Skuren cylle en vecka innan uppkörning

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Suck. Varför lyssnar inte folk?!?

Trött på att behöva skriva det här i tråd efter tråd nu utan att någon verkar fatta - blanda i tanken eller kör på egen risk!

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
SpeedAbuser skrev:
Suck. Varför lyssnar inte folk?!?

Trött på att behöva skriva det här i tråd efter tråd nu utan att någon verkar fatta - blanda i tanken eller kör på egen risk!

Blandar allt i tanken jag =) funkar prima

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Chris Ash skrev:
Folk verkar överskatta dessa "big bore"-cylindrar. Köp en riktig pipa och få den att lira ihop med resten först om ni vill ha mer effekt.

Man vet inte om man inte prövar :)

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Apropå bigbore-cylindrar så stod det i manualen till det Malossi-180cc-kit som jag köpte till NSR'en att kittet skulle ge 33bhp. Huruvida den siffran gällde kit + effektsystem & förgasare, eller enbart kit och resten original (perfekt bestyckat då) låter jag dock vara osagt.

Vet inte hur exakt hur många kusar det brukar vara original i en NSR'erna (i verkligheten alltså - vad som står på pappret skiter jag i, för det stämmer sällan).
Men jag kan säga att det kändes stor skillnad i vrid i den delen av registret där motorn var rätt bestyckad. Det grämer mig dock än idag att jag drog ut på tiden när det gällde att bestycka den rätt, jag trodde väl inte att den skulle vara så väldigt känslig. :rolleyes:

Nåja, jag antar att det är sådant som kallas lärpengar (dryga 5000 svenska kronor i sjön).

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Men appropå blanda i soppan? man tänker ju hela tiden på att pumpen slutar fungera,, inge kul om det händer.. Men det jag tycket är att det blir jobbigt att blanda i soppan när man ska tanka.. för man behöver det rätt ofta. Jag vill blanda i soppan men hur gör ni?

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
DJM skrev:
Men appropå blanda i soppan? man tänker ju hela tiden på att pumpen slutar fungera,, inge kul om det händer.. Men det jag tycket är att det blir jobbigt att blanda i soppan när man ska tanka.. för man behöver det rätt ofta. Jag vill blanda i soppan men hur gör ni?
Sista tiden när jag körde 2-takt på gata så hade jag med mig några små 2dl-oljeflaskor (såna som man kan köpa på bl.a. statoil). Dessa fyllde jag på hemma, från en stor oljeflaska (blir ju ganska dyrt om man ska köpa nya miniflaskor hela tiden annars).

Jag körde 2% och det är ju enkelt att komma ihåg, en liten flaska per 10 liter soppa. :)

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
SpeedAbuser skrev:
Sista tiden när jag körde 2-takt på gata så hade jag med mig några små 2dl-oljeflaskor (såna som man kan köpa på bl.a. statoil). Dessa fyllde jag på hemma, från en stor oljeflaska (blir ju ganska dyrt om man ska köpa nya miniflaskor hela tiden annars).

Jag körde 2% och det är ju enkelt att komma ihåg, en liten flaska per 10 liter soppa. :)

Så 2% är det ultimata? :) I 2 takts pumparna på statoil är det ju 2% också..

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
SpeedAbuser skrev:

bra ide!!! Tack det ska jag göra, nu blir det inge mer olje pump. Ska man koppla ur den helt eller bara ta ur oljan ur oljedunken?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Chris Ash eller Speedabuser en fråga till er. Mitt förra inlägg. Behöver man göra nåt annat än att ta ut oljan om man ska blanda i tanken?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Humfp vet inte hur pumpen funkar riktigt, men borde den inte få in luft om det inte finns nån olja?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...