Skriv-vad-du-vill-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Vad du nu ställt till med?:pannkyss

Klantade mig förra veckan när jag skulle ut ur garaget med hojen. Krypkörde, fasnade med hö fot i något och tappade balansen och slog vänster knoge i garageporten givetvis den halvan som var stängd den flyttade sig 3 dm :näsblod som tur var inga frakturer utan de tror snarare en stor blödning/ senskada :gnissla

Så det senaste från läkaren är ihoptejpade fingrar med en spjäla mellan. :D Eller vad man nu ska kalla en avbruten tungspatel :hihi

Så håll nu tummarna att senan inte är av för då ska jag gå med det så här i 6 månader :gnissla :huvet
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Klantade mig förra veckan när jag skulle ut ur garaget med hojen. Krypkörde, fasnade med hö fot i något och tappade balansen och slog vänster knoge i garageporten givetvis den halvan som var stängd den flyttade sig 3 dm :näsblod som tur var inga frakturer utan de tror snarare en stor blödning/ senskada :gnissla

Så det senaste från läkaren är ihoptejpade fingrar med en spjäla mellan. :D Eller vad man nu ska kalla en avbruten tungspatel :hihi

Så håll nu tummarna att senan inte är av för då ska jag gå med det så här i 6 månader :gnissla :huvet

Är det nåt som går? Det där med klanta sej i garaget? Nu är ni TRE st som lyckats med någon incident.
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Den tredje är Nursey. Hon behövde inte fylla i nåt papper, men ägare till ett kvitto av ett nytt kopplingshandtag blev hon.

Okej själv blev det noll skador på hojen :yoparty
Men känns lite dumt att fylla i ett papper när det var i garaget. Men tjejen i luckan skrattade och sa du satt ju på hojen så du kommer inte undan :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Dax att börja jobba igen :) får se hur mycke man orkar ta sig in hit och kolla.

:yoparty
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Kul vända på Bulten ikväll. Mycket folk.
Hoppas det inte blev för dyrt för Repsol-Hondan.
Civilpoliser verkar alltid intressera sig för mig. Konstigt. Eller är det hojen de är avundsjuka på?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Citat ur körkortsbok år 1920:

De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen. Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar.
 

Dr.Bike

Guest
Citat ur körkortsbok år 1920:

De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen. Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar.

Eller ännu en "sanning" ;)
 

Bifogat

  • Så är det.jpg
    Så är det.jpg
    187.7 KB · Visningar: 48
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top