Skriv-vad-du-vill-tråden

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Visst så många har inte problem med ämnesomsättningen men rätt många ligger på gränsvärde och får då inte hjälp och därför har enormt svårt att gå ner i vikt för hur mycket de än rör på sig så hjälper det inte. Utan de bygger muskler utan att minska på fettet i samma omsättning som en som har en normal ämnesomsättning.

Så att tro att folk är lata glupska jäklar är helt fel .

Jag får väl tro o tycka vad jag vill???
Vem är du att säga vad som är fel???

EDIT

Så om man tänker på hur folk ser ut i USA så ska man tänka att de flesta av dem ligger på gränsvärde och inte får hjälp?
Tror jag precis så mycket jag vill på...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det är aldrig för sent att lyssna på mamma..
Tänk dock på att hon är kvinna och dåkan det ju OMÖJLIGT komma något vettigt! :hihi

Nu kommer jag säga emot mig själv och mitt bättre vetande men Vampis har faktiskt helt rätt när det gäller att gå ner i vikt..
Allt handlar om att få i sig mindre energi än man gör av med...
Jag tappade bort 47kg av mig själv på mindre än ett år utan att lyfta en enda liten vikt eller ta ett enda hoppsa steg.. Allt för att jag räknade kalorier..
Vissa dagar grät man för att man var så less och vissa dagar ville man bara sluta men det funkade och rätt fort dessutom..
iofs kan jag nog inte rekommendera att göra det på så kort tid, under den första månaden när jag krympte magsäcken så vart man lite vimmelkantig..

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Det är aldrig för sent att lyssna på mamma..
Tänk dock på att hon är kvinna och dåkan det ju OMÖJLIGT komma något vettigt! :hihi

Ojojoj. Om mamma såg vad du skrivit nu.
Men det sant. Aldrig för sent att börja lyssna på mamma.
Nu kommer jag säga emot mig själv och mitt bättre vetande men Vampis har faktiskt helt rätt när det gäller att gå ner i vikt..
Allt handlar om att få i sig mindre energi än man gör av med...
Jag tappade bort 47kg av mig själv på mindre än ett år utan att lyfta en enda liten vikt eller ta ett enda hoppsa steg.. Allt för att jag räknade kalorier..
Vissa dagar grät man för att man var så less och vissa dagar ville man bara sluta men det funkade och rätt fort dessutom..
iofs kan jag nog inte rekommendera att göra det på så kort tid, under den första månaden när jag krympte magsäcken så vart man lite vimmelkantig..

En eloge till dig. Riktigt grymt gjort.
Det handlar i många fall om viljestyrka och ork att fortsätta. Ibland är det så motigt att man bara vill skita i det. Men sen efteråt när man fortsätter så känner man sig helt oslagbar...
Har inte jättemånga kilon som jag håller på bli av med men ändå jobbigt... *skratt* Det går dock heela tiden åt rätt håll o jag känner mig duktig som fan.
Det gäller att förstå att det försvinner ju inte över en natt utan det tar den tid det tar... Gäller att få hjärnan att fatta det så man inte blir besviken när man vaknar på morgonen och inte är smal som en pinne (inte för att jag strävar dit men ibland är man bra blind på sitt utseende... Haha)

För mig är det jobbigaste jag vet konditionsträningen.. tycker det är sååå jäkla trist... Gym älskar jag. Så kul att träna. Men kondition. Suck. Kanske därför jag flåsar som en tant på 95 när jag ska gå i trappor. Haha..
O då jag inte tränar så mycket kondition (vilket bränner bra med fett) äter jag lite mindre än om jag tränat massor med kondition oxå.. Man får välja mellan olika sätt att komma till slutmålet... :D

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Sicken tur... *glad*

Jag får göra slut med mina vänner och ovänner så jag kan spamma här istället. :p

Apropå vänner osv...
Om ens mamma tittar på en lite halvskraj och säger att man måste göra slut med sådana vänner som suger energi ur en hela tiden... är det typ i sista laget att faktiskt börja lyssna på mamma då??????

Nja, att lyssna på sina föräldrar är ju inte det första man bör göra, men i det här fallet så har hon rätt!

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Nja, att lyssna på sina föräldrar är ju inte det första man bör göra, men i det här fallet så har hon rätt!

Det tror jag med faktiskt...
*ler*
Ska nog ringa mamma imorgon o berätta glada nyheter. :D
El hmmmm... Ska nog vänta tills hon kommer tillbaka från jobbkursresan från Thailand...
Fan jag jobbar på fel ställe. Jag får bästa fall åka till huvudkonter i Sthlm i jobbet... *asg*

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Jag får väl tro o tycka vad jag vill???
Vem är du att säga vad som är fel???

EDIT

Så om man tänker på hur folk ser ut i USA så ska man tänka att de flesta av dem ligger på gränsvärde och inte får hjälp?
Tror jag precis så mycket jag vill på...

Jag sa inte alla men att tro att det är så enkelt som att alla är det är lite fel.
Det finns dom som käkar som hästar och går upp som fan, det finns dom som inte lyfter på häcken från soffan och käkar praliner hela dagarna och så finns det dom som kämpar men det händer inget.

Allt är inte så svart eller vitt som man kan tro.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det tror jag med faktiskt...
*ler*
Ska nog ringa mamma imorgon o berätta glada nyheter. :D
El hmmmm... Ska nog vänta tills hon kommer tillbaka från jobbkursresan från Thailand...
Fan jag jobbar på fel ställe. Jag får bästa fall åka till huvudkonter i Sthlm i jobbet... *asg*

Jag får inte ens åka så långt...:(

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Jag sa inte alla men att tro att det är så enkelt som att alla är det är lite fel.
Det finns dom som käkar som hästar och går upp som fan, det finns dom som inte lyfter på häcken från soffan och käkar praliner hela dagarna och så finns det dom som kämpar men det händer inget.

Allt är inte så svart eller vitt som man kan tro.

Vad exakt innebär rätt många egentligen? Jag skrev att det är få människor som har problem med ämnesomsättningen. O till svar fick jag att rätt många ligger på gränsen?
Åk till asien och se hur många som ligger på gränsen. Det finns knappt några människor som väger mer än de borde. Tyvärr börjar det komma även dit. Jag var i Sydkorea för 1.5 år sedan och det finns några barn som börjar visa tendenser till övervikt.

Det mesta av övervikten handlar om människors sätt att leva idag. Det finns gott om mat och man rör sig mindre o mindre hela tiden. Det är vad som är anledningen till övervikten inte att människor helt plötsligt av ingen anledning har börjat få problem med ämnesomsättningen.

Visst finns det olika gener.
I min familj är det tydligt som fan. Mamma och mina bröder kan äta precis vad de vill i vilken mängd de vill utan att de går upp ett gram. Jag däremot lägger på mig ett kilo om dagen om jag inte bryr mig om vad jag äter. Det är nästan så att jag går upp i vikt av att titta på mat... därför är jag medveten om vad jag äter och tränar så gott jag kan...

Jag har svårt att tro att världen har invaderats av människor med fettogenen.
Allt är precis så svart eller vitt.

Illa. Dax att byta jobb??? :D

Äh va fan har alla gått o lagt sig...
Aja. Dax för mig o sova oxå egentligen då jag frivilligt ska til jobbet på min lediga dag imorgon.
Hörs igen om ca 8 timmar när jag i lugn o ro sitter på jobbet. :D

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Vad exakt innebär rätt många egentligen? Jag skrev att det är få människor som har problem med ämnesomsättningen. O till svar fick jag att rätt många ligger på gränsen?
Åk till asien och se hur många som ligger på gränsen. Det finns knappt några människor som väger mer än de borde. Tyvärr börjar det komma även dit. Jag var i Sydkorea för 1.5 år sedan och det finns några barn som börjar visa tendenser till övervikt.

Det mesta av övervikten handlar om människors sätt att leva idag. Det finns gott om mat och man rör sig mindre o mindre hela tiden. Det är vad som är anledningen till övervikten inte att människor helt plötsligt av ingen anledning har börjat få problem med ämnesomsättningen.

Visst finns det olika gener.
I min familj är det tydligt som fan. Mamma och mina bröder kan äta precis vad de vill i vilken mängd de vill utan att de går upp ett gram. Jag däremot lägger på mig ett kilo om dagen om jag inte bryr mig om vad jag äter. Det är nästan så att jag går upp i vikt av att titta på mat... därför är jag medveten om vad jag äter och tränar så gott jag kan...

Jag har svårt att tro att världen har invaderats av människor med fettogenen.
Allt är precis så svart eller vitt.

Eftersom 15-25% friska människor bär på TPO-antikroppar så är det inte så konstigt att stress, diabetes m.m kan göra att du ligger på gränsvärdena och har du otur även landa över gränsvärdena.

Så jag anser inte att det är helt svart eller vitt utan att det finns en massa gråskalor.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
När går fröken upp egentligen i vanliga fall??? Klockan 6 är ju en helt normal tid att redan vara uppe för att senast vara inne på jobbet kl 7, en halvtimme innan man börjar......

Kanske ska börja släpa iväg dig på fler aktiviteter under dygnets ljusa timmar under helgerna du är kvar här nere :tummenupp
Nattuggla och morgonhatare som jag är, så brukar jag ramla in på jobbet vid slutet av flexen vilket är kl.9. :) Kl.7, då har jag knappt ens börjat tänka på att gå upp ur sängen juh, :tungan och i söndags, ja, jag SA' ju att jag tyckte det var tidigt. :rolleyes:

Men jag hade både trevligt och träningsvärk och himmel vad mycket det blev gjort denna låååånga söndag. :pannkyss

(ingen idé att försöka sova mer nu, dagen får bli vad den blir)

Då kommer vi dit ungefär samtidigt...:)
Jag kommer vara där ute från ca 07.30. :) Tiiiidigt för mig. :trött

Vi åker till Prag i början av december. Låter kanske superkul och lyxigt att åka i väg och jobba utomlands, men faktum är att det sällan finns tid för något trevligt, utan det mest bara är resa och jobb. :va Fråga Gamlot... han verkar föga nöjd med att vara på Irland. :7peta

Nej, jag gnäller INTE för att jag får resa i jobbet, jag försöker bara påpeka att det inte är så glammigt och kul som det ibland kan verka. :krama Jag gör iofs mest resor i Sverige och det är ett j-a flängande. :näsblod

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Apropå elak... Jag känner att jag blir det snart... min gamla :skitdator promenerar på mina nerver, KRAFTIGT nu....:gnissla :gnissla

:D Har du inte hånglat upp regeringen ordentligt så du får en ny fin och alldeles egen ;) än :rolleyes:

Nattuggla och morgonhatare som jag är, så brukar jag ramla in på jobbet vid slutet av flexen vilket är kl.9. :) Kl.7, då har jag knappt ens börjat tänka på att gå upp ur sängen juh, :tungan och i söndags, ja, jag SA' ju att jag tyckte det var tidigt. :rolleyes:

Men jag hade både trevligt och träningsvärk och himmel vad mycket det blev gjort denna låååånga söndag. :pannkyss

(ingen idé att försöka sova mer nu, dagen får bli vad den blir)

Jag kommer vara där ute från ca 07.30. :) Tiiiidigt för mig. :trött

Vi åker till Prag i början av december. Låter kanske superkul och lyxigt att åka i väg och jobba utomlands, men faktum är att det sällan finns tid för något trevligt, utan det mest bara är resa och jobb. :va Fråga Gamlot... han verkar föga nöjd med att vara på Irland. :7peta

Nej, jag gnäller INTE för att jag får resa i jobbet, jag försöker bara påpeka att det inte är så glammigt och kul som det ibland kan verka. :krama Jag gör iofs mest resor i Sverige och det är ett j-a flängande. :näsblod

:rolleyes: :va tror de var nån som spamade på min mobil efter denna tid :lol
Är inte helt säker på om de var fröken själv eller hennes alterego darkwindduk :tungan

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag har tråkigt, som tur är har man en snäll kund som gör att man kan låna en dator lite och roa sig med :lol

Morgonens spamlista :lol

Izah 1,109
Kakan 995
Mitra 769
pucken 507
Pluggen 465
Vampyrtrollet 464
Prillan73 376
Dr.Bike 330
Yasha 262
Sweedo 138
sportbike 121
Ullis 99
icko 82
Bejbiluss 73
Thyg0d 71
Shooter 61

:) Pluggen har sprunge förbi vampyrtrollet med hela 1 inlägg :D :tummenupp
Sweedo ligger och jagar Yasha ser jag och sist men inte minst så har Shooter tagi in på Thyg0d :)

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Illa. Dax att byta jobb??? :D

Jo, det är det... Jag håller på.:gnissla Inte för att resa i jobbet, men för att jag helt enkelt är less på det jag har.:huvet

Nattuggla och morgonhatare som jag är, så brukar jag ramla in på jobbet vid slutet av flexen Jag kommer vara där ute från ca 07.30. :) Tiiiidigt för mig. :trött

Då är vi två!:)

Izah 1,109
Kakan 995
Mitra 769
pucken 507
Pluggen 465
Vampyrtrollet 464
Prillan73 376
Dr.Bike 330
Yasha 262
Sweedo 138
sportbike 121
Ullis 99
icko 82
Bejbiluss 73
Thyg0d 71
Shooter 61

Sweedo ligger och jagar Yasha ser jag och sist men inte minst så har Shooter tagi in på Thyg0d :)

Två inlägg nu.:) Jo jag fick jobba för det :torkasvettenurpannan

Last edited:

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Eftersom 15-25% friska människor bär på TPO-antikroppar så är det inte så konstigt att stress, diabetes m.m kan göra att du ligger på gränsvärdena och har du otur även landa över gränsvärdena.

Så jag anser inte att det är helt svart eller vitt utan att det finns en massa gråskalor.

Okej fine.
Du anser då att 15-25% är rätt många. Det var ju svaret på frågan.

Jag personligen anser att det är en väldigt liten del av alla överviktiga människor. Och att många av överviktiga påstår att de NOG har något fel på ömnesomsättningen är bara skrattretande.
Det är ett jätteenkelt blodprov för att kolla om sköldkörteln fungerar som det ska...Husläkaren fixar det på några få minuter...
Jag bad de testa det på mig bara för att kolla då det för mig är lite svårare att gå ner i vikt än många andra... Inge fel på mig utan mina gener från början gör att min kropp gärna samlar på sig...
Men det är som sagt inget fel på min ämnesomsättning... Det hade ju varit sååå skönt att kunna sklla på ämnesomsättningen... Men det går inte då jag faktiskt har kollat upp det...

De som tror att det är nått fel... Kolla upp det istället för att sitta o tro att ni kanske har fel och skylla övervikten på det...

Jag har aldrig nekat att det finns folk som har problem med sin ämnesomsättning... Däremot sa jag att det är få som faktiskt har det... Det var hela min poäng...

Och jag tycker fortfarande att det är precis så svart o vitt...
Antingen kollar man upp det o hör till de 15-25% som faktiskt har spökande hormoner osv eller så slutar man att skylla på det och tar tag i sitt liv......

Izah 1,109
Kakan 995
Mitra 769
pucken 507
Pluggen 465
Vampyrtrollet 464
Prillan73 376
Dr.Bike 330
Yasha 262
Sweedo 138
sportbike 121
Ullis 99
icko 82
Bejbiluss 73
Thyg0d 71
Shooter 61

Ja men va fan... Han fuskar säkert... *morrar*

Jo, det är det... Jag håller på.:gnissla Inte för att resa i jobbet, men för att jag helt enkelt är less på det jag har.:huvet

Två inlägg nu.:) Jo jag fick jobba för det :torkasvettenurpannan

Du din jäkel...
Ska minsann komma ikapp idag... *morgongrinig*

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
:) Har du inte hånglat upp regeringen ordentligt så du får en ny fin och alldeles egen ;) än :rolleyes:

Eeeeehhhh - NEEJ!!!

Shooter 61

Finns risk att jag inte kan hålla tempot uppe riktigt, men jag ska banne mig försöka!:tungan

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Men halllååååå???????
Var är alla spammande männikor då...
Pluggen? Lämnar du walk over???? *asg*

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Sluta, vi har inte vaknat än!

Undrar hur jag lyckades köra till jobbet:va

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Men halllååååå???????
Var är alla spammande männikor då...
Pluggen? Lämnar du walk over???? *asg*

Inte en snöbolls chans i helvetet:cdevil :cdevil :cdevil:D

walk over?! inte en chans!:pannkyss

Spamtoppen:

Izah 1,109
Kakan 995
Mitra 769
pucken 507
Pluggen 468
Vampyrtrollet 466
Prillan73 376
Dr.Bike 330
Yasha 262
Sweedo 139
sportbike 121

Hur går det Vampis?:krama

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Tänk om det vore så enkelt att man gick ned i vikt av att äta minde och röra sig mer, då skulle ju så många fler göra det!!!

Last edited:

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Inte en snöbolls chans i helvetet:cdevil :cdevil :cdevil:D

walk over?! inte en chans!:pannkyss

Spamtoppen:

Izah 1,109
Kakan 995
Mitra 769
pucken 507
Pluggen 468
Vampyrtrollet 466
Prillan73 376
Dr.Bike 330
Yasha 262
Sweedo 139
sportbike 121

Hur går det Vampis?:krama

Åt helvete...
Det är inge roligt att bara spamma ensam...

Tänk om det vore så enklet att man gick ned i vikt av att äta minde och röra sig mer, då skulle ju så många fler göra det!!!

Ja verkligen...
Tänk... Världen skulle kanske inte som USA då???

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...