vågen skrev:Kollade med folksam idag. Dom vill ha 12700:-/år halvförsäkring för mitt Monster. If höjde nämligen min premie från 15 till 22.000 när jag flyttade in till stan
Duck skrev:Kolla med Bilsport&Mc där får jag i alla fall lägsta premie på
min S4 Monster ca 10700 hel/helår
vågen skrev:Kollade med dem. 16700:- halv/helår.
Jag är 22, bor i cpZonen (tokholm) så jag verkar inte ha mycket att förhandla om.
Blir det skenförsäkring om jag skriver mig själv som att jag bor i en hundkojja norr om en lada i Kiruna?
arnoldsson skrev:men... En Saab 93 aero -04 kostar mig 10200 om året att halvförsäkra. Nypriset på den bilen är över 300 000. En motorcykel från -96 kostar 19600 att halvförsäkra. priset på den var 35000... Någonstans går inte logiken ihop... Motorcykeln kostar 1/10 av priset på bilen men är dubbelt så dyr att försäkra. Det känns som om försäkringsbolgen gör grova pengar på oss mc-åkare!!! :kocko
Dez skrev:Min Mazda 626 -88 kostar mig 6000 om året att trafikförsäkra. Nypriset på den bilen är runt 10000. Min motorcykel från -91 kostar 5000 att halvförsäkra. priset på den var 30000... Någonstans går inte logiken ihop... Bilen kostar 1/3 av priset på MC:n men är dubbelt så dyr att försäkra. Det känns som om försäkringsbolgen gör grova pengar på oss bilägare!!! :kocko:
Som alltid Tobbe, riktigt bra skrivet!tobbeviking skrev:Detta är ju den eviga tråden på sporthoj.com.
Men varför har fok så svårt att förstå?
<snip>
Det tjänar du själv på om det händer ngt, f-bolagen kan strula trots att allt står rätt till och det sista man vill om man försöker repa sig från en svår olycka är ju bråk med f-bolaget.
//Tobbe
Konstig är det, jag har precis motsatsen, GSX1100R-90 hel/hel 1700:-, Golf Kombi-98 (90 kusar) hel/hel 2400:-.Dez skrev:Min Mazda 626 -88 kostar mig 6000 om året att trafikförsäkra. Nypriset på den bilen är runt 10000. Min motorcykel från -91 kostar 5000 att halvförsäkra. priset på den var 30000... Någonstans går inte logiken ihop... Bilen kostar 1/3 av priset på MC:n men är dubbelt så dyr att försäkra. Det känns som om försäkringsbolgen gör grova pengar på oss bilägare!!! :kocko:
sporTlovEr skrev:2800 helår halvförsäkring med 145 ORGINALHÄSTAR! tycker det var lagom..
GSXR1100R skrev:Only in Göteborg
Du kan inte vara en äkta Göteborgare, du är säkert importerad.t-rex skrev:Åldern vettu.
Unga, vackra människor, som de i Göteborg, får skithöga premier.
Andra delar av landet, där åldern är.... tja, högre, där blir det billigare!
Så är det
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |