Skulle du acceptera ifall Sveriges statsminister

Invandrare som statsminister


  • Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det skulle väl isf kunna vara att en viss risk för positiv särbehandling föreligger. Vi bor trots allt i Sverige. Jordens mest politiskt korrekta och självhatande land.

I valbåset är all politisk korrekthet som bortblåst. Visst skulle man kunna göra en "Mona-lansering" och alltså välja en mindre lämpad men mer "PK" kandidat men det skulle i så fall straffa sig, precis som det nu gjorde med Mona. Det är därför jag nästan skulle föredra en kandidat med invandrarbakgrund eftersom denne skulle behöva bevisa sig betydligt mer än den silldoftande svenske motkandidaten för att till slut få folkets röster där de står gömda bakom skärmarna i vallokalen.

Det är Sverige. Då ska ingen invandrare sitta och bestämma.

Och ingen nykterist för de som inte tar sig ett järn litar jag inte på.

Någon frikyrklig jäkel vill jag heller inte ha för de är skumma. De flesta av oss går ju inte ens i kyrkan så den som dessutom väljer någon udda-kyrka måste ju vara dubbelt skum.

Det får inte vara en vegetarian för människor äter kött. Punkt. Utan kött måste det bli knas i skallen och nån sån vill jag inte ha som statsminister.

Jag tycker f.ö. vi borde få granska kandidaternas skivsamling och filmsamling. Hittar vi uteslutande "Absolute Dance" i skivsamlingen och romantiska komedier med Hugh Grant eller "Scary-Movie-liknande" filmer så är de heller knappast lämpliga. :mad:
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
I valbåset är all politisk korrekthet som bortblåst. Visst skulle man kunna göra en "Mona-lansering" och alltså välja en mindre lämpad men mer "PK" kandidat men det skulle i så fall straffa sig, precis som det nu gjorde med Mona. Det är därför jag nästan skulle föredra en kandidat med invandrarbakgrund eftersom denne skulle behöva bevisa sig betydligt mer än den silldoftande svenske motkandidaten för att till slut få folkets röster där de står gömda bakom skärmarna i vallokalen.



Och ingen nykterist för de som inte tar sig ett järn litar jag inte på.

Någon frikyrklig jäkel vill jag heller inte ha för de är skumma. De flesta av oss går ju inte ens i kyrkan så den som dessutom väljer någon udda-kyrka måste ju vara dubbelt skum.

Det får inte vara en vegetarian för människor äter kött. Punkt. Utan kött måste det bli knas i skallen och nån sån vill jag inte ha som statsminister.

Jag tycker f.ö. vi borde få granska kandidaternas skivsamling och filmsamling. Hittar vi uteslutande "Absolute Dance" i skivsamlingen och romantiska komedier med Hugh Grant eller "Scary-Movie-liknande" filmer så är de heller knappast lämpliga. :mad:

Helt rätt! Samma med framhjulsdrift.
Jag pratar inte med folk som kör framhjulsdrivna bilar. Det är ngt djupt handfallet, viljelöst och avtrubbat över såna livsformer. Att frivilligt låta sig framsläpas sittandes bakom drivhjulen, lojt och resignerat som en tågvagn, det gör ingen med fältherreblick. Såna ska man inte ha som statsminister.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Så med den logiken är jag invandrare...
Jag är född 1976 i Sollentuna, Sverige och pappa kommer ursprungligen från Finland och mamma från Huddiksvall, Sverige.

Skulle dock aldrig klassa mig som invandrare men rätt intressant att du gör det... :död

HA! Blade-turken
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Om man är uppväxt i Sverige så tycker jag man kan klassas som Svensk men inte annars :va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
StaTsminister heter det inte staDsminister:mad:

Vem har skrivit stadsminister? :D Kul att gå omkring hela livet i ovisshet och undra varför just deras stad inte har någon minister men att Stockholm minsann har det :(

Om man är uppväxt i Sverige så tycker jag man kan klassas som Svensk men inte annars :va

Ja, du har ju visat prov på livserfarenhet må jag säga.
Så om du har en liten Al shabab som är född i Tensta, aldrig integrerad i det svenska systemet/samhäller så kan han gott vara statsminister ändå?
För det förekommer fall bland troende dårar som anser att de minsann inte ska ta del av systemet.

Och innan jag blir påhoppad av någon, det förekommer ju faktiskt likadant inom den svenska kyrkan :knutby Eller andra religioner som man ej behöver vara mörkhyad för att tillbedja. Så det där med Al shabab var inget SD-uttalande :försvar

Edit/ Jag vet iofs inte varför jag svarar på en Flejm-medlem skapad av Markus eller liknande person :va
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Så med den logiken är jag invandrare...
Jag är född 1976 i Sollentuna, Sverige och pappa kommer ursprungligen från Finland och mamma från Huddiksvall, Sverige.

Skulle dock aldrig klassa mig som invandrare men rätt intressant att du gör det... :död

Var skrev jag att jag gör det om dig?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Om man är uppväxt i Sverige så tycker jag man kan klassas som Svensk men inte annars :va

Antar att det är mitt svar till GixxerTina du tänker på... det jag ville poäntera är att det är svårt att klassa Obama som invandrare tycker jag.

Var skrev jag att jag gör det om dig?

Eller var det så att du med din wikisökning ville påvisa att Obama inte är invandrare... för jag tolkade ditt inlägg som "bevis" för han skulle klassas som det.
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Antar att det är mitt svar till GixxerTina du tänker på... det jag ville poäntera är att det är svårt att klassa Obama som invandrare tycker jag.

Ok han kanske inte är invandrare , fel uttryckt. Men att han blev vald till USA president säger en hel del.
Det betyder att om man har rätt meriter, karisma,är en bra ledare och är duktig osv. Så visst går det.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ok han kanske inte är invandrare , fel uttryckt. Men att han blev vald till USA president säger en hel del.
Det betyder att om man har rätt meriter, karisma,är en bra ledare och är duktig osv. Så visst går det.

Som jag skrev (eller om det var i en annan liknande tråd) så har USA en historia med motsättningar mellan mörkhyade och icke mörkhyade som är helt annat än den "rasism" som finns i Sverige och därmed är det en anings mer sensationellt att en mörkhyad person blivit vald till president med majoritetsröstning där.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ska du bli stadsminseter Bully? Jag kommer att rösta på dig iaf! :yoparty

Näfyfan! Är för ärlig och håller det jag lovar så politiker eller statsminister skulle jag aldrig vilja bli.
Skulle kRÄnKa alla politiker så fort jag kommer in i riksdagen, svårt o Hålla trutten när jag vet att de hycklar o spelar massa skådespel
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vem har skrivit stadsminister? :D Kul att gå omkring hela livet i ovisshet och undra varför just deras stad inte har någon minister men att Stockholm minsann har det :(

Skrev både staTsminister och staDsminister i mitt inlägg från i natt. Inte särskilt konsekvent av mig. Får väl skylla på trötthet :näsblod Inte första gången det händer och troligtvis inte heller den sista.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Skrev både staTsminister och staDsminister i mitt inlägg från i natt. Inte särskilt konsekvent av mig. Får väl skylla på trötthet :näsblod Inte första gången det händer och troligtvis inte heller den sista.

Fast skillnaden är ju att du faktiskt vet vad det heter. Sen att du inte kan uttala det är en annan femma, eller hur uttalar ni skåningar statsminister? :rolleyes:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fast skillnaden är ju att du faktiskt vet vad det heter. Sen att du inte kan uttala det är en annan femma, eller hur uttalar ni skåningar statsminister? :rolleyes:

den va taskig:D
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ja

Jag skulle inte ha några som helst problem med det. En statsminister skall vara kompetent, that's it.

Däremot finns det inga likhetstecken mellan att acceptera en utländsk statsminister och samtidigt tycka att vi har en bra invadringspolitik (alltså att använda statistik i aftonbladet-manér). Vi har en extrem invandring per capita och bland de lägsta kraven av alla mottagarländer. Kanada och USA handplockar högutbildade som sanbbt assimilerar sig medan och vi tenderar att älska bidragsfallen. Den som vill kalla det arbetskraftsinvandring kan ju börja med att svara på varför vi har 8% arbetslöshet i Sverige?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tänk att det alltid i alla trådar på SH skall vara någon/några som drar upp tokextrema exempel... vem tror att vi skulle få en statsminister som skulle kunna vända upp och ned på landet så pass rejält att vi börjar stena folk på torget?

Sen kan man undra vad religion har att göra med statsminister i ett land som Sverige där vi inte är särskilt religösa, Svenska Kyrkan har blivit mer och mer avknoppad från Svenska Staten och religion har väldigt lite (om ens något) inflytande i det svenska samhället.

Allt jag ville ha sagt var att om vi delar upp det väldigt grovt och enkelt så skulle jag ha problem med en dåligt integrerad invandrare som statsminister men inga som helst problem med en väl integrerad dito, ok?:)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fast skillnaden är ju att du faktiskt vet vad det heter. Sen att du inte kan uttala det är en annan femma, eller hur uttalar ni skåningar statsminister? :rolleyes:

Fråga en infödd skåning som bott här nere hela livet. Din kommentar träffar fel mottagare i det här fallet tyvärr. Jag hade svårt att förstå sydnytt när vi flyttade ner för många år sedan.... ord som man uttalar annorlunda här nere är duscha, buss etc. Desto längre ner mot Malmö eller ut på landet du kommer desto mer utpräglad är dialekten. Ingen större skillnad mot övriga länen i landet där regionala skillnader i dialekter också finns. Med tanke på hur trångsynta människor är mot olika dialekter i landet hur ska man då kunna acceptera att någon kommer från ett annat land. Är det rent av i dialekt och språk rasismen existerar mer mot hudfärg? Börjar nästan tro det.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top