Skriv-vad-du-vill-tråden

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Har ju fått frågan vad de var för chips jag bjöd på den 6/9-08 när ni var hemma hos mej brudar. Här är en bild på dom :)
 

Bifogat

  • 20080922240.jpg
    20080922240.jpg
    113.4 KB · Visningar: 38

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Varför har du sparat en tom påse i tre veckor?

:näsblod NEJ för 17 sånt sparas inte, den fanns hemma hos nån annan, därför passade jag på att fota den. Min påse slängde jag ju innan ni ens kom hem till mej för 3 veckor sen, därför kunna jag ju inte berätta för er vad chipsen hete.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Har ju fått frågan vad de var för chips jag bjöd på den 6/9-08 när ni var hemma hos mej brudar. Här är en bild på dom :)

Åhh....dom missade jag :mad: När jag tänker efter så missade jag allt småplock på bordet :confused:

Hur som helst, dom där chipsen är BÄST!! Köpte dem för första gången i Turkiet för två år sedan, å sen dess är de my favorite :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Jahaja.
Värmepumpsmonterandet går sakteliga framåt.
Med betoning på sakteliga.
Det dyker ju (alltid!) upp tusen och en grej som ska fixas, ändras och saker som saknas.

Nu var det rörhelvetena som var för korta.
Jag sa EXPLICIT till om 7m.
Hur långa var rören jag rullade ut tror ni? Ja 5m. Standardlängd m.a.o :mad:
Inte var det med nån fransk träskruv till konsolerna heller. Så det får man väl plocka upp i nån köplada man passerar på vägen till eller från jobbet.
Så jag har ägnat mig åt att göra klar kabel/rörvägen med de håltagningar som var av nöden tvugna.
Tur som en tokig hade jag att jag kunde låna hålsåg av en kille här på forumet.

Ett gediget 65mm hål är nu upptaaget genom väggen... Ett styvt ½-dagsverke minsann då jag inte har reglade tomväggar utan solida träväggar!
Jepp du läste rätt.
PÅ den tiden var virke billigt så det är grovt plank som är spontat. Nån fiberboard samt en asfamatta, så ja det var ca 18 cm solitt material att ta sig igenom :swett
Det rök och pös så man blev orolig, och jag duschade vatten på det hela emellanåt, just in case.

Meeeen, allt går framåt, och är i det närmaste klart.
Upp med utedelen bara, ansluta rör, fylla köldmedia, sen ska elektrikern dra koppla in kablarna i den av mig monterade trefasbrytaren.

Jag har m.a.o bytt aluspån mot sågspån för en tid. Rätt trevligt faktiskt när det luktar nysågat virke om en istället för gammal gruvarbetare.
 

Bullhund

jag har en berguv i huve...
Gick med
22 May 2008
Ort
Nån stans mellan Jokkmokk och Malmö...
Hoj
CBR RR
Jahaja.
Värmepumpsmonterandet går sakteliga framåt.
Med betoning på sakteliga.
Det dyker ju (alltid!) upp tusen och en grej som ska fixas, ändras och saker som saknas.

Nu var det rörhelvetena som var för korta.
Jag sa EXPLICIT till om 7m.
Hur långa var rören jag rullade ut tror ni? Ja 5m. Standardlängd m.a.o :mad:
Inte var det med nån fransk träskruv till konsolerna heller. Så det får man väl plocka upp i nån köplada man passerar på vägen till eller från jobbet.
Så jag har ägnat mig åt att göra klar kabel/rörvägen med de håltagningar som var av nöden tvugna.
Tur som en tokig hade jag att jag kunde låna hålsåg av en kille här på forumet.

Ett gediget 65mm hål är nu upptaaget genom väggen... Ett styvt ½-dagsverke minsann då jag inte har reglade tomväggar utan solida träväggar!
Jepp du läste rätt.
PÅ den tiden var virke billigt så det är grovt plank som är spontat. Nån fiberboard samt en asfamatta, så ja det var ca 18 cm solitt material att ta sig igenom :swett
Det rök och pös så man blev orolig, och jag duschade vatten på det hela emellanåt, just in case.

Meeeen, allt går framåt, och är i det närmaste klart.
Upp med utedelen bara, ansluta rör, fylla köldmedia, sen ska elektrikern dra koppla in kablarna i den av mig monterade trefasbrytaren.

Jag har m.a.o bytt aluspån mot sågspån för en tid. Rätt trevligt faktiskt när det luktar nysågat virke om en istället för gammal gruvarbetare.

Hehehe låter ju bra det där men rörena e ju bara att pressa på vägen om de e för korta;)
 

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
.
Hoj
.
Hatar att jobba natt! En natt till... *morr* Men sen är jag lite ledig tills på fredag, det är skönt. Och på fredag kväll är det även fest! :tummenupp Fattar inte hur jag ska orka jobba på lör bara men det är väl helt enkelt bara att göra det. :gnissla

Fan vad jag snackar svamlar men jag är såååå uttråkad! Och megasuperdupertrött. :näsblod Avis på alla er som sover... :(
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jahaja.
Värmepumpsmonterandet går sakteliga framåt.
Med betoning på sakteliga.
Det dyker ju (alltid!) upp tusen och en grej som ska fixas, ändras och saker som saknas.

Nu var det rörhelvetena som var för korta.
Jag sa EXPLICIT till om 7m.
Hur långa var rören jag rullade ut tror ni? Ja 5m. Standardlängd m.a.o :mad:
Inte var det med nån fransk träskruv till konsolerna heller. Så det får man väl plocka upp i nån köplada man passerar på vägen till eller från jobbet.
Så jag har ägnat mig åt att göra klar kabel/rörvägen med de håltagningar som var av nöden tvugna.
Tur som en tokig hade jag att jag kunde låna hålsåg av en kille här på forumet.

Ett gediget 65mm hål är nu upptaaget genom väggen... Ett styvt ½-dagsverke minsann då jag inte har reglade tomväggar utan solida träväggar!
Jepp du läste rätt.
PÅ den tiden var virke billigt så det är grovt plank som är spontat. Nån fiberboard samt en asfamatta, så ja det var ca 18 cm solitt material att ta sig igenom :swett
Det rök och pös så man blev orolig, och jag duschade vatten på det hela emellanåt, just in case.

Meeeen, allt går framåt, och är i det närmaste klart.
Upp med utedelen bara, ansluta rör, fylla köldmedia, sen ska elektrikern dra koppla in kablarna i den av mig monterade trefasbrytaren.

Jag har m.a.o bytt aluspån mot sågspån för en tid. Rätt trevligt faktiskt när det luktar nysågat virke om en istället för gammal gruvarbetare.


:tummenupp Värst va du är duktig då :)

Men har du inte en värmepumpredan ?
Nog tror jag frugan blir glad när du luktar bättre än en gruvarbetare allt ;)

Lycka till med de fortsatta arbetet :)

:huvet Feber och en skalle som dunkar yey va glad jag är i dag :näsblod
:va Nån som vill byta med mej?? :rolleyes:
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag tar gärna din feber och huvudvärk om du tar min inflammation samt värk i min lilla opererade arm!!!!

:D varför tänker jag på låten "ska vi byta grejor med varan" av herr Ramel
:va då läger jag till en öm höft och knä då :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top