Skriv-vad-du-vill-tråden

Queen

Guest
Behövs ingen gran för julstämning iofs, det är sällskapet som är det viktiga. :krama Kanske Kakan fixar gran? Vem vet? :)

Hon är inte så liten, men hon är hos sin pappa varannan jul, det är så det är bara. Det funkar.

Personligen tycker jag granen hör traditionen till, men allt det där gör man oftast för barnen.
Hoppas ni får en fin jul hos Kakan alla som ska närvara.
:krama
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Dammit Mitra hur i helv... hittar du alla bilder? Hubert, Hetty och hilda...:rofl :rofl :rofl Den där ser ju precis som det man kom med ibland.:hihi :hihi

Min lilla hemlighet
th_biggrin.gif
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Personligen tycker jag granen hör traditionen till, men allt det där gör man oftast för barnen.
Hoppas ni får en fin jul hos Kakan alla som ska närvara.
:krama

Fram till min dotter var 7-8 år, trodde hon att Tomten kom med granen, för när hon vaknade på julaftons morgon stod den där, klädd, tänd och med massor av julklappar under. Hon var 1½ när hon kom nerför trappen, på sin pappas arm och utbrast ett hänfört WOW när hon såg granen. SÅ läckert.

Ju äldre hon blev, desto svårare blev det ju, för hon gick ju aldrig och lade sig. :lol

Hoppas du/ni får en fin jul också. :krama
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Fram till min dotter var 7-8 år, trodde hon att Tomten kom med granen, för när hon vaknade på julaftons morgon stod den där, klädd, tänd och med massor av julklappar under. Hon var 1½ när hon kom nerför trappen, på sin pappas arm och utbrast ett hänfört WOW när hon såg granen. SÅ läckert.

Ju äldre hon blev, desto svårare blev det ju, för hon gick ju aldrig och lade sig. :lol

Hoppas du/ni får en fin jul också. :krama


:rofl klappar under granen var det evigheter sedan vi kunde ha. Med hundvalpar m.m så hade det inte varit några klappar kvar att öppna :hihi
 

Queen

Guest
Fram till min dotter var 7-8 år, trodde hon att Tomten kom med granen, för när hon vaknade på julaftons morgon stod den där, klädd, tänd och med massor av julklappar under. Hon var 1½ när hon kom nerför trappen, på sin pappas arm och utbrast ett hänfört WOW när hon såg granen. SÅ läckert.

Ju äldre hon blev, desto svårare blev det ju, för hon gick ju aldrig och lade sig. :lol

Hoppas du/ni får en fin jul också. :krama

Vilken härlig berättelse, riktig christmas spirit!
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Vilken härlig berättelse, riktig christmas spirit!
Mmm... det är mysiga minnen. Nästa år ska det bli som vanligt igen. Jul från första advent och hela december och lite till! :)

Planeringen börjar redan i slutet av januari, tänka ut tema, börja samla på sig material för att fixa allt granpynt och så i juni börjar tillverkningen. Ja, jag VET att jag är helknäpp, men det blir så fint. :D
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Mmm... det är mysiga minnen. Nästa år ska det bli som vanligt igen. Jul från första advent och hela december och lite till! :)

Planeringen börjar redan i slutet av januari, tänka ut tema, börja samla på sig material för att fixa allt granpynt och så i juni börjar tillverkningen. Ja, jag VET att jag är helknäpp, men det blir så fint. :D

Sparar du inget från året innan eller slänger du bara ut granen med allt pynt?
 

Queen

Guest
Mmm... det är mysiga minnen. Nästa år ska det bli som vanligt igen. Jul från första advent och hela december och lite till! :)

Planeringen börjar redan i slutet av januari, tänka ut tema, börja samla på sig material för att fixa allt granpynt och så i juni börjar tillverkningen. Ja, jag VET att jag är helknäpp, men det blir så fint. :D

Jag och mina syskon har börjat förbereda knäck, kolor av olika slag och idag skrev vi inköpslista till julen...

Om SH folket kallar dig Jultaliban så är du inget emot två av mina systrar som är Julnassar...
Jag har inte fått bestämma ngt iår och det är jag som är kocken i familjen... :va

Nu förtiden kommer vi ganska bra överrens, det SKULLE ju kunna bero på att vi inte träffas så ofta...

Det sägs att man blir mer mogen med åldern...
Då stämmer det i ert fall iaf... :)
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag och mina syskon har börjat förbereda knäck, kolor av olika slag och idag skrev vi inköpslista till julen...

Om SH folket kallar dig Jultaliban så är du inget emot två av mina systrar som är Julnassar...
Jag har inte fått bestämma ngt iår och det är jag som är kocken i familjen... :va
Haha, Pluggen kallade mig jultaliban för att jag så benhårt håller fast vid min/vår tradition att inte äta lussebullar eller dricka julmust före första advent. För övrigt finns det väldigt få måsten vad gäller julen för min del. Jag vill ha julskinka, jag vill ha tunna revbensspjäll marinerade med honung och kanel, jag vill att granen ska kläs kvällen före julafton och så vill jag umgås med människor jag tycker om.

Du får schasa ut brewdarna ur köket med en kavel eller nå't vasst! :lol



Nu, mina vänner, önskar jag er en god natt. Ny dag imorgon (idag faktiskt). :krama
 

Queen

Guest
Haha, Pluggen kallade mig jultaliban för att jag så benhårt håller fast vid min/vår tradition att inte äta lussebullar eller dricka julmust före första advent. För övrigt finns det väldigt få måsten vad gäller julen för min del. Jag vill ha julskinka, jag vill ha tunna revbensspjäll marinerade med honung och kanel, jag vill att granen ska kläs kvällen före julafton och så vill jag umgås med människor jag tycker om.

Du får schasa ut brewdarna ur köket med en kavel eller nå't vasst! :lol

Där får jag ju hålla med dig, julkänslan försvinner om man inte kan få associera det som hör julen till med just julen.

Den med kaveln var bra... Får se hur det kommer gå, dom gick med på den gravade laxan iaf efter en timmas tjat..
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top