Skriv-vad-du-vill-tråden

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Ibland har man det inte för jobbigt......

Lurade lillen att vi inte behövde stiga upp för 0900 idag, pulade därefter lite på hojarna fram till 13.

Vart då hungrig så vi tände grillen och grillade korv med alla tillbehör.
Efter maten blev det en kopp kaffe i solskenet och se på fasen, en liten Mackmyra slank visst ner oxå...

Gillar solsken och +17 när jag är ledig :banana

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ibland har man det inte för jobbigt......

Lurade lillen att vi inte behövde stiga upp för 0900 idag, pulade därefter lite på hojarna fram till 13.

Vart då hungrig så vi tände grillen och grillade korv med alla tillbehör.
Efter maten blev det en kopp kaffe i solskenet och se på fasen, en liten Mackmyra slank visst ner oxå...

Gillar solsken och +17 när jag är ledig :banana

Har du också varit ledig idag? Riktigt skönt har det varit!:)

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Har du också varit ledig idag? Riktigt skönt har det varit!:)

Jepp, kommer ha ungefär 250 komptimmar till sommaren + fylld semsterbank + kotte nr2 ska födas så jag "måste" hålla nere arbetstiden inför alla övningar....

Snacka om i-landsproblem :hihi

Dr.Bike

Guest
Jepp, kommer ha ungefär 250 komptimmar till sommaren + fylld semsterbank + kotte nr2 ska födas så jag "måste" hålla nere arbetstiden inför alla övningar....

Snacka om i-landsproblem :hihi

Hinner ni någonsin jobba i det där yrket för all ledig tid som slammas upp så fort ni är in och vänder innanför grindarna! :D :blah

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Förövrigt så kan det tilläggas att det var bitvis jävligt mycket grus på Bogesundsvägen, om nu någon skulle få för sig att åka den i helgen...

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Hinner ni någonsin jobba i det där yrket för all ledig tid som slammas upp så fort ni är in och vänder innanför grindarna! :D :blah

Jobba? På sin höjd uppbringar vi lö...förlåt, bidrag :hihi

I år ser det riktigt bra ut. IOM Somaliaresan så snor vi korvetternas pengar då utlandsmissioner sker på en annan budget vilket ger att det skall köras herre-jösses-mycket båt.

En resa mitt fartyg ska göra i år är TOR Skellefteå. Fatta hur jäla långt upp det är, apcoolt. Nu får ju inte en annan följa med då vi visst skulle utöka familjen just den veckan :gnissla

Som det ser ut nu blir det Blekinge runt v917, stillaliggande v918, upp till Åland och röja v919-920, kompledig v921, runt i Hanöbukten v922, BALTOPS v923-midsommar, jobba stillaliggande v927 för att sedan gå på semester/kompledigt/pappaledigt i 15 veckor

:banana :fyllisar :Bugar :yoparty

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jaha, nu har Elefanten flyttat. Hade jag vetat att det var en snorunge som skulle köpa honom, är det tveksamt om jag hade släppt honom så lättvindigt. :rolleyes: Hur som helst slapp jag eländet med att vinka adjö, jag klappade honom på rumpan och önskkade honom lycka till innan jag stack imorse. Ja, Elefanten förstås, inte han som köpte honom.

En bra sak med att sälja hojen är att jag slipper ha konstant dåligt samvete för att jag inte kör fast det är fint väder och ledigt.

Jag har inte ens vett att ångra mig, så då måste det ju ha varit rätt att han fick en ny ägare?

Har förresten inte ens haft tid att sakna något öht, för när jag kom hem möttes jag av kaos, dotter med kompis på golvet, fullt med vatten och salvkompresser överallt och lite kalabalikstämning. Det är alltid kul med barn, man har aldrig någon aning om vad som händer... :gnissla Hon har skållat benet med kokhett vatten, så nu (efter sjuhundrafemtielva samtal till vårdinstanser och lika många minuter i telefonköer) ska vi åka till närakuten. Preciiiiis den fredagkväll jag hade planerat. Eller?!? :va

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En bra sak med att sälja hojen är att jag slipper ha konstant dåligt samvete för att jag inte kör fast det är fint väder och ledigt.

Jag hade kunnat rasta honom åt dig så hade du sluppit dåligt samvete ;)

...Hon har skållat benet med kokhett vatten, så nu (efter sjuhundrafemtielva samtal till vårdinstanser och lika många minuter i telefonköer) ska vi åka till närakuten. Preciiiiis den fredagkväll jag hade planerat. Eller?!? :va

Aj! Hoppas det går bra!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Yasha sålde sin Elefant igår och jag säljer min pärla imorgon.
Tyvärr ett måste även fast det svider i mitt hjärta.

Kan inte någon skänka mig en hypermotard?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM