av sällskapet tycker om det. :)
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
God fortsättning!!!

Och när det går som bäst med träning å deff får jag besked att jag har slitit av ett ligament eventuellt två i axeln:gnissla

Neeej fy fan va typiskt! Axeln av allt också som man behöver till så mycket :( Hur gick det till? Hur åtgärdar man skadan, operation eller "rehab" träning? (ingen koll på vad ett ligament är faktiskt)
Du får en massa :krama:krama:krama:krama av mig samt ett stort lass :kär:kär:kär:kär
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r

Ah rotatorcuff! Samma som jag "skadade" förut, eller snarare överbelastade. Rehabträning blev det för mig. Det lustiga är att den skiten inte blir starkare när man tränar axlar, så med tiden blev axeln starkare medans rotatorcuffen var densamma...med andra ord you are bound to SNAP THAT SHIT UP med tiden :gnissla
Är numera mycket noga med att träna / värma upp rotatorcuffen innan jag kör överkropp. :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top