Skriv-vad-du-vill-tråden

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
med tanke på hur pass du tog åt dig av det jag skrev så är jag faktiskt rätt nöjd ändå :hihi visar iaf att jag nått fram. sen om du lever upp till det jag skrev är en helt annan femma, vilken jag knappast bryr mig om. god fortsättning på dig med :tummenupp
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Risken är att din försäkring blir dyrare efter årsskiftet...

nån som är insatt i hur det där med försäkring "verkligen" fungerar. det finns ju fler förståsigpåare på detta forum än verkligen riktigt kunnigt folk har jag förstått. Dvs nån här som arbetar inom ramen för dessa försäkringsfrågor. Vad är det som räknas egentligen. ålder? år med kort(bil/mc separat)? vart man bor? skadefria år osv? Fick sagt till mig förra året att det blir billigare när hojen din blir 5år el äldre. andra säger att det blir bättre när man blir äldre(passerar gubbe på riktigt i sommar nu :/). Har dock bara haft kortet sen 2010. har haft KK sen jag var 18, utan incidenter jag varit vållande till(ja ok 2 grabbar är iaf mina). lönt att lösa försäkring i år eller ska man satsa på att lösa ett medlemskap i moderatbandy som man pysslade med innan hojåkandet?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Micke™;5703671 skrev:
nån som är insatt i hur det där med försäkring "verkligen" fungerar. det finns ju fler förståsigpåare på detta forum än verkligen riktigt kunnigt folk har jag förstått. Dvs nån här som arbetar inom ramen för dessa försäkringsfrågor. Vad är det som räknas egentligen. ålder? år med kort(bil/mc separat)? vart man bor? skadefria år osv? Fick sagt till mig förra året att det blir billigare när hojen din blir 5år el äldre. andra säger att det blir bättre när man blir äldre(passerar gubbe på riktigt i sommar nu :/). Har dock bara haft kortet sen 2010. har haft KK sen jag var 18, utan incidenter jag varit vållande till(ja ok 2 grabbar är iaf mina). lönt att lösa försäkring i år eller ska man satsa på att lösa ett medlemskap i moderatbandy som man pysslade med innan hojåkandet?

Inte speciellt insatt, men dom sa på nyheterna att efter årskiftet så blir det förbjudet med olika villkor på försäkringar osv. och det skulle TROLIGEN innebära att tjejerna får dyrare bil & mc försäkring, och bättre pensionsförsäkring... Ungefär...
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
back to school :huvet moroten för att ta sig igenom dagarna är....gymmet efteråt! :banana

den som beställde mer snö - må du brinna i helvetet :smasha
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Morron......

Ca 00:34 började de att hacka is och skrapa snö vid perongen o övergången här utanför.......ekade jättefint.............
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Morrn morrn!! :tummenupp Nytt rån på G, denna gång i Täby. Måste va någon högtid i balkanländerna som gör att de är mer PÅ just nu :D:fakta
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Trallllaaaaaaallllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

She's back..
hehe..

:hemlösdock :jeflaskit

:eftermiddagskaffejajamen
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hemlös ? ... låter inte så himlarns spännande i detta väder :näsblod .... hoppas du har många kartonger och tjocka raggsockor :tummenupp
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hemlös ? ... låter inte så himlarns spännande i detta väder :näsblod .... hoppas du har många kartonger och tjocka raggsockor :tummenupp

Hehe.. Nä inte värst kul.. Men egentligen inte riktigt hemlös heller..
Bara att mitt bohag behöver bo hos shurgard och jag behöver bo hos nån istället för ett eget hem..
Det är mer så..

Men om nån vecka kan jag börja jaga på lya och hoppas på att jag hittar nått jag vill ha.. :D
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
jorå har vart i den sitsen på 90italet ... flytta runt hos polare , sen var alla slut å det blidde hotell i 2 mån ... tillslut fick jag lägenhet :banana :)

lycka till bosöket .... bara slå sig ner vid singelbordet på festen å ragga upp nån med bostad :hihi
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
jorå har vart i den sitsen på 90italet ... flytta runt hos polare , sen var alla slut å det blidde hotell i 2 mån ... tillslut fick jag lägenhet :banana :)

lycka till bosöket .... bara slå sig ner vid singelbordet på festen å ragga upp nån med bostad :hihi

Jahaaaaaaaaa.. är det så man hittar boende.. Va fan då..
:sittaensamoväntapånån
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top