Skriv-vad-du-vill-tråden

Dr.Bike

Guest
Jaha, nu har Elefanten flyttat. Hade jag vetat att...bla bla
En bra sak med att sälja hojen är att.... bla bl.a.

Jag har inte ens vett att ångra mig...bla blaaa
så då måste det ju ha varit rätt att han fick en ny ägare? bla-sure!

.....Hon har skållat benet med kokhett vatten, så nu (efter sjuhundrafemtielva samtal till vårdinstanser och lika många minuter i telefonköer) ska vi åka till närakuten. Preciiiiis den fredagkväll jag hade planerat. Eller?!? :va

1. Snacka om att linda in sin sälj-ångest i massa krystade snusförnuftiga argument! :D Detta var det mest klassiska fall av jag-vill-visst-ha-hoj-men-måste-intala-mig-själv-att-det-var-rätt-syndrom jag någonsin sett!

Sanningen: Det är ALDRIG rätt eller lätt att sälja en hoj! :fakta

2. Sheisse... hoppas det går bra - brännskador asså... :död nicht gut.

Yasha sålde sin Elefant igår och jag säljer min pärla imorgon.
Tyvärr ett måste även fast det svider i mitt hjärta.

Kan inte någon skänka mig en hypermotard?

Jomenvisst serru...Sportbike har en sån övermotoriserad brandstege som han säkert lånar ut! ;)

Jobba? På sin höjd uppbringar vi lö...förlåt, bidrag :hihi

I år ser det riktigt bra ut. IOM Somaliaresan så snor vi korvetternas pengar då utlandsmissioner sker på en annan budget vilket ger att det skall köras herre-jösses-mycket båt.

En resa mitt fartyg ska göra i år är TOR Skellefteå. Fatta hur jäla långt upp det är, apcoolt. Nu får ju inte en annan följa med då vi visst skulle utöka familjen just den veckan :gnissla

Som det ser ut nu blir det Blekinge runt v917, stillaliggande v918, upp till Åland och röja v919-920, kompledig v921, runt i Hanöbukten v922, BALTOPS v923-midsommar, jobba stillaliggande v927 för att sedan gå på semester/kompledigt/pappaledigt i 15 veckor

:banana :fyllisar :Bugar :yoparty

Jahaja, ja då ses vi väl i Somalia då! Jag har oxå åkt på det där...
Tekniskt stöd och Logistik heter det visst på vårt språk.
Mne jag försöker åla mig ur det...

Jahaja - närvaro på jobbet ja. Jo om arbetsgivaren låtsas ge er lön, kan ju ni alltid låtsas att arbeta... ;)

Och det är väl ff som på "min" tid? D.v.s "En timme närvaro på jobbet ger två timmar ledigt..." ? :hihi

Last edited:

sportbike

Guest
Tyvärr ett måste även fast det svider i mitt hjärta.

Kan inte någon skänka mig en hypermotard?

Jag kan skjutsa dig på bulten :rolleyes:
(eeeh,va?)

Jomenvisst serru...Sportbike har en sån övermotoriserad brandstege som han säkert lånar ut! ;)

Uppgraderad från undermotoriserad till vansinnesfärd.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Uppraderad från undermotoriserad till vansinnesfärd.

Var det den Tom hade uppe hos Patrik i helgen? (han mappade en hypnomongotard där då iaf).
Om inte annat ska vi väl holka ur vissa väl valda delar på moppen din vad det lider.
Patrik rapporterade nyss via sms att en CBR 1000 jag gjorde innan jag åkte nu relativt ojusterad gått från 152 på slangen före* till närmare 165 nu.
Det blir cirkus 10% det.

*jepp - det ÄR konservativa (sanna?) siffror i den bänken.

sportbike

Guest
Var det den Tom hade uppe hos Patrik i helgen? (han mappade en hypnomongotard där då iaf).
Om inte annat ska vi väl holka ur vissa väl valda delar på moppen din vad det lider.
Patrik rapporterade nyss via sms att en CBR 1000 jag gjorde innan jag åkte nu relativt ojusterad gått från 152 på slangen före* till närmare 165 nu.
Det blir cirkus 10% det.

*jepp - det ÄR konservativa (sanna?) siffror i den bänken.

Nix,det var Druid:s hoj här på forumet.
Och nästa sväng blir det big-bore,portning osv.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Nix,det var Druid:s hoj här på forumet.
Och nästa sväng blir det big-bore,portning osv.

Tänk vad ni vet mycket om varann ni Ducatister! :3freak Ofattbart!
Som en enda jälla stor familj! :D

Nåväl - den hade lite tjöpe-bling å termisar, å då jag inte känner igen alla duccar individvis...(som vissa tycks göra!) så tänkte jag att det var din.
Tom trollkarl tweakade iaf med tangentbord, samma saker som jag gör med slipstift! :D

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Det ÄR helg!! :) :krama

Usch ligger helt tagen här... med (faktiskt) en tår i ögat...
Såg en fenomenal kvinna på "Britains Got Talent" som verkligen gav alla hånskrattande typer i publiken det berömda :)finger)

Se, hör och njut!

Susan Boyle

Fyfasen, hon hade krut i stämman Susan......

Direkt måste man ju dra parallelen med Paul:
http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA

Jahaja, ja då ses vi väl i Somalia då! Jag har oxå åkt på det där...
Tekniskt stöd och Logistik heter det visst på vårt språk.
Mne jag försöker åla mig ur det...

Jahaja - närvaro på jobbet ja. Jo om arbetsgivaren låtsas ge er lön, kan ju ni alltid låtsas att arbeta... ;)

Och det är väl ff som på "min" tid? D.v.s "En timme närvaro på jobbet ger två timmar ledigt..." ? :hihi

Jag drar inte till Somalia, HSB satte ganska ordentligt stopp för det....

Last edited:

sportbike

Guest
Tänk vad ni vet mycket om varann ni Ducatister! :3freak Ofattbart!
Som en enda jälla stor familj! :D

Nåväl - den hade lite tjöpe-bling å termisar, å då jag inte känner igen alla duccar individvis...(som vissa tycks göra!) så tänkte jag att det var din.
Tom trollkarl tweakade iaf med tangentbord, samma saker som jag gör med slipstift! :D

Liten exklusiv skara,vettu :)
Du borde veta att det inte var min,hans väger ju 50 pannor mer :gnissla

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaha, nu har Elefanten flyttat. Hade jag vetat att det var en snorunge som skulle köpa honom, är det tveksamt om jag hade släppt honom så lättvindigt. :rolleyes: Hur som helst slapp jag eländet med att vinka adjö, jag klappade honom på rumpan och önskkade honom lycka till innan jag stack imorse. Ja, Elefanten förstås, inte han som köpte honom.

Såja, då kör vi.....

http://www.blocket.se/vi/21133203.htm?ca=22_s
http://www.blocket.se/vi/20251187.htm?ca=22_s
http://www.blocket.se/vi/21241375.htm?ca=22_s
http://www.blocket.se/vi/21212254.htm?ca=22_s
http://www.blocket.se/vi/21201650.htm?ca=22_s
http://www.blocket.se/vi/21194022.htm?ca=22_s
http://www.blocket.se/vi/21157696.htm?ca=22_s

Jaså ja - Somalia eller Skellefteå... same same som de säger i Lappland!

Även den resan satte hon stopp för.....

fats där är jag nog liiite medskyldig, krävs visst två för att avla fram avkomma trots att jag inte kan tänka mig att min insats var vidare svettig :hihi

Last edited:

sportbike

Guest
Det ÄR helg!! :) :krama

Usch ligger helt tagen här... med (faktiskt) en tår i ögat...
Såg en fenomenal kvinna på "Britains Got Talent" som verkligen gav alla hånskrattande typer i publiken det berömda :)finger)

Se, hör och njut!

Susan Boyle

Jisses vilken pipa.
Härligt att se all misstro vändas till hänföring på två sekunder :tummenupp

(har sett det förr hos folk som provat en Ducce för första gången)

Va? Varför gör den det?
Så mycket kan du väl inte ha bantat...den? :)
Eller har du helium i ramen?

Mjaa,(trademark Tandställningen) kanske inte femtio,men många.
Och ja,helium både i ramen och pluskan :rolleyes:

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Hon har skållat benet med kokhett vatten, så nu (efter sjuhundrafemtielva samtal till vårdinstanser och lika många minuter i telefonköer) ska vi åka till närakuten. Preciiiiis den fredagkväll jag hade planerat. Eller?!? :va

Usch, Trist! :gnissla Hoppas det går så bra som möjligt! Hälsa tjejan så gott!:krama

Och jag sålde min Speedy ikväll! Snyft! Fast jag kommer nog att få se Speedy fler gånger ändå. Killen som handlade kommer nog att haka på och åka med oss i sommar en del. Jo, jag ämnar köpa en ny(are) till veckan!:)

Last edited:

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Min lilla tjej fick åka limo till o från skoldiscot ikväll, tror ni hon är mäkta nöjd eller!? :yoparty

Yasha: Hoppas dottra klarar sig bra!!! Krya-på-sig-kram till henne!:krama

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
@ Dr.Bike: du kunde inte ha mer fel. Inga svepskäl behövs, jag har absolut inget hojsug alls. Det är borta. På riktigt. :(

@Frisen: du smög in din egen där också. Tror du verkligen att jag skulle köpa den, va?!? :crash (Stoffys är ett alternativ, vi får se framöver)

@Alla som varit snälla och brytt sig: dottern får springa till distriktssköterskan några omgångar, men eftersom hon var handlingskraftig och stoppade benet under kallvatten direkt och satt så tills hon fick hjälp, har hon klarat sig superbra. Tack! :krama

De stoppade i henne två Citodon, så vi får se när hon börjar klippa med ögonen. :hihi

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
@Alla som varit snälla och brytt sig: dottern får springa till distriktssköterskan några omgångar, men eftersom hon var handlingskraftig och stoppade benet under kallvatten direkt och satt så tills hon fick hjälp, har hon klarat sig superbra. Tack! :krama

Skönt att det gick bra.:tummenupp

Och jag sålde min Speedy ikväll! Snyft! Fast jag kommer nog att få se Speedy fler gånger ändå. Killen som handlade kommer nog att haka på och åka med oss i sommar en del. Jo, jag ämnar köpa en ny(are) till veckan!:)

Du menar att först så bangar du garagefikat och sen bangar du hojen?:7peta

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
@ Dr.Bike: du kunde inte ha mer fel. Inga svepskäl behövs, jag har absolut inget hojsug alls. Det är borta. På riktigt. :(

De stoppade i henne två Citodon, så vi får se när hon börjar klippa med ögonen. :hihi

Inget hojsug alls?? Vaffö då???

Duktig dotter du har!:tummenupp
Skönt att det gick bra för henne!

TVÅ (2) CITADON?? Och hon står upp?? Jisses... Tanten tar en halv
och 10 min senare så sluddras det rätt friskt och en minut senare så är det sågverket hugo här... :D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha