Skriv-vad-du-vill-tråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Är ingen expert men, när man äter lite börjar kroppen gå på "överlevnads" mode och börjar samla på sig det lilla man äter, som reserv ifall det går så illa att man inte kommer få någon mat.

Jo, jag har också hört det, det är lite det som gör det så pärskans svårt att äta rätt!:gnissla
 

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
Jo, jag har också hört det, det är lite det som gör det så pärskans svårt att äta rätt!:gnissla

Vem äter rätt egentligen? Vad som är rätt ändras ju i löpsedlarna varje timme :gnissla det förra rätt får man cancer av, morgondagens rätt band visst fettet, framtidens rätt ger dig leversvikt, och varannan rukolla-sallad (stavas?) ger dig sarmonella. Plus allt från i går gjorde dig visst fet och inte smal, för man skulle ju äta salladen med den fetaste dressingen man kunde hitta :va

Ät fiberikt - ät inte fiberikt - ät bröd - ät absolut inte bröd! man blir ju helt förvirrad :mad:

Fan, det gamla hederliga tror jag på - god husmanskost som är varierad och bra och följer en gammal trogen tallriskmodell :tummenupp.

Kött, sallad och potatis enm dagen. Pasta, grönsaker och skinksås nästa. Thaimat på onsdagen. Vegetarsikt på torsdagen. Fredag lite kycklingwok med nudlar med härlig buljong och matgrädde. Töm kylen i en härlig gryta på Lördag - söndagen, bara som några förslag. *rycka på axlarna* ät tills man nästan blir mätt, plus lite träning, och en cocosboll när du kollar på film - så voila- hälsa, snygg och gött!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nej-fan, spammande folk! Det här duger inte! Har tråden gått och dött eller!?

En vardagskväll under bästa spam-tid och tråden ligger nere...:va Ett gyllene tillfälle för en annan att få en pinne till i statistiken!:D (Fast man har lååång väg kvar att vandra till top 10...:gnissla
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Massa kloka ord!

Jag håller med dig, det är nästan lögn i helvete att äta rätt, och precis som du säger så är något bra ena dagen för att bli totalt livsfarligt veckan efter... Eller för att citera en lärare jag hade när jag gick i plugget: Så här gjorde vi på 40 taletn INNAN det här blev farligt.:hihi

Nej-fan, spammande folk! Det här duger inte! Har tråden gått och dött eller!?

En vardagskväll under bästa spam-tid och tråden ligger nere...:va Ett gyllene tillfälle för en annan att få en pinne till i statistiken!:D (Fast man har lååång väg kvar att vandra till top 10...:gnissla

Jupp, jag fåååår önska dig lycka till...:hihi
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag håller med dig, det är nästan lögn i helvete att äta rätt, och precis som du säger så är något bra ena dagen för att bli totalt livsfarligt veckan efter... Eller för att citera en lärare jag hade när jag gick i plugget: Så här gjorde vi på 40 taletn INNAN det här blev farligt.:hihi

Jupp, jag fåååår önska dig lycka till...:hihi

Man tackar för det!:tummenupp

Beträffande dieter hit och dieter dit, så är det bara att instämma! Möjligen hade jag nog tagit bort ditt "nästan". Jag tycker att det ÄR lögn i helvete, PuNcKt!

Sen kan jag citera någon annan klok;

Varför ska man banta, när man ändå går upp varje morgon?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Man tackar för det!:tummenupp

Beträffande dieter hit och dieter dit, så är det bara att instämma! Möjligen hade jag nog tagit bort ditt "nästan". Jag tycker att det ÄR lögn i helvete, PuNcKt!

För att göra det hela ÄNNU roligare så en del av problemet genetiskt, våra förfäder (dom som använde knölpåken till att jaga, både fruntimmer och mat;)) hade svårt att få i sig tillräckligt med fett, så därför smakar det bra, det är därför allting som smakar gott troligen är skapligt onyttigt...:huvet
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
För att göra det hela ÄNNU roligare så en del av problemet genetiskt, våra förfäder (dom som använde knölpåken till att jaga, både fruntimmer och mat;)) hade svårt att få i sig tillräckligt med fett, så därför smakar det bra, det är därför allting som smakar gott troligen är skapligt onyttigt...:huvet

Åfan, det problemet lider tyvärr inte jag av...:rolleyes:
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Seriöst!? En matmarochka som plågar-folk-på-bästa-TV-tid-och-tar-fett-betalt för det. Har sett nån glimt av nåt program, men minns inte vad eländet heter just nu...

Ahhhh... Typ: Du är vad du äter? Nä jag brukar inte titta på den typen av program...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top