Skulle du våga ?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Beror väl lite på vad man respekterar, fear is just an illusion eller? :tungan

Hoj blir inte roligt förrens man ligger på gränsen, vet inte hur de funkar med fallskärmshoppning ;)
Som allt annat mycket vill ha mer, allt ska bli mer extremt ju mer man utövar sin nisch.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fallskärmshopp jatack.

BASE-jump kanske när jag var yngre.

Man blir klokare med åren. Tur är väl det...........

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Jeow men kolla här då, Jamie utan fallskärm!

[YOUTUBE-ID]bXqK7-UaEoo[/YOUTUBE-ID]

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Jeow men kolla här då, Jamie utan fallskärm!

[YOUTUBE-ID]bXqK7-UaEoo[/YOUTUBE-ID]

Vad säger man?
Det finns gränser för vad en människa kan klara av.
Hade han haft bättre koll på läget och fler hjärnceller så hade han förstått att man inte kan hoppa base utan skärm.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
shiiiit! snacka om extrem sport!!, nä hade nog aldrig vågat.. är så förbannat höjdrädd med, så att hoppa fallskärm som jag har tänkt någon gång i framtiden blir väll det enda på hög höjd jag kommer våga göra.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Glidflygningen, lätt det värsta jag nånsin sett! :Bugar Visste inte ens att det fanns. Hade förmodligen skitit ner mig bara av att stå däruppe innan man hoppar.

Skidhoppet, vad fan tänkte han med och hur i h-e kunde han överleva det där och utan ens brutna ben?

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Nöjer mig med att hoppa så med wingsuit bland dom fluffiga molnen. Nog så farligt, samma hastighetskänsla och fortfarande en satans kick.

BASE hoppning är den farligaste typen av hoppning, och wingsuit den mest tekniskt krävande typen av hoppning. Kombinera dom två, hehe...
Tyvärr så har det redan börjat ske olyckor hos dom få som håller på med det här.

Men här är Salomon reklamen med JL Jalbert som startade allt :)

[YOUTUBE-ID]MdkDdBz6f_o[/YOUTUBE-ID]

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men här är Salomon reklamen med JL Jalbert som startade allt :)

Är det så verkligen, att det var Salomon som startade det hela? Det låter ju inte riktigt som det man har hört...

Den dagen jag börjar fundera på att självmant hänga in rocken så är ju detta klart på topp 3-listan :yoparty Lite tuffare än en snara eller dylikt...

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Är det så verkligen, att det var Salomon som startade det hela? Det låter ju inte riktigt som det man har hört...

Salomon startade väl inte det, men Jean Loic var/är en av pionjärerna när det gäller wingsuit och flygandet av dessa faaaantastiska manicker. Så Salomon kom väl med pengarna för att kunna filma det hoppet, och därefter var det något för "massorna".

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
asså där vill man ju INTE att näven ska ta i klippan iallafall :död

va och åkte skidor i vintras och åkte nerförs ganska fort precis brevid en lång klippvägg som såg slät ut, fick för mig att jag skulle sträcka ut armen och nudda vid den med fingertopparna precis som han försöker i filmen, trodde fan armen skulle slitas av och då gick det ju inte i närheten av lika fort som vid fritt fall.

sjukt coola killar iallafall, måste vara en underbar känsla.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
fy fan va härligt det ser ut, jag har hoppat bungyjump o höll fan på o skita på mig, men dra åt helvete vilken adrenalin kick jag fick...tänk o flyga sådär:yoparty

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Ser ut som en dröm, men Nej - jag skulle inte våga. Fast de har ju i a f fallskärm!

Pastrana skiter i fallskärmen...

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lDBrdl2sZWs&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lDBrdl2sZWs&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Visst är det läckert! minns oxå att den var uppe för ett tag sen.

Om man ska gå rätt väg till wingsuit krävs cert samt ca 500 fallskärmshopp.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag säger bara daaaaamn! Sjukt imponerad av deras styrförmåga. Jag vill gärna testa men det kräver nog en hel del träning uppifrån ett flygplan.

säker på att det inte räcker med att träna genom att slänga sig ut från 1'a våningen? :hihi

fin film.

med lite tejp och några soppåsar, ska jag nog kunna fixa en ekorrdräkt själv. sen bär det av till hammarbybacken.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Ser ut som en dröm, men Nej - jag skulle inte våga. Fast de har ju i a f fallskärm!

Pastrana skiter i fallskärmen...

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lDBrdl2sZWs&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lDBrdl2sZWs&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Den där pastrana :hihi
More balls than brains

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende