Skriva av mig!!!!!!!!!!!!

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Är lite smått förvånad :confused: lite smått ledsen :( lite smått besviken :3freak och totalt jävla skit förbannad.... :mad:

Idag när jag och 4 st polare var ute och körde lite båge så hände något mindre kul. Efter ca 1h körning med perfekt väder så stannade vi till för att ta oss något att fika. Under de 45min han vi snacka lite allt möjligt även motor ras. Efter fikat bestämmer vi oss för att ta en lite sväng till och börjar åka. Ser min ena polare på sin gröna ninja köra på bakhjulet stående, fränt tänker jag de ska ja prova svänger av efter de andra. Börjar på ettans växel går ju jätte bra kör tills varv stoppet slår i lägger ner bågen och ett jätte rassel hörs och ett totalt vit blått rökmoln sprider sig över vägen i säkert 50m och ända ut i kanterna. Det här var inte bra tänkte jag stängde av motorn och väntade på att polarna slulle vända. Efter en stund så kommer de tillbaks lite smått undrandes över vad jag står där vid vägkanten och pular med. Till saken hör att en av de som var med och körde var en mek på ett Suzuki center här, han tittade förvånande på min Suzuki GSXR 750 00:a uttagen 02 med endast 934mil på mätarn. Oj då det här är inte bra säger han, hmm låter ju inte bra när en mek säger så, ser att det ligger olja i ljudämpar slut stycket och dropar ifrån 2st grenrör... Han säger det verkar som antingen din topp har spruckit eller har kam kedjan gått av eller skjutigt sönder 2 st kolvae. O nej, vad kan detta kosta tro, då svarar han mig inte en anning men svin dyrt är det satsa på en ny motor istället. FÖRBANNADES JÄVLA PISS FITTA KUK BAJS :huvet :mad: :4skrika precis rätt tid på året för något sådant här. Så om någon har en GSXR 750 motor 00 till 03 till salu ej O SKRUVAD till salu så tas det i intresse... Ska ringa till General Importören imorgon och säga vad jag tycker och tänker, Detta ska ju inte få hända en så pass ny hoj med de milen på mätarn, Om jag inte får hjälp ifrån Suzuki med det här kan jag ju säga ALDRIG mer en Suzuki....


JÄVLA HELVETES FÖRBANNDE SKIT var bara tvungen en gång till :huvet :mad:

///Micke
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Fan så surt. Utmärkt inledning på mc-sommaren. Inte. Suzuki/ÅF:en kommer väl säga att du kört sönder hojen. Byt till Honda istället så slipper du slikt skit!
 

Bifogat

  • repsol-honda.jpg
    repsol-honda.jpg
    33.7 KB · Visningar: 222

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Gisses vilket depp.
Har för mig att japanska märken brukar ha en rätt schysst Goodwill policy så det är ju helt klart värt att gå på Suzuki, vet iaf att Honda är rätt coola med det.
Har du ingen försäkring som täcker ett sån't här haveri?

Lycka till! Berätta hur det går för dig.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Vet ej om jag har någon försäkring som täcker detta...
Ska ängna en stor del av morgon dagen vid telefonen... Men jag menar en Så pass ny hoj ska inte rasa.. Meken som var med sa att han aldrig hade varit med om något liknande...

Hoppas nu på det bästa..

Föresten någon som ha något tele nr till general importören????


Mvh Micke
 

ZX7R -97

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki ZX7R
Mr_Mike skrev:
Är lite smått förvånad :confused: lite smått ledsen :( lite smått besviken :3freak och totalt jävla skit förbannad.... :mad:

FÖRBANNADES JÄVLA PISS FITTA KUK BAJS :huvet :mad: :4skrika

JÄVLA HELVETES FÖRBANNDE SKIT var bara tvungen en gång till :huvet :mad:

///Micke


Förstår dig, hoppas att det löser sig...
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
usch...
inget roligt alls.
jag lider med dig.
fick buta motor vid denhär tiden förra året... det sved... iofs är min cyckel billigare så det blev kanske inte sååå himla dyrt... men inte skoj iallafall.
hoppas du hittar någon bra lösning.
//droopfy
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Är väl KGK som är generalimportör för suka?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Ettans växel och varva till varvtalsstoppet :död = avancerad motormisshandel.
Har lite svårt att ha förståelse för ditt ras.
 

PastaRacing

Socio #3123
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Rätt båge
Trist, jag lider med dig.

Kolla ditt försäkringsbolag, har du helförsäkring ingår väl en maskinförsäkring

Det gör det i alla fall på bil och den brukar gälla i 5år. Sedan vet jag inte när de börjar räkna, det borde vara första reg.datumet.

/Fredrik
 

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
Mr_Mike skrev:
Vet ej om jag har någon försäkring som täcker detta...
Ska ängna en stor del av morgon dagen vid telefonen... Men jag menar en Så pass ny hoj ska inte rasa.. Meken som var med sa att han aldrig hade varit med om något liknande...

Hoppas nu på det bästa..

Föresten någon som ha något tele nr till general importören????


Mvh Micke

KGK Suzuki = lycka till. De vill inte prata med sina kunder, du blir kopplad till en återförsäljare. Här är tel.nr iaf: 020-35 00 35. Hojen är väl ny nog för att maskinbiten i försäkringen ska gälla ?
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
BMW R90s skrev:
Ettans växel och varva till varvtalsstoppet :död = avancerad motormisshandel.
Har lite svårt att ha förståelse för ditt ras.

Tycker du en hoj som gått 1000 mil ska stendö för att man kör på varvstoppet på ettan? Kanske på en Triumph från '95 men inte fan en japansk 00a. Inte rimligt.
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Lider med dig

Mr_Mike skrev:
Ska ringa till General Importören imorgon och säga vad jag tycker och tänker, Detta ska ju inte få hända en så pass ny hoj med de milen på mätarn, Om jag inte får hjälp ifrån Suzuki med det här kan jag ju säga ALDRIG mer en Suzuki....

Tråkigt som fan, hoppas det löser sig. :pannkyss

Berätta gärna hur det går och vad KGK säger, jag tycker dom ska bju på en ny motor, en som inte gått 1000 mil äns ska väl palla varvstoppet, det är väl därför det finns varvstopp eller :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mr_Mike skrev:
JÄVLA HELVETES FÖRBANNDE SKIT var bara tvungen en gång till :huvet :mad:
///Micke

Polaren har en TL1000 och upptäckte för någon vecka sedan att ramen gått av någonstans på bakre delen av hojen.. typ där bakdämparen fäster.. han fick iaf en ny ram av Suzuki även om han får betala arbetet själv...

Hittade en del motorer på blocket:
http://www.blocket.se/view/4963339.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

...Tyvär fanns där ingen GSXR750 men killen verkar ju handla en del med motorer så du kanske kan se om han har kontakter så han kan ordna fram en..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top