Skuren cylle en vecka innan uppkörning

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
NatoN skrev:
Tror inte de kollar hojen..

Croc: Det tror inte jag heller, troligtvis en luftbubbla i slangen eller så har dom kleggat igen.

Polarens rs har orginalcylle men ostrypt cdi och nåt speciellt avgassystem som är skitovanligt. Har inte sett hojen ens, han köpte den för en vecka sen drygt. Men den har 30kW och ska göra över 200 :)

hmmm 30kw/41hk kan du nog glömma och knappast 200 heller

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Lindahl skrev:
dom gör ju 170 orginal så... om den har 10 hk mer på bakhjulet så är väll inte 10 km så jäkla mkt för att vara en 125a..

Tänk sen på att det bara är mätarfart, du skrev att den skulle göra 180-190 i RIKTIG fart. Tänk på att det är många km som försvinner från mätaren om det ska vara den riktiga hastigheten. Räcker långt ifrån med 10. Om du läste ett av bikes test av Miton, rs:en och nsr:en så stod det hur mycket mätaren visade och hur mycket det var egentligen. Tror det var nsr:en som stämmde bäst. Rs:en tror jag om jag inte har helt fel skiljde 20 km eller liknande, och då var det på en 11kw version. Mer fart = några ytterligare fel km:ar
Så 180 - 190 i VERKLIG fart låter lite för bra för att vara sant. Har ju själv aldrig kört en rs så jag kan ju kanske inte uttala mig, men 200+ på mätaren låter även det som en hel del, men man vet ju aldrig. Sen att den skulle göra 170km/h orginal hmmmmm, rätta mig om jag har fel, men postades det inte en rs 125 onboard video här för ett tag sedan som toppade 160 enligt mätaren då när han toppade. Som sagt, tänk på att det är rätt mycket "moppe" siffror även på 125:eek:rna.
Kan ju ta som exempel att min Sachs har likadan hastighetsmätare som en Drac fast lite högre graderad bara (går till 140 jämfört med 80 på dracen)
Har samma hastighetsmätar wire etc med. Kan ju säga att den hastigheten som jag har på min mätare där tror jag inte stämmer allt för bra.
Men visst vill du/ni ha det till 180-190 så vakna bara inte :)

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Lindahl skrev:
dom gör ju 170 orginal så... om den har 10 hk mer på bakhjulet så är väll inte 10 km så jäkla mkt för att vara en 125a..

Kom på det också. Är den bänkad då eller hur har du fått dem siffrorna? Och ifall den är bänkad, är den det BÅDE före OCH efter?

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Mr.Dna skrev:
Kom på det också. Är den bänkad då eller hur har du fått dem siffrorna? Och ifall den är bänkad, är den det BÅDE före OCH efter?

jag fick sifforna från (Men den har 30kW och ska göra över 200) ja som du ser 41 hk, och 160? futuran gör 164 verklig fart och suzuki rgfn gör 169.. En rs gör ungefär 170 orginal vad jag hört, mätarn kan dock visa mer eller mindre?... i vilket fall om hojen har så pass mkt effekt så toppar den väll antagligen mer...och 180 är väll inte omöjligt...om mätarn visar 200 :kocko

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Jag vet inte vad min gör, jag övningskör bara så jag vill inte prova toppa den. Men när jag ligger i ungefär 120 så ligger varvmätaren på 7500 tusen. Min hastighetsmätare visar 10km för snabbt. Alltså måste hålla 120 för att det ska gå i 110.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Lindahl skrev:
jag fick sifforna från (Men den har 30kW och ska göra över 200) ja som du ser 41 hk, och 160? futuran gör 164 verklig fart och suzuki rgfn gör 169.. En rs gör ungefär 170 orginal vad jag hört, mätarn kan dock visa mer eller mindre?... i vilket fall om hojen har så pass mkt effekt så toppar den väll antagligen mer...och 180 är väll inte omöjligt...om mätarn visar 200 :kocko

Så upprörd man kan bli då. Jag ifråga satte bara det hela. Bara för att den har 41 hk? så behöver det ju faktiskt inte betyda 200+ i äkta fart.
Men som sagt, eftersom jag inte kan de riktiga hastigheterna så ifrågasatte jag bara synsättet. För så som det skrev så verkade det som den gick i 220+ och mer därtill. så lugn och fin va :)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Ja vad har vi lärt oss idag då?

JO!

Skit i oljepumpen och blanda direkt i tanken! Oljepumpen/systemet är säkerligen boven vid hälften av alla haverier! Det finns så många saker som kan gå sönder att det inte är värt risken...säger bara ett ord: Murphy!

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
cRoC skrev:
En luftbubbla i en slang ska Inte hindra oljan från att ta sig fram..

Hehe, klar det inte kan. Men du förstår nog precis vad jag menar, att oljan inte kommer till förgasaren den stund luftbubblan är där.
Ang. polarens RS så är det helt obekräftade uppgifter. 30kW och 200km/h är vad förra ägaren sagt. Hojen har helt ny cylinder, kolv och lager i motorn och har gått 20 mil så polaren har inte kunnat kört så hårt än.

McFille skrev:
Ja vad har vi lärt oss idag då?

JO!

Skit i oljepumpen och blanda direkt i tanken! Oljepumpen/systemet är säkerligen boven vid hälften av alla haverier! Det finns så många saker som kan gå sönder att det inte är värt risken...säger bara ett ord: Murphy!

Du har så rätt. Synd bara att man inte fattade tidigare :(

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
cRoC skrev:
Jo men bubblan borde pumpas ut med oljan!

Ja det är precis det den gör, föjler med oljan och när den når förgasaren så är det ett uppehåll på olja och då inträffar såna här trevliga incidenter.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...