Jag tycker av ren princip att vi bör ha en svensk statsminister i Sverige. Sen om "Kalle" ser ut att heta Mohammed, det spelar mig ingen roll så länge hans föräldrar är födda i Sverige och han har kunskaperna som krävs. När räknas man som svensk, oavsett hudfärg? Ja, som jag sa, andra generationen. Detta är såklart bara vad JAG tycker är rimligt.
Uppfyller man inte dessa krav så får man helt enkelt göra något annat i livet än att bli statsminister.
Något jag hade accepterat om jag flydde från mitt hemland för att söka skydd någon annanstans (för det är bara den typen av människor som kommer till Sverige nu för tiden
).
Kan man inte tycka att invandraren som kommer hit för att skapa sig ett drägligt liv kan nöja sig med just detta och acceptera att möjligheterna i det nya landet är begränsade i viss mån?
Varför måste vi acceptera allting, när så få andra länder gör det?
Känner du Bullysmile att du retar dig på mig och det jag säger så släpp det bara och gå vidare. Vi lär aldrig enas i ämnet ändå. Jag kan inte vara tydligare än vad jag redan varit.
Kan glädja dig med att jag aldrig kommer lägga någon större energi i livet på att förhindra att vi ska få en invandrare till statsminister, detta är bara åsikter som inte berör mig speciellt mycket.