Skulle ni ha ingripit?

Skulle ni ingripit i nedanstående händelse?

• Antal röstningar
    0

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag gick från skolan förra veckan bort till Estet huset för att ha bild, jag gick alldeles ensam, varför vet jag inte, men ialllfall så gick jag förbi ett hus där följande senario utspelades....

En tjej i 17-20 års åldern ligger på gräsmattan och skriker för full hals "NEJ", hon är fast hållen av en kille med stor svart "rasist" jacka, brevid honom står en annan kille och kollar och på andra sidan sitter en tjej på huk och tittar på...

Killen gör inget mer än att hålla fast henne och ruska om henne och hon fortsätter skrika hysteriskt. Hon skriker fortfarande när jag går förbi...

Eftersom jag inte är så stor så bedömde jag risken att jag skulle kunna tackla båda killarna + tjejen som ganska liten, så jag gick uton synhåll och sen sprang jag upp till Estethuset som ligger brevid platsen.

Berättar för läraren (som inte är våran riktiga lärare, för hon var sjuk :4skrika ) och vad gör läraren??? Hon bara säger "citerar" : Nejmen oj Det var ju inte bra Sen gör hon inget mer.....

Jag bestämde mig för att gå till polistationen som ligger knappt 50 meter ifrån lektionssalen, och fick en polare med mig.

Inne på polishuset vägrar dom lyssna och säger bara ta en kö-lapp :huvet
får vänta säkert 6 min innan det är våran tur... och vad gör kärringen, hon går iväg för att kolla om det finns nån inne som är ledig. :huvet

vafan, pappersarbetet kan dom väll göra sen eller??

Skulle ni gjort samma sak eller skulle ni bara skita i det ni just sett om ni varit i mina kläder??

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag skulle givetvis ha ingripit. Att bara uppmärksamma ett pågående brott brukar skrämma förövarna på flykten, det är inte ofta det krävs fysiskt våld.

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Miss_Orchidee skrev:
Jag gick från skolan förra veckan bort till Estet huset för att ha bild, jag gick alldeles ensam, varför vet jag inte, men ialllfall så gick jag förbi ett hus där följande senario utspelades.... eller skulle ni bara skita i det ni just sett om ni varit i mina kläder??

Helt vansinnigt! :kocko
Nej, jag hade nog inte heller ingripit själv i just den situationen, men däremot hade jag ringt polisen omedelbart bakom nästa och närmaste buske.

Fy vad man blir så trött och ledsen av alla dessa idioter som vi lever bland.. :(

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Cat skrev:
Helt vansinnigt! :kocko
Nej, jag hade nog inte heller ingripit själv i just den situationen, men däremot hade jag ringt polisen omedelbart bakom nästa och närmaste buske.

Fy vad man blir så trött och ledsen av alla dessa idioter som vi lever bland.. :(

jag vet det är helt sinnes sjukt

men anledningen till att jag blev osäker på att jag gjort rätt var att hon kanske hade nån Psykisk sjukdom eller liknande, och därför behövde talas tillrätta eller liknande.... även om det nu inte verkade vara så.... :död

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Känns som att det e en samhällsplikt att ingripa, hade kanske inte heller slitit upp batongen o börjat veva, men hade iaf lagt näsan i blöt. Man vet ju inte om hon kanske fått en snetändning o killen försöker lugna henne. Hela scenariot lät lite skumt tycker jag :confused:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
xXx40 skrev:
Känns som att det e en samhällsplikt att ingripa, hade kanske inte heller slitit upp batongen o börjat veva, men hade iaf lagt näsan i blöt. Man vet ju inte om hon kanske fått en snetändning o killen försöker lugna henne. Hela scenariot lät lite skumt tycker jag :confused:

Jag tyckte också det, men just det att han såg så hotfull ut, och att han hade 2 pers brevid sig.... det känndes inte som att det var "ett sammanträffande" bara....

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Fan det här måste vara ett kännsligt ämne.... inga fler som skulle gjort nått? i så fall är vi en skamm för mänskigheten, eller vad säger du Cat??

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
förr förra helgen hände följande:
Jag och en kompis hade varit på en utekväll och innan vi ska hem så går vi på mcdonalds och käkar.. när vi kommer ut så ligger det en tjej 20 meter från ingången, MITT På gustav adolfs torg i centrala malmö. En kille ligger brevid henne och ger henne ett knytnäveslag mitt i huvudet. Sen reser han sig upp och Sparkar henne med full kraft i magen samtidigt som hon skriker/försöker skrika. Direkt vi ser detta och fattat vad som händer så springer vi dit men det har redan några andra också. Så vi är ca 5 pers som stoppar det hela. Polisen tilkallas och ambulansen likaså. Vi sätter oss för att kolla vad som händer eftersom bussen inte skulle gå förrens om 25min. Ambulansen kommer och tar hand om tjejen som haltar och tar sig lite för magen. Han som sparkade tjejen är på väg därifrån men ingen reagerar. Jag och min kompis ser detta så vi går och pratar med snuten som går och griper killen och därefter kör honom till polisstationen. Poängen var iallafall att även om det bara varit jag själv eller jag och min kompis som sett det så hade jag ingripit. Hellre det än att en tjej i 17 års åldern ska bli misshandlad av sin allt för fulla kille/killkompis.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Mr.Dna skrev:
Poängen var iallafall att även om det bara varit jag själv eller jag och min kompis som sett det så hade jag ingripit. Hellre det än att en tjej i 17 års åldern ska bli misshandlad av sin allt för fulla kille/killkompis.

Gud vad skönt att det finns lite mänsklighet här inne iallfall! Bra gjort :tummenupp

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Alla reagerar väl olika en sån situation, vissa ingriper utan blinka, vissa går undan å ringer polisen och vissa bara går förbi och glömmer allt.

Jag tror att jag skulle ha ingripit om jag tyckte att killen uppträdde hotfullt mot tjejen som låg på backen. Jag skulle nog ändå gått fram och frågat vad som stod på även om han inte uppträdde hotfullt, hon kanske hade fått något slags anfall och han var tvungen att hålla i henne..?!

Sen måste jag fråga vad du menar med "...stor svart "rasist" jacka" ?

/Jocke

Gräddnos

Guest
Jag hade nog ingripit, trots att jag inte är vare sig stor eller stark. Klarar bara inte av sånt där!! Men hade nog inte kastat mig in och försökt slåss, men det räcker med att stå på avstånd och ropa ngt så de märker att man uppmärksammat dem.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Bobbo V skrev:
Sen måste jag fråga vad du menar med "...stor svart "rasist" jacka" ?

/Jocke

Visste att nån skulle påpeka det... men dom jag känner klär sig offtast i stor byllsig svart jacka som slutar vid midjan......

hoppas ni fattar vad jag menar, och nu menar jag givetvis inte att alla med sådan jacka är rasister....

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Miss_Orchidee skrev:
Fan det här måste vara ett kännsligt ämne.... inga fler som skulle gjort nått? i så fall är vi en skamm för mänskigheten, eller vad säger du Cat??

Nej, jag tror inte alls vi är en skam du & jag, däremot tror jag man behöver använda sitt sunda förnuft innan man lägger sig i.
Detta säger jag då båda du & jag är ganska korta i rocken och lätta att bunta ihop :rolleyes: ...man måste ha en viss självbevarelse drift ändå.
Inte för att jag tvivlar på vår styrka eller kampvilja, men man måste vara realistisk.
Hade situationen däremot sett annorlunda ut, så hade jag antagligen ingripit.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tackla dem i full fart och bita förövaren i halsen väldigt hårt kan ju fungera om man springer fort sen. Vettefan vad man hade gjort, som kille så har man ett visst ansvar känns det som även om det är surt att riskera näsben och revben.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
eftersom det nästan alltid räcker med att säga "va gör du" för att få nån att sluta hade jag nog gjort det.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Jag hade nog ingripit, rasister skrämmer fan inte mig!

Tror man chockar ganska många "förövare" bara genom o vrålande fråga vad i helvete de håller på med!

Iochförsig svårt o säga allt har med situationen o göra.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept