Skriv-vad-du-vill-tråden

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
En skräckfylld trilogi med inslag av hets mot tjänstemän samt hårsmån från att missa flyget, bli häktad, få på käften samt en otrolig förvirring...

Vill någon verkligen läsa sådant....

Schekka enna kåpia DiReCkT !
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
En skräckfylld trilogi med inslag av hets mot tjänstemän samt hårsmån från att missa flyget, bli häktad, få på käften samt en otrolig förvirring...

Vill någon verkligen läsa sådant....

Jodå, det finns alltid folk som vill läsa om vad andra gjort, särskilt om det är lite *aotlåw*. :D
Eller så kanske det bara är jag som vill det eftersom jag inte vågar bråka med tjänstemännen när jag själv står där. :näsblod


Edit: Le Puck vill tydligen också. :D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jodå, det finns alltid folk som vill läsa om vad andra gjort, särskilt om det är lite *aotlåw*. :D
Eller så kanske det bara är jag som vill det eftersom jag inte vågar bråka med tjänstemännen när jag själv står där. :näsblod


Edit: Le Puck vill tydligen också. :D

Le Pück, med franskt uttal :mattias :ghey
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jodå, det finns alltid folk som vill läsa om vad andra gjort, särskilt om det är lite *aotlåw*. :D
Eller så kanske det bara är jag som vill det eftersom jag inte vågar bråka med tjänstemännen när jag själv står där. :näsblod


Edit: Le Puck vill tydligen också. :D

Man ska aldrig bråka med tjänstemän, däremot kan man sakligt och artigt påpeka brister i deras rutiner och regelverk, det är ju trots allt inte dom som bestämt hur slipstenen skall dragas, därför behöver dom ibland komma till insikt.

Det kommer kanske nån mer flyghistoria i mitt bloggotek så småningom.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Man ska aldrig bråka med tjänstemän! (resten är omsorgsfullt bortredigerat)
:fakta

(många av oss som glömmer bort att vi faktiskt är i allmänhetens tjänst, men många av allmänheten glömmer också bort att vi har ett uppdrag. Eller flera.)
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Man ska aldrig bråka med tjänstemän, inte heller artigt påpeka brister i deras rutiner och regelverk, det är ju trots allt ALLTID du som gjort fel, därför behöver dom ibland tydliggöra vissa saker för dig, så att du får komma till insikt.

:fakta Fasen Gamlot! Kunde inte skrivit det bättre själv...:näsblod
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ingen som har en SAAB 9000 2.3T, '94-98, ståendes ni behöver bli av med? Sålde precis min bil och vill ha en sån resten av vintern. Hojta till om ni vet någe :tummenupp
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Nu e granen på plats !! :tummenupp

Granh****e, skulle vara snäll och tog med grabben och handla gran idag, (tydligen får man inte längre fulhugga i skogen med unge, något snack frän sambon att lillen kunde lära sig :mad: ) , visar honom en fin gran som han tyckte om. Tittar på prislappen och inser att det är ju för f*n inte en månadsamortering jag skall ha, det är en gran......

Lilleman har dock bestämt sig, den granen ska det bli. Försöker övertala med andra granar, godismuta och allt jag kan komma på men se det gick inte....

Släpar ut aset till bilen och inser att om två veckor kastar jag ut en förvuxen blomma som jag pröjsat 475:- för :huvet




Undrar var lillen fått sin envishet ifrån????
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Usch Pluggen, nu sätter du ju press på en gammal man...:D

Är det då är i toppform för Hilda :rofl

Granh****e, skulle vara snäll och tog med grabben och handla gran idag, (tydligen får man inte längre fulhugga i skogen med unge, något snack frän sambon att lillen kunde lära sig :mad: ) , visar honom en fin gran som han tyckte om. Tittar på prislappen och inser att det är ju för f*n inte en månadsamortering jag skall ha, det är en gran......

Lilleman har dock bestämt sig, den granen ska det bli. Försöker övertala med andra granar, godismuta och allt jag kan komma på men se det gick inte....

Släpar ut aset till bilen och inser att om två veckor kastar jag ut en förvuxen blomma som jag pröjsat 475:- för :huvet




Undrar var lillen fått sin envishet ifrån????


:skrämd 475:- VAD var det för gran?

Själv var jag iväg med syskonbarnen och högg en fin gran :) kostnad med nät 130:-

Första gången de var iväg och högg en gran, tog väll ca 1 timme att hitta en perfekt gran och sen såga ner den och släpa hem den. Sen fick dom klä granen vilket de tycke var :hoppa

(dom har bara varit med och köpt en gran på torget typ innan )
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Usch Pluggen, nu sätter du ju press på en gammal man...:D

Jepp!:cdevil

Granh****e, skulle vara snäll och tog med grabben och handla gran idag, (tydligen får man inte längre fulhugga i skogen med unge, något snack frän sambon att lillen kunde lära sig :mad: ) , visar honom en fin gran som han tyckte om. Tittar på prislappen och inser att det är ju för f*n inte en månadsamortering jag skall ha, det är en gran......

Lilleman har dock bestämt sig, den granen ska det bli. Försöker övertala med andra granar, godismuta och allt jag kan komma på men se det gick inte....

Släpar ut aset till bilen och inser att om två veckor kastar jag ut en förvuxen blomma som jag pröjsat 475:- för :huvet




Undrar var lillen fått sin envishet ifrån????

Vafan... Att fulhugga en gran är ju en tradition ju... Jag kommer ihåg när brorsan och jag brukade fulhugga granar förut... Problemet var ju att det var ju mörkt när man utförde en sån manöver med det strålande resultatet att granarna oftast såg förjävliga ut...:D :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top