Skulle du våga ?

sacus

allt är en gråzon
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Suzuki 1200s Bandit-02
Back to basic. det måste vara en enorm känsla att glida omkring så där:yoparty om man bara vågade:skrämd .Måste vara bättre än vardagssex:hoppa

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Helt sjukt, fattar inte hur dem kan styra med sån precision, en liten miss i tyngdlagen, ett fall någon meter längre ner och du är pannkaka :D

Jäkla flygekorrar alltså..

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
14 BMW s1000r
Filmen som klippet är hämtat ifrån heter Match Stick Production (MSP) Seven sunny days.
Mvh

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
fy fan vilken härlig känsla hur många gånger har man inte drömt som barn om att flyga som stålmannen?? detta är ju verkligen det närmaste man kommer komma.

sign me up!

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Jag skulle inte våga, men det betyder inte att jag inte skulle göra det :p Den ska upp på listan att göra innan man dör :p

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Ni som funderar på att prova bör tänka till både en och två gånger.
Det är inget man bara "provar på".
Dom flesta i den här BFL-listan har hundratals eller tusentals fallskärmshopp innnan dom börjar med base.
http://www.splatula.com/bfl/

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
suget efter att flyga är soppas stort att jag är nog dum nog att jag skulle ta chansen. men jag är ju inte komplet idoit och skulle testa nära berg så utan kanske med mer avstånd till marken.

skidgrejen verkar skoj för skider är skoj :D

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
har sökt sökt och sökt hela kvällen kan inte släppa det här :huvet nån som kan hjälpa mej hitta mer info . som tillexempel var och vad som krävs för att få hoppa ? ligger ju långt fram i tiden men lika bra att se vad man ska träna och spara till :p

fattar ju självklart att man måste börja med fallskärm och det är redan planerat att jag ska göra nått hopp och testa om det är nått för mej men vill veta mer om det här med flygdräkt men får upp en massa om fåglar när jag söker:huvet

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
har sökt sökt och sökt hela kvällen kan inte släppa det här :huvet nån som kan hjälpa mej hitta mer info . som tillexempel var och vad som krävs för att få hoppa ? ligger ju långt fram i tiden men lika bra att se vad man ska träna och spara till :p

fattar ju självklart att man måste börja med fallskärm och det är redan planerat att jag ska göra nått hopp och testa om det är nått för mej men vill veta mer om det här med flygdräkt men får upp en massa om fåglar när jag söker:huvet

För att få hoppa sån dräkt från flygplan i Sverige så krävs det 500 hopp efter avslutad utbildningsplan, och en liten "kurs" av en erfaren hoppare.

Samma sak gäller i USA, men med ett undantag att du kan få hoppa wingsuit om man går en kurs med en kvalificerad instruktör och då krävs det endast 200 hopp. MEN om man gör det och det blir känt i förbundet så lär det inte bli fler i hopp i sverige för din del.

Varför så höga krav? Dom här dräkterna är små flygmaskiner, och har man inte stenkoll på vad man gör så är det lätt att det blir tokigt. Kan vara knepigt nog att bara falla rakt ner igenom luften, och när man sätter tyg på armar och ben och skapar sin egen lilla tvångströja med vingprofiler på så är inte ens första flatspinn långt borta :)

För att få hoppa BASE med wingsuit så bör man ha tränat mycket från flygplan innan då:
Du har lite tid på dig.
Ingen reserv skärm om du strular till din första.
Hoppar väldigt nära något.
Är så knökfull på adrenalin att du inte kan stå på benen.

Och om det finns någon som skulle ta upp en grönis på ett BASE hopp, och med wingsuit, så är det inte en kompis det utan någon som vill ha din död på tape.

Annars kan du börja med att kolla www.bird-man.com där hittar du massa nyttigt och gottigt.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har varit mkt snack på senare tid efter dom dödsolyckor som har varit inom extremsporten att det ska vara så fel att dö pga en "sådan onödig grej"

Personligen så dör ja hellre när ja gör nåt jag brinner för än i en bilolycka el liknande!

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Tveksamt om jag hade gjort det, kanske längre fram när fallskärmshoppningen blir vardag...:) Funkar bra än sålänge dock.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC