vågen skrev:Kollade med folksam idag. Dom vill ha 12700:-/år halvförsäkring för mitt Monster. If höjde nämligen min premie från 15 till 22.000 när jag flyttade in till stan
Duck skrev:Kolla med Bilsport&Mc där får jag i alla fall lägsta premie på
min S4 Monster ca 10700 hel/helår
vågen skrev:Kollade med dem. 16700:- halv/helår.
Jag är 22, bor i cpZonen (tokholm) så jag verkar inte ha mycket att förhandla om.
Blir det skenförsäkring om jag skriver mig själv som att jag bor i en hundkojja norr om en lada i Kiruna?
arnoldsson skrev:men... En Saab 93 aero -04 kostar mig 10200 om året att halvförsäkra. Nypriset på den bilen är över 300 000. En motorcykel från -96 kostar 19600 att halvförsäkra. priset på den var 35000... Någonstans går inte logiken ihop... Motorcykeln kostar 1/10 av priset på bilen men är dubbelt så dyr att försäkra. Det känns som om försäkringsbolgen gör grova pengar på oss mc-åkare!!! :kocko
Dez skrev:Min Mazda 626 -88 kostar mig 6000 om året att trafikförsäkra. Nypriset på den bilen är runt 10000. Min motorcykel från -91 kostar 5000 att halvförsäkra. priset på den var 30000... Någonstans går inte logiken ihop... Bilen kostar 1/3 av priset på MC:n men är dubbelt så dyr att försäkra. Det känns som om försäkringsbolgen gör grova pengar på oss bilägare!!! :kocko:
Som alltid Tobbe, riktigt bra skrivet!tobbeviking skrev:Detta är ju den eviga tråden på sporthoj.com.
Men varför har fok så svårt att förstå?
<snip>
Det tjänar du själv på om det händer ngt, f-bolagen kan strula trots att allt står rätt till och det sista man vill om man försöker repa sig från en svår olycka är ju bråk med f-bolaget.
//Tobbe
Konstig är det, jag har precis motsatsen, GSX1100R-90 hel/hel 1700:-, Golf Kombi-98 (90 kusar) hel/hel 2400:-.Dez skrev:Min Mazda 626 -88 kostar mig 6000 om året att trafikförsäkra. Nypriset på den bilen är runt 10000. Min motorcykel från -91 kostar 5000 att halvförsäkra. priset på den var 30000... Någonstans går inte logiken ihop... Bilen kostar 1/3 av priset på MC:n men är dubbelt så dyr att försäkra. Det känns som om försäkringsbolgen gör grova pengar på oss bilägare!!! :kocko:
sporTlovEr skrev:2800 helår halvförsäkring med 145 ORGINALHÄSTAR! tycker det var lagom..
GSXR1100R skrev:Only in Göteborg
Du kan inte vara en äkta Göteborgare, du är säkert importerad.t-rex skrev:Åldern vettu.
Unga, vackra människor, som de i Göteborg, får skithöga premier.
Andra delar av landet, där åldern är.... tja, högre, där blir det billigare!
Så är det
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |