Skriv-vad-du-vill-tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag minns ett program jag såg när jag bodde i England. En väldigt överviktig kvinna som påstod sig att ha provat på allt som gick i bantnings samt dietväg.

En läkare satt denna kvinna på diet, det enda hon fick dricka under tre veckor var mjölk! Japp vanlig hederlig komjölk.

Vad som hände? Jo hon rasade i vikt. Enligt läkaren så finns det väldigt få människor som har något genetiskt eller kroppsligt fel som gör att de ej kan gå ned i vikt, han menade att om människor fick någon enkel diet att följa så kommer gemene man att gå ned i vikt.

Personligen så behöver Tant gå ned minst 15 kg för att se normal ut så utmaningen börjar på lördag när gym1 öppnar!!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tänk om det vore så enkelt att man gick ned i vikt av att äta minde och röra sig mer, då skulle ju så många fler göra det!!!

Jag blir mindre hungrig när jag inte tränar, så jag går faktiskt ned i vikt när jag inte tränar :confused:
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag minns ett program jag såg när jag bodde i England. En väldigt överviktig kvinna som påstod sig att ha provat på allt som gick i bantnings samt dietväg.

En läkare satt denna kvinna på diet, det enda hon fick dricka under tre veckor var mjölk! Japp vanlig hederlig komjölk.

Vad som hände? Jo hon rasade i vikt. Enligt läkaren så finns det väldigt få människor som har något genetiskt eller kroppsligt fel som gör att de ej kan gå ned i vikt, han menade att om människor fick någon enkel diet att följa så kommer gemene man att gå ned i vikt.

Personligen så behöver Tant gå ned minst 15 kg för att se normal ut så utmaningen börjar på lördag när gym1 öppnar!!

Hörru fröken... 15 kilo???
Det blir ju fan inget kvar av dig?????

Men det innan håller jag med om... Och står för stenhårt...
Jag skulle tycka det var mycket trevligt om jag hade en personlig kock som lagade enbart nyttig o bra mat åt mig då jag verkligen inte gillar vardagsmatlagning...
Vill du bli min personliga kock?? ;D

Jag blir mindre hungrig när jag inte tränar, så jag går faktiskt ned i vikt när jag inte tränar :confused:

Det beror ju lite på vad man tränar oxå?
Om man tränar stenhårt för att bygga muskler o bränna fett måste man ge kroppen näring för att bygga så den inte börjar gå på sparlåga o knappt orkar bygga nå muskler.
Medans man sedan bygger mukler börjar musklerna bränna mer o mer fett men man måste fortfarande tillföra näring till desa så kroppen inte börjar klamra fast vid fettet o gröa sig av med muskler osv...
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Hörru fröken... 15 kilo???
Det blir ju fan inget kvar av dig?????

Men det innan håller jag med om... Och står för stenhårt...
Jag skulle tycka det var mycket trevligt om jag hade en personlig kock som lagade enbart nyttig o bra mat åt mig då jag verkligen inte gillar vardagsmatlagning...
Vill du bli min personliga kock?? QUOTE]

Meeen det blir väl bra om det blir mindre av Tant....lättare att ha att göra med lixom...

Personlig kock??? Ja du, när Bajen Hockey e bäst i stan kanske..

Förresten , lyssna på din mamma du samt följ hennes råd...
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
...Det beror ju lite på vad man tränar oxå?
Om man tränar stenhårt för att bygga muskler o bränna fett måste man ge kroppen näring för att bygga så den inte börjar gå på sparlåga o knappt orkar bygga nå muskler.
Medans man sedan bygger mukler börjar musklerna bränna mer o mer fett men man måste fortfarande tillföra näring till desa så kroppen inte börjar klamra fast vid fettet o gröa sig av med muskler osv...

Sant, men jag menade att hungerkänslan minskar när jag inte tränar hårt och det sker direkt.
Det är samma sak omvänt, när jag kommer tillbaka till träningsrutinen blir jag mer hungrig igen.
Men jag är inte ledsen för det.
En gubbstrutt som oftast är mer fit än 20-åringarna på gymmet.:D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Sluta, vi har inte vaknat än!



Undrar hur jag lyckades köra till jobbet:va

:yoparty :hoppa hörru upp å hoppa nu och se till å få nå vettigt gjort :)
Själv ska jag lägga mej å sova lite :rolleyes: :tungan

:näsblod Kör du som jag i sömnen eller ??? Jag kör i å försig in till kontoret för att få sluta :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Meeen det blir väl bra om det blir mindre av Tant....lättare att ha att göra med lixom...

Personlig kock??? Ja du, när Bajen Hockey e bäst i stan kanske..

Förresten , lyssna på din mamma du samt följ hennes råd...

Nejdå... Inte behöver det bli mindre av tant..
Bara man förstår att Tant helt enkelt är rak o ärlig hela tiden så är det inte svårt att ha med Tant att göra.
Ibland kan man bli irriterad osv men det är enbart för man inte vill höra sanningen... *ler*

Mäh då kommer du ju aaaaldrig bli min personliga kock... Det var lite taskigt faktikt... *går iväg o gråter en skvätt*

Ska nog faktikt lyssna på mamma på riktigt. :D
Är ju på god väg att göra mig av med oönskade personer i min umgängeskrets. ;)

Sant, men jag menade att hungerkänslan minskar när jag inte tränar hårt och det sker direkt.
Det är samma sak omvänt, när jag kommer tillbaka till träningsrutinen blir jag mer hungrig igen.
Men jag är inte ledsen för det.
En gubbstrutt som oftast är mer fit än 20-åringarna på gymmet.:D

Verkar bra det där.
Kroppen är väldigt tydlig med sina signaler till dig... El så kan det oxå vara att du är bra på att lyssna på kroppen. :D
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Moderatorn i mej ber några här att sluta diskutera banting och inse att alla anser olika och har olika anledningar till varför de inte går ner lika mycke som nån annan osv.

Efter önske mål och även själv lästa inlägg i debatten om personliga ringsignaler och även rensningen av vänner osv.
Detta kan hållas via pm mellan dom de berör.
Känns bara onödigt och skapar konstig stämning i tråden.


Over and out from moderatorn Kakan :)
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Nämen gomorron...
Hur går det i plugget????? :D

Det rullar på, kämpar på med juridiken. Har så mkt i skolan hela tiden att jag inte hinner surfa här. Längtar tills juluppehållet kommer :yoparty
Idag är jag ledig från skolan men har 1000 grejjer att göra och massa att plugga ändå:näsblod
Hur är det själv?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
:va Vore inte de lämpligt då eller är du räder för tjejbasiller ;) :tuttar

Nope! Alltså bacillbiten - Jag ääääälskar dem!:slicka

:) Klart du ska hålla tempot uppe, du får göra som andra normala människor...hoppa över en timmes sömn så du hinner i kapp :)

:rolleyes:

"NORMALA" :va Om du syftar på populationen på SH så vette faan om jag tror du har rätt där...:D Fast det är väl däför man känner att man trivs!:tummenupp
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nope! Alltså bacillbiten - Jag ääääälskar dem!:slicka

:va varför är jag inte förvånad över det ;)

"NORMALA" :va Om du syftar på populationen på SH så vette faan om jag tror du har rätt där...:D Fast det är väl däför man känner att man trivs!:tummenupp

:lol :va menar du att vi här inte är normala :gnissla
Men du har rätt vi är normala för våran term ;) av normalitet :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det rullar på, kämpar på med juridiken. Har så mkt i skolan hela tiden att jag inte hinner surfa här. Längtar tills juluppehållet kommer :yoparty
Idag är jag ledig från skolan men har 1000 grejjer att göra och massa att plugga ändå:näsblod
Hur är det själv?

Ja verkligen du har bara poff försvunnit typ.. Men sen vid jul då jäklar? Spam så in i helvete?? ;)
Jorå här är det lugnt. Jobbar på och vet inte riktigt var tiden tar vägen... *skratt*
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top