Skuren cylle en vecka innan uppkörning

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
McFille skrev:
Ja vad har vi lärt oss idag då?

JO!

Skit i oljepumpen och blanda direkt i tanken! Oljepumpen/systemet är säkerligen boven vid hälften av alla haverier! Det finns så många saker som kan gå sönder att det inte är värt risken...säger bara ett ord: Murphy!
ELLER så kör vi Yamaha :D

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
jag blir inte upprörd, men blir så less, att trimma en rs satt den går 10 km snabbare är orginal är nog inte så svårt, även om alla grejjer är dyra... :rofl

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Suck, vilken sandlåda.. varför skulle det inte kunna vara 41hk i den? Är ju inte precis någon svår effekt att uppnå med lite "godis" och kundskap. Knappas mycket som behövs för att plocka ur den ynka effektökningen. Nån skrev något om 150cc på uppkörning också.. eller vad det nu var. Inget problem det heller.. körde själv upp ostrypt o så. Enda dom bryr sig om är max 11kw på papperet sen skiter dom i resten..... Så länge du inte visar eller talar om att det i papperet inte stämmer då

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fredrick skrev:
Suck, vilken sandlåda.. varför skulle det inte kunna vara 41hk i den? Är ju inte precis någon svår effekt att uppnå med lite "godis" och kundskap. Knappas mycket som behövs för att plocka ur den ynka effektökningen. Nån skrev något om 150cc på uppkörning också.. eller vad det nu var. Inget problem det heller.. körde själv upp ostrypt o så. Enda dom bryr sig om är max 11kw på papperet sen skiter dom i resten..... Så länge du inte visar eller talar om att det i papperet inte stämmer då

Jaså inte? Exakt hur är den trimmad? Aprilia RS ger inte ens 30 hk på hjulet original,snarare 27-28. En icke-kittad Honda RS125R-04 ger 44-45hk på veven och något över 40 på hjulet. Släpp moppefantasierna....

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Nej nej.. inte på bakhjulet. På veven, är inte 41hk så märkvärdigt med portning, avgas och lite småsaker och vettig bestyckning på det. Var det snack om på bakhjulet så missade jag det.. sorry!

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Vi skiter i effekten på den RS:en, det är vad förra ägaren sa. Kan vara helt fel alltså. Det som sitter på är ostrypt cdi och nåt ovanligt effektsystem. Jag ska säga åt honom att bänka hojen så man får veta :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fredrick skrev:
Nej nej.. inte på bakhjulet. På veven, är inte 41hk så märkvärdigt med portning, avgas och lite småsaker och vettig bestyckning på det. Var det snack om på bakhjulet så missade jag det.. sorry!

Hmm nästan tio hästars ökning(41 hk blir väl ca 35-36 på hjulet).....inte så märkvärdigt? Det är en ökning med 30-40%. Visst är det inte omöjligt men det är ruggigt bra i så fall. Vem har Portat? Ebos? Jansberg?

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
NatoN skrev:
Får nog fixa ny cylinder och allt, det är rätt så djupa skador. Komplett vertexkolvsats från tyskland kostar 81€ +frakt.
Har redan fixat en hoj till uppkörningen, får låna polarens trimmade rs :)
Pumpen var ställd på lite högre smörjning än vad den ska vara.
Sjysst av din polare =)

Jobbigt för mig som inte har en hoj att köra upp på =/
Min hoj är ej godkänd för det typ av kort jag ska köra upp för...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Nejvbie skrev:
Sjysst av din polare =)

Jobbigt för mig som inte har en hoj att köra upp på =/
Min hoj är ej godkänd för det typ av kort jag ska köra upp för...

Japp! Med tanke på att han precis köpt den också. Men han har inget kort så han kan inte åka på den endå :)

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Hehe... en AF1 jag vet om skar 2 gånger på en säsong :yoparty en gång med Polini 154cc och en gång med original :4skrika

Men någon måste ju kunna låna ut sin hoj...

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
KawaF3771 skrev:
Hehe... en AF1 jag vet om skar 2 gånger på en säsong :yoparty en gång med Polini 154cc och en gång med original :4skrika

Men någon måste ju kunna låna ut sin hoj...
Om det endå vore så enkelt :(

Ge mig en 125a för 3 dagar =P

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...