Lindahl skrev:
dom gör ju 170 orginal så... om den har 10 hk mer på bakhjulet så är väll inte 10 km så jäkla mkt för att vara en 125a..
Tänk sen på att det bara är mätarfart, du skrev att den skulle göra 180-190 i RIKTIG fart. Tänk på att det är många km som försvinner från mätaren om det ska vara den riktiga hastigheten. Räcker långt ifrån med 10. Om du läste ett av bikes test av Miton, rs:en och nsr:en så stod det hur mycket mätaren visade och hur mycket det var egentligen. Tror det var nsr:en som stämmde bäst. Rs:en tror jag om jag inte har helt fel skiljde 20 km eller liknande, och då var det på en 11kw version. Mer fart = några ytterligare fel km:ar
Så 180 - 190 i VERKLIG fart låter lite för bra för att vara sant. Har ju själv aldrig kört en rs så jag kan ju kanske inte uttala mig, men 200+ på mätaren låter även det som en hel del, men man vet ju aldrig. Sen att den skulle göra 170km/h orginal hmmmmm, rätta mig om jag har fel, men postades det inte en rs 125 onboard video här för ett tag sedan som toppade 160 enligt mätaren då när han toppade. Som sagt, tänk på att det är rätt mycket "moppe" siffror även på 125
rna.
Kan ju ta som exempel att min Sachs har likadan hastighetsmätare som en Drac fast lite högre graderad bara (går till 140 jämfört med 80 på dracen)
Har samma hastighetsmätar wire etc med. Kan ju säga att den hastigheten som jag har på min mätare där tror jag inte stämmer allt för bra.
Men visst vill du/ni ha det till 180-190 så vakna bara inte