Skulle du acceptera ifall Sveriges statsminister

Invandrare som statsminister


  • Antal röstningar
    0

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skulle du acceptera ifall Sveriges skulle få en statsminister som är invandrare?

Säg att personen kan komma från vilket land som helst, samma ambitioner och minst lika bra eller bättre än Fredrik R och Göran P. Skulle du acceptera det?
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Vart går gränsen för invandrare? Född i sverige kan jag tycka nu, att en statsminister bör vara i alla fall.. Men jag skulle nog ge kredd till den som är stark nog att invandra till ett land och få så folkligt stöd att han lyckas nå absoluta toppen... Då är man nog värd det..
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vad söker du för svar bully?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vart går gränsen för invandrare? Född i sverige kan jag tycka i alla fall.. Men jag skulle nog ge kredd till den som är stark nog att invandra till ett land och få så folkligt stöd att han lyckas nå absoluta toppen... Då är man nog värd det..

Född eller icke född, föräldrarna kommer från ett annat land än sverige säger vi.

vad söker du för svar bully?


Vill veta vilken nivå VI svenskar ligger på när det gäller åsikter ang. invandrare när det kommer till sådana frågor.

Som det skrevs i en annan tråd ang Baylan (sossen) som inte var aktuell som ledare för sossarna då det skulle vara svårt att svälja för en del av väljarna fick mig att fundera och därför startade denna tråd.

Enkelt.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nu röstade jag Ja, och sen ändrar du spelreglerna helt :va

ändrade inte utan det var min tanke när tråden startades, trodde inte det spelade nån roll. invandrare som invandrare.

men vi säger att han icke är svenskfödd, varför tycker du då att han inte är berättigad att vara/bli statsminister?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag skulle nog ha svårt för att lita på en politiker som inte är uppvuxen i Sverige.
I övrigt skiter jag i var personen är född.
Men:
När partistyrelsen begränsar urvalet genom att besluta att ministrar skall utses grundat på kön, ursprung eller sexuell läggning så blir jag misstänksam.
Även om man uttalat väljer heterosexuella, genomsvenska män.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
ändrade inte utan det var min tanke när tråden startades, trodde inte det spelade nån roll. invandrare som invandrare.

men vi säger att han icke är svenskfödd, varför tycker du då att han inte är berättigad att vara/bli statsminister?

Det var ett försök till skämt, men jag var nog lite för trött bara :D
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Hatar Sverige.

Denna frågan går inte att svara på utan att direkt anses vara rasist, hurra!

Kan man inte få tycka att många invandrare är kanonmänniskor men ändå helst se att det är en "svensk" person som är "sveriges" statsminister?

Jag svarar nej på frågan.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Är man så jävla duktig så att man blir vald till statsminister är man nog kompetent att vara det. Särskilt om man har sämre förutsättningar än sina motståndare.
 

Kneedrag

Guest
Javisst om han är bättre än dem andra i politiken.

Btw tycker Obama är helt ok ,mycket bättre än Bush jr
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ser inga problem med det hela så länge personen är insatt i Sveriges politik och historia sedan länge och har bra meriter samt ej troende (ej uttalad muslim, hindu, kristen eller vad fan som helst).
Däremot skulle jag inte vilja ha en ung statsminister. Jag var faktiskt tveksam till Reinfeldt från början, till en sån post vill man ha en maktgalen jävel som har varit med länge men han visade ju att kunde sköta spakarna galant trots sin "ringa" ålder.
Precis som att de släpper in Anton Abele i riksdagen. Ok att ungdomar ska få göra sin röst hörd, men 18 år och in i riksdagen är inte ok.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Javisst om han är bättre än dem andra i politiken.

Btw tycker Obama är helt ok ,mycket bättre än Bush jr

Vad har Obama med invandrare i politiken att göra? Obama är född Amerikan. I USA kan du inte bli president om du inte är född Amerikan.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nej och obahama parallellen håller inte, han är inte direkt 2 generations invandrare.

Tycker iaf att statsministerns föräldrar också bör va födda i sverige.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hatar Sverige.

Denna frågan går inte att svara på utan att direkt anses vara rasist, hurra!

Kan man inte få tycka att många invandrare är kanonmänniskor men ändå helst se att det är en "svensk" person som är "sveriges" statsminister?

Jag svarar nej på frågan.


Intressant, respekterar att du har din åsikt och vågar dela med dig av den till skillnad mot andra. Men hade varit kul o veta varför den spärren finns där hos dig, att det plötsligt blir jobbigt om personen vore invandrare.

Känner du även så ex. ifall ditt barn kom hem med sin nya pojk/flickvän och den är invandrare, eller om din nya chef på jobbet är invandrare, om din syster väljer att dela sitt liv med en invandrare osv. Bara några ex. då jag inte vet om du har barn, syskon osv.

Vad är det för faktorer som får dig att ställa dig så i den frågan ang. just statsminister?
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det beror väl helt på... Snackar vi en old-school invandrare som tycker att sverige vore bättre utan svenskar och som vill införa sharialagarna och straffa våldtäktsoffer med stening så nej. Snackar vi däremot en välintegrerad invandrare som faktiskt lyckats anpassa sig och talar vettig svenska (skulle nog ha svårt för en statsminister som snackar typ som "ey bruschan!":D) så varför inte? Det viktigaste är väl ändå personens åsikter, kvalifikationer och vad han/hon vill uppnå under sin tid som statsminister?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det beror väl helt på... Snackar vi en old-school invandrare som tycker att sverige vore bättre utan svenskar och som vill införa sharialagarna och straffa våldtäktsoffer med stening så nej. Snackar vi däremot en välintegrerad invandrare som faktiskt lyckats anpassa sig och talar vettig svenska (skulle nog ha svårt för en statsminister som snackar typ som "ey bruschan!":D) så varför inte? Det viktigaste är väl ändå personens åsikter, kvalifikationer och vad han/hon vill uppnå under sin tid som statsminister?

Om vi säger att han pratar perfekt svenska, ej religiös, gillar sverige och värnar om svenska folket. Typ samma kvalitéer som fredrik r eller görna p. de enda han inte har gemensamt med dem är att han är svensk ursprungligen.

ingen diktator taliban som inte har rinnande vatten i kranen, knappt elektricitet i husen han bodde i och ser ner på svenska folket.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top