Har en kompis som krachade sin gamla 675:a i slutet av förra året. Han fick då en demokörd hoj (400mil) av försäkringsbolaget.. Då han vart lite rädd för att köra efter krachen har han endast kört ca 200 mil sen han fick den.
När han åkte förra veckan la hojen av och han lämnade in den, i tron om att det var en garantifråga då hojen är så pass ny..
Idag ringde dom och sa att det kostar 25 000kr att laga hojen och undrade om han ville ha den fixad.. De förklarade att det var kasst med olja i hojen, ca 1 liter istället för 3 som det ska va, och att därför var hans fel.. Visst man ska kolla detta, men han har bara kört ett par hundra mil och hojen är nästan ny.. desutom var hojen inne för 2 veckor sendan för att åtgärda tändningslåset, vilket gick på garantin... Borde inte hojfirman kolla oljenivån om man vet att detta är ett vanligt fel på denna model?
Läste lite om att fler haft problem med detta! och att de dricker lite olja, men inte 2 liter på 200 mil...
Detta är sjukt, har du någon erfarenhet av detta? Eller hört om något? Kom gärna med tips på hur man kan få detta på garantin..
När han åkte förra veckan la hojen av och han lämnade in den, i tron om att det var en garantifråga då hojen är så pass ny..
Idag ringde dom och sa att det kostar 25 000kr att laga hojen och undrade om han ville ha den fixad.. De förklarade att det var kasst med olja i hojen, ca 1 liter istället för 3 som det ska va, och att därför var hans fel.. Visst man ska kolla detta, men han har bara kört ett par hundra mil och hojen är nästan ny.. desutom var hojen inne för 2 veckor sendan för att åtgärda tändningslåset, vilket gick på garantin... Borde inte hojfirman kolla oljenivån om man vet att detta är ett vanligt fel på denna model?
Läste lite om att fler haft problem med detta! och att de dricker lite olja, men inte 2 liter på 200 mil...
Detta är sjukt, har du någon erfarenhet av detta? Eller hört om något? Kom gärna med tips på hur man kan få detta på garantin..